تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/07/08 - 13:15
کد خبر: 180633

در نشست خبری متحصنین مقابل مجلس؛

رعایت نشدن خطوط قرمز در برجام استقلال و حیثیت ما را لکه‌دار می‌کند +تصاویر

رعایت نشدن خطوط قرمز در برجام استقلال و حیثیت ما را لکه‌دار می‌کند +تصاویر

در حمایت از وی با دادن بیانیه و شرکت در این تحصن اعتراض خود را نسبت به این سند اعلام کردند؛ و طی دو شب گذشته دانشجویان و اساتیدی همچون حجت الله عبدالمکی استاد برجسته دانشگاه امام صادق(ع) این روحانی را همراهی می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در اوایل فصل گرم تابستان، وزارت امور خارجه داغی این روزها را با اعلام خبر «برجام» بیشتر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از اعلام این خبر و منتشر شدن متن اصلی برجام واکنش های مختلفی صورت گرفت و قشرهای مختلف جامعه با برپایی نقد و بررسی این سند اعتراض خود را نسبت به بندهای خطرناک آن اعلام کردند.

در ادامه این حرکت های مردمی این بار تحصن طلبه ای به همراه خانواده اش مقابل مجلس به علت لغو نشدن تحریم ها در برجام صورت گرفت.

تحصن روحانی قمی

طلبه روحانی و فرزند شهید ساکن قم به همراه خانواده خود با در دست داشتن نوشته هایی مبنی بر اینکه «آمریکا قابل اعتماد نیست» و «ایران زیر بار زور نخواهد رفت»، در مقابل مجلس شورای اسلامی در اقدامی معنادار سه شبانه روز را در خیابان بهارستان سپری می کند.

پس از این اقدام اعتراض آمیز حجت الاسلام عمار عمارلو فرزند شهید به همراه همسر و فرزندان خود در مقابل ساختمان مجلس شماری از فعالین سیاسی، فرهنگی و دانشجویی به این حرکت خودجوش پیوستند و در حمایت از وی با دادن بیانیه و شرکت در این تحصن اعتراض خود را نسبت به این سند اعلام کردند؛ و طی دو شب گذشته دانشجویان و اساتیدی همچون حجت الله عبدالملکی استاد برجسته دانشگاه امام صادق(ع) این روحانی را همراهی می کنند.

دانشجویان پس از حضور در تحصن مقابل مجلس خیمه‌هایی را با عنوان «خیمه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر» و «خیمه خانواده‌های شهدا» برپا کردند، تحصن‌کنندگان بر این نکته تاکید دارند که خواستار لغو یکباره همه تحریم‌ها هستند و می‌‌گویند طبق برجام قرار نیست تحریم‌ها یکباره لغو شود. تحصن‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی همچون آمریکا قابل اعتماد نیست»، «هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد»، «به دشمن نمی‌شود چشم دوخت»، «اگر بناست تحریم‌ها لغو نشود برجام را برای چه بپذیریم»، «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» و ... در دست دارند.

نشست خبری متحصنین

اما امروز در سومین روز تحصن جمعی از طلاب و دانشجویان مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رعایت نشدن خطوط قرمز مذاکرات در برجام و لزوم ایفای نقش انقلابی مجلس در این خصوص، اعضای شورای متحصنین با برگزاری نشست خبری مواضع خود را در خصوص برجام و نقش مجلس در بررسی آن اعلام کردند.

به گزارش فارس؛ در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام عمار عمارلو از طلاب قم اظهار داشت: دلیل اینکه من سه روز قبل به همراه همسر و سه فرزندم شروع به تحصن مقابل مجلس کردیم به خاطر این جمله مقام معظم رهبری بود که در دیدار با جانبازی که از وی پرسید آمریکا پای خود را بین درب مذاکره گذشته تا این در بسته نشود، فرمودند این را به من نگویید به نمایندگان مجلس بگویید و به کسانی که فکر می‌کنید حواسشان نیست.

عمارلو با بیان اینکه زبان ما زبان انتقاد سازنده است، گفت:‌ من به دولت و وزارت خارجه می‌گویم که ما یک راه بیشتر نداریم و آن رعایت خطوط قرمز مذاکرات در توافق است، اگر خطوط قرمز مقام معظم رهبری رعایت شود استقلال ما حفظ خواهد شد و اگر این خطوط قرمز لکه‌دار شود حیثیت و استقلال ما هم لکه‌دار خواهد شد.

این عضو شورای متحصنین مقابل مجلس در ادامه گفت: نقد ما به شیطان بزرگ و آمریکا و انگلیس است و ما هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا می‌زنیم و از مسئولان می‌خواهیم جواب ما را بدهند و نگویند شما بی‌سواد هستید و به جهنم بروید.

وی افزود: دوران ما آن زمانی شروع شد که با آغاز جنگ پدران ما جان خود را در این راه داده‌اند.

عمارلو ادامه داد: تازه به دوران رسیده آن سازشکاران و غرب‌زدگانی هستند که در خفاء به دنبال سازش با غرب هستند.

وی با بیان اینکه اگر امام فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است ما نباید با شیطان بزرگ دست بدهیم، گفت: اگر بنا بود امام از درب سازش با غرب و آمریکا وارد شود چه نیازی به این همه شهید و فرزندانی یتیم و مادران چشم‌انتظار به بازگشت فرزندان مفقودشان بود.

