تاریخ انتشار: شنبه 1394/05/17 - 13:12
کد خبر: 175332

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛

زمانی شاهد پیشرفت دانشگاه هستیم که اساتید و دانشجویان نگاه توحیدی به علم داشته باشند

زمانی شاهد پیشرفت دانشگاه هستیم که اساتید و دانشجویان نگاه توحیدی به علم داشته باشند

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باید تمامی ارکان دانشگاه احساس تقرب به خداوند را پیدا کنند، اظهار کرد: زمانی که اساتید و دانشجویان در هنگام آموزش علم و کار کردن تقرب به خدای رحمان پیدا کنند، زمینه‌ای برای شکل‌گیری دانشگاه اسلامی ایجاد می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زمانی شاهد پیشرفت یک دانشگاه هستیم که اساتید و دانشجویان آن نگاه توحیدی به علم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها، در هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان جهان اسلام با تأکید بر اینکه تبیین معارف اسلامی، پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانشجویان در زمینه مسائل دینی، اجتماعی و سیاسی برعهده نماینده ولی فقیه در دانشگاه است، گفت: این اقدامات در راستای ایجاد فضایی اسلامی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظریه دانشگاه اسلامی مقدمه تحقق این دانشگاه است، اظهار کرد: تفاوت بین دانشگاه اسلامی با دیگر دانشگاه‌ها در نوع نگرش به علم آن‌ها است.

وی با تأکید بر داشتن نگاه توحیدی به علم در دانشگاه‌ها گفت: زمانی شاهد پیشرفت یک دانشگاه هستیم که اساتید و دانشجویان آن یک نگاه توحیدی به علم و دانش داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدیان یادآور شد: تمام علوم از سوی خدای متعال به انسان‌ها منتقل می‌شود، منشأ تمام فیوضات، خیرات و برکات خداوند هستند، بنابراین نگاه توحیدی به علم موجب مقدس شدن محیط دانشگاه می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باید تمامی ارکان دانشگاه احساس تقرب به خداوند را پیدا کنند، اظهار کرد: زمانی که اساتید و دانشجویان در هنگام آموزش علم و کار کردن تقرب به خدای رحمان پیدا کنند، زمینه‌ای برای شکل‌گیری دانشگاه اسلامی ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه‌های علمیه ایران زمانی که ادبیات عربی، فقه، تفسیر و حدیث نقد و بررسی می‌شود فضای میل به تقرب به خداوند ایجاد می‌شود، در دانشگاه‌ها هم شاهد چنین امری هستیم.

حجت‍‌الاسلام محمدیان بیان کرد: تنها عاملی که می‌تواند مانع غرور شود، نگاه مقدس به علم است زیرا زمانی که علم مقدس شود این علم در اختیار و تسلط انسان‌هایی که به دنبال زورگویی و ستم بر دیگران هستند قرار نخواهد گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها تاکید کرد: علم و دین هیچ منافاتی با هم ندارند بلکه همراه و در یک مسیر حرکت می‌کنند از همین رو می‌بینیم خداوند در اولین آیات نازل شده خود به پیامبر(ص) از قلم حرف می‌زند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه بندگی خدای متعال به 10 بخش تقسیم می‌شود، گفت: 9 بخش زندگی درست و کسب حلال است، یک بخش هم شامل عبادات مرسوم و روزمره ما می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب بیشترین وقت خود را صرف گفت‌و‌گو با دانشمندان و اهل علم می‌کنند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب هر ساله چندین دیدار رسمی با دانشجویان و نخبگان علمی کشور دارند.

حجت‌الاسلام محمدیان در پایان یادآور شد: امیدواریم روزی شاهد اقتدار علمی جهان اسلام و مسلمانان باشیم و مسلمانان جهان در حوزه‌های مختلف پزشکی افتخار آفرینی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top