تاریخ انتشار: جمعه 1394/07/03 - 19:09
کد خبر: 180100

آیت الله کاشانی: عربستان باید مسئولیت کشتار در منا را بپذیرد

خبرنامه دانشجویان ایران: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مدیریت حج باید به دست سازمان کنفرانس اسلامی بیفتد و این امری واجب است.

به گزارش مهر، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی ضمن عرض تسلیت به ملت‌های مسلمان در جهان اسلام و بازماندگان حادثه غم‌بار منا، اظهار داشت: امام عصر (عج) صاحب حج، مکه و منا است؛ یعنی انسان کامل و معصوم پروردگار در هر عصر و زمان، صاحب زمان است.

وی افزود: همانطور که کعبه و مکه قطب توحید است، انسان کامل نیز قطب بوده و امام عصر(عج) صاحب مکه و منا هستند و این حادثه را به آن بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جایگاه کسانی که در این حادثه به شهادت رسیدند، ادامه داد: کسانی که اعمال حج را به جا آورده و بعد با این همه زجر و پر از شدت، اضطراب و خیلی سخت شهید می‌شوند، مغفرت پروردگار بیشتر شامل آنها خواهد شد.

امامی کاشانی با بیان این مساله که رهبر معظم انقلاب فرمودند که عربستان مسئولیت خود را بپذیرد، گفت: این مساله مهمی است. اینکه بگویند حجاج خود بی‌نظمی کردند و یا هوا گرم بود، دروغ است. اصل قضیه عدم مدیریت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مأموران آل‌سعود راه را بسته‌اند و وضع به این صورت شده است. عربستان بپذیرد و مدیرانش را بازخواست کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشورهای اسلامی به دادگاه بین‌المللی مراجعه کنند، تصریح کرد: آنها باید مطالبه کنند که چرا این همه جنایت‌ به وجود آمده است؟

امامی کاشانی افزود: از طرف دیگر به سازمان کنفرانس اسلامی باید مراجعه شود و چگونگی تشکیل مراسم حج را باید معلوم نمایند. حج فقط مربوط به کشور عربستان نیست و به تمامی کشورها ارتباط دارد. آنهایی که هم‌اکنون شهید شده‌اند، از تمامی کشورهای اسلامی هستند و تنها متعلق به کشور عربستان نیستند.

وی با اشاره به ضرورت طرح مساله حج در سازمان کنفرانس اسلامی، ادامه داد: مدیریت حج باید به دست این سازمان بیفتد و این امری واجب است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دولت‌ سعودی و دست‌اندرکاران حج باید به دادگاه پاسخ دهند، اظهار داشت: آنها نباید شعار دروغ سر دهند. جمله غلط‌‌تر از غلط این است که بگویند از ماموران خود تشکر می‌کنیم. اینکه انسان این قدر باطل و یاوه بگوید، قابل قبول نیست.

امامی کاشانی با اشاره به عملکرد دولت عربستان در منطقه، افزود: کار دولت عربستان معلوم است. آنها یا داعش و تروریست‌ها را تربیت می‌کنند و یا به کشتار در یمن می‌پردازند. آنها این کار را هم‌اکنون شروع کرده‌اند و بیش از این هم وقت ندارند.‌

وی خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان کنفرانس اسلامی به فکر مردم مسلمان و حج باشد، باید در این مورد طرحی به این سازمان برده شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فداکاری و جانبازی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس از خود فداکاری و جانبازی نشان دادند که نتیجه آن عظمت کشور ایران است.

امامی کاشانی ادامه داد: برای جانبازان هشت سال دفاع مقدس طلب شفاء و اجر جزیل دارم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top