تاریخ انتشار: شنبه 1394/05/31 - 17:11
کد خبر: 176452

9 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی

9 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی همچنین از راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع لبنی (صلا) در سال جدید در استان خبر داد و ادامه داد: این مرکز در سال تحصیلی جدید در دو رشته کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی- غذایی و کاردانی فنی صنایع غذایی- شیر و فرآورده‌های لبنی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی از افزایش ۹ رشته جدید در مقطع کاردانی در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس، عبدالعلی ذوالانواری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاردانی فنی عمران گرایش ترافیک شهری مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، کاردانی فنی بهره‌برداری راه‌آهن مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای تخصصی و درجه یک و کاردانی فنی متالوژی گرایش آزمون فلزات مرکز آموزش علمی کاربردی کمباین سازی ایران از جمله این رشته‌ها است.

وی تصریح کرد: کاردانی فنی مکانیک گرایش مونتاژ سیستم‌های مکانیکی در مرکز آموزش علمی کاربردی کمباین سازی ایران، کاردانی فنی مکانیک گرایش پمپ و کمپرسور و کاردانی فنی مکانیک گرایش ساخت و تولید قالب‌های فلزی مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت صنعتی حدید اراک و کاردانی حرفه‌ای امور دهیاری و شوراها مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری ساوه از دیگر رشته‌های جدید به شمار می‌روند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی همچنین از راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع لبنی (صلا) در سال جدید در استان خبر داد و ادامه داد: این مرکز در سال تحصیلی جدید در دو رشته کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی- غذایی و کاردانی فنی صنایع غذایی- شیر و فرآورده‌های لبنی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

ذوالانواری اضافه کرد: پذیرش رشته‌های کاردانی از ۲۱ مرداد ماه تا ۲۹ مرداد ماه بوده که با توجه به استقبال داوطلبین ثبت‌نام تا چهارشنبه چهارم شهریور ماه تمدید شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در مراکز این دانشگاه وجود دارد و این دانشجویان در ۵۹ رشته و ۱۱۴ کد رشته محل در ۲۰ مرکز آموزش علمی کاربردی استان پذیرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۸۵ دانشجوی زن و ۹ هزار و ۳۷۹ دانشجوی مرد هستند.

ذوالانواری در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علمی کاربردی جزء دانشگاه‌های نسل سوم هستند، افزود: دانشگاه‌های علمی کاربردی جزء دانشگاه‌های مهارت محور و کارآفرین به شمار می‌روند که در سال‌های گذشته موفقیت‌هایی خوبی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: در دانشگاه علمی کاربردی رویکرد اساسی رونق دوره‌های پودمانی و آموزش مهارت و کارآفرینی به نیروی انسانی است و سیاست دانشگاه از مدرک‌گرایی فاصله دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی تلاش دارد با شناسایی و احصاء نیازهای جامعه، بسترهای علمی و مهارتی و آموزش را برای اقشار جامعه فراهم کند.

ذوالانواری بیان داشت: در همین راستا نیز تلاش شده تا از ظرفیت بخش خصوصی برای شناسایی نیازهای مهارتی جامعه و راه‌اندازی مراکز آموزشی استفاده شود که به همین منظور نیز ارتباط دانشگاه با بخش خصوصی همواره افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ارتباط دانشگاه علمی کاربردی با بخش خصوصی ارتباط مطلوبی است و همواره سعی می‌شود تا سهم دانشگاه در این زمینه از ۵۴ درصد به ۷۰ درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته‌های مورد نیاز جامعه در صدد تربیت دانشجوهایی است که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای خود شغل فراهم کنند.

ذوالانواری افزود: در حال حاضر نیز ۹۸ درصد از نیروهای آموزش دیده در برخی از رشته‌های این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شده‌اند.

وی راه‌یابی ۶ دانشجوی علمی کاربردی از استان مرکزی به مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه و کسب مقام اول در برگزاری مراسم اعتکاف را از جمله افتخارات این واحد دانشگاهی برشمرد و از برگزاری المپیاد جوش کشوری در آذر ماه به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی خبر داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top