عمارلو در پایان گفت: اگر قرار بود تن به سازش بدهیم همان اول انقلاب این کار را می‌کردیم. گفتمان ما گفتمان امام و انقلاب است و با توکل به خدا این تحصن را شکل دادیم و تا نتیجه آخر این تحصن را ادامه می‌دهیم.

در ادامه این نشست امیر شعبان جولا از دیگر اعضای شورای متحصنین با اشاره به دلایل تحصن مقابل مجلس گفت: از جمله این دلایل نغض خطوط قرمز مذاکرات در برجام است.

وی ادامه داد: عده‌ای به بهانه مذاکرات و برجام به دنبال رابطه با آمریکا هستند و فکر می‌کنند این رابطه باعث پیشرفت ما می‌شود اما ما اعلام می‌کنیم همانطور که 36 سال مقابل آمریکا ایستاده‌ایم این ایستادگی را همچنان ادامه خواهیم داد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه برجام رشد علمی ما را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد، گفت: این برجام به تمام صنایع و علوم ما صدمه می‌زند و مانع از رشد علمی ما می‌شود. آقایان بدانند آمریکا به ما تکنولوژی و علم نخواهد داد.

شعبان‌جولا با تأکید بر اینکه برجام راه نفوذ به کشور را باز می‌کند، گفت: ما در این زمینه تجربه عراق و لیبی را داریم. ما نباید اجازه بازدید از مراکز نظامیمان را بدهیم چرا که این موارد خطر جنگ را نزدیک‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: چرا آقایان فکر می‌کنند آمریکا اهل خیانت به ما نیست. بر اساس چه شواهدی این برداشت را کرده‌اند.

این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از بازدید آمانو از سایت پارچین گفت: آقایان گفتند این بازدید تشریفاتی بوده است این در حالی است که آمانو به طور رسمی از پارچین بازدید کرده و با رضایت برگشته است.

شعبان‌جولا در پایان گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های تهران اعلام کردند به این تحصن می‌پیوندند و از مجلس مطالبه اقدام انقلابی در خصوص برجام خواهند داشت.

محمد میرزایی‌پور از دیگر اعضای متحصنین با انتقاد از نقض خطوط قرمز مذاکرات در برجام گفت: عده‌ای می‌خواهند ما را دوباره به 40 سال قبل برگردانند و ایران را ژاندارم منطقه برای آمریکا کنند. کشوری که هزاران شهید در راه انقلاب خود داده است پای قراردادی که خطوط قرمز مقام معظم رهبری در آن رعایت نشده باشد را امضاء نمی‌کند.

در پایان این نشست عطاءالله حکیمی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که اراده انقلابی را از مردم ما بگیرد، گفت: دشمن 36 سال است که ما را تهدید می‌کند اما نتوانسته هیچ غلطی بکند و حال مجبور شدند پای میز مذاکره بنشینند.

حکیمی خاطرنشان کرد: ای کاش برجام نتیجه‌ای برای ما داشت،‌ برجام نه تنها نتیجه‌ای برای ما ندارد بلکه ما را به یک کامپیوتر بی‌اراده تبدیل کرده است.

دو روز پس از آغاز تحصن توسط حجت الاسلام عمارلو، طلبه فرزند شهید، همسر و سه فرزندش در مقابل مجلس شورای اسلامی، جانباز ۷۰ درصد سید محسن محسنی که چندی پیش به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بود نیز به این تحصن پیوست.

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

جانباز ۷۰ درصد سیدمحسن محسنی در دیدار جانبازان با رهبر انقلاب با اشاره به بررسی برجام در مجلس اینگونه سخن خود را آغاز کرده بود که : نماینده‌های مجلس آنقدر که حواسشان به سانتریفیوژ و غنی‌سازی و... هست حواسشان به این نیست که آمریکا با این کار و توافق دارد پایش را می گذارد لابلای در تا این درِ مذاکره هیچ‌وقت بسته نشود و ما تا چندین سال بعد همچنان باید برویم پشت میز مذاکره و...

رهبر انقلاب در پاسخ به ایشان فرمودند: این را به من نگویید، این را به نماینده‌های مجلس بگویید، به آنهایی بگویید که فکر می‌کنید حواسشان نیست بگویید...

تحصن روحانی قمی

 این در حالی است که پیش از این نیز بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ کشور نیز  با صدور بیانیه‎ای از این حرکت حمایت کرده و اعلام کردند که به زودی به متحصنین خواهند پیوست.

در قسمتی از این بیانیه آمده است:

امروز در آستانه ی بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، انتظار میرود تا نمایندگان ملت چنان نقشی ایفا کنند که ایشان را در تاریخ ماندگار سازد. انتظار این است که مجلس جلوی نفوذ دشمن را گرفته و با اقدامی مناسب نگذارند که مسئولان ناآگاه به عادی سازی رابطه با آمریکای جهانخوار دامن بزنند. زیرا که این اقدامات مسئولان ناآگاه، حرکتی است که به دست اینان آغاز میشود ولی پایانی نخواهد داشت مگر نابودی و استحاله ی جمهوری اسلامی. (+)

در همین حال، شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه‎ای از این تحصن حمایت کرده و به آن پیوسته بودند. 

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیرازنیز با صدور بیانیه از تحصن حجه الاسلام عمار عمارلو مقابل مجلس حمایت کردند (+)

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

تحصن روحانی قمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top