تاریخ انتشار: شنبه 1394/05/31 - 13:39
کد خبر: 176425

نقش فمینیسم در افزایش طلاق ایرانیان

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در حال حاضر نمی توان به ازدواج بر اساس خواستگاری دل بست. اختلاف دیدگاه ها بین فرزندان و والدین جامعه را از چنین ازدواجهایی دور کرده و از این نوع ازدواجها فاصله گرفته ایم.

به گزارش«خبرگزاری دانشجو»، محمدباقر الفت صبح شنبه در کارگاه آموزشی مداخله در فرایند طلاق در شیراز با اشاره به توجه خداوند به ازدواج در قرآن کریم بیان کرد: برای برکت دادن به زندگی و برای ایجاد آرامش درونی باید تشکیل خانواده داد و خداوند به خانواده به عنوان اولین نهاد جامعه و زیر ساختی ترین توجه ویژه داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به فرامین دین اسلام برای ازدواج اظهار داشت: در این راستا باید بررسی کرد که در چند مدت گذشته چه میزان توجه شده که آداب و سنتهای ملی و فرامین دین اسلام را حفظ کنیم.

الفت با اشاره به حمله و جهش ایجاد شده در موضوعات فرهنگی بیان کرد: در این راستا تلاش بر این است رسومات حفظ شود و ازدواجها را مبنتی بر اخلاق قرار داده و عرف را در شکل گیری ازدواج رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان به ازدواج بر اساس خواستگاری دل بست، گفت: اختلاف دیدگاه ها بین فرزندان و والدین جامعه را از چنین ازدواجهایی دور کرده و از این نوع ازدواجها فاصله گرفته ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه جوان است و قدرت جوانان بر قدرت والدین غالب می شود تربیتی که در حوزه های مختلف ما را از فرهنگ ازدواج دور می کند دیگر نمی توان انتظار داشت که ازدواج بر اساس خواستگاری باشد.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ و سنن به تنهایی باعث آمار طلاق نیست، اظهار داشت: امروزه آموزه های فمنیستی تابعیت بانوان از آقایان را در محیط خانواده کم رنگ کرده است.

الفت با اشاره به ایجاد زمینه های طلاق توافقی بیان کرد: قانون گذار خواسته و ناخواسته با وضع برخی از قوانین زمینه طلاق توافقی را فراهم کرده و این امر باعث شده قبح اجتماعی طلاق ریخته شود.

وی در خصوص ایجاد این زمینه های طلاق گقت: به عنوان نمونه برای فرزندان طلاق محلهایی را در نظر می گیریم در حالی که در گذشته در این زمینه مشکلاتی وجود داشت از این رو تمام راه های بازدارنده باز و با این تدابیر موانع طلاق برداشته می شود و خواسته و ناخواسته تلاش می کنیم که طلاق به سهولت انجام شود.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اینکه آمار طلاق بالاست و توقف آن تا این لحظه ممکن نبوده، گفت: وقوع این طلاقها بین دو تا ۵ سال اول زندگی برای ما آثار زیان بار فساد و فحشا را به همراه داشته که در این خصوص ضروری است تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به ضروت اخذ گواهی عدم سازش بین طرفین بیان کرد: به رغم اینکه طی چند سال گذشته اقدامات زیادی برای کاهش این پدیده در سطح کشور انجام و زوجین ملزم به دریافت گواهی عدم سازش هستند اما متاسفانه آما طلاق در سطح کشور بالاست

الفت در خصوص راهکارهای لازم برای پیشگیری از طلاق گفت: باید مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده به صورت تکلیفی ایجاد شود در این راستا قانون گذار راهکارهای پیش دستانه را برای کاهش این پدیده ارائه داده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top