تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/07/14 - 14:41
کد خبر: 181271

با اسم اصولگرایی رای آورده، ستون نویس روزنامه‌های بزک کننده آمریکا شده!

با اسم اصولگرایی رای آورده، ستون نویس روزنامه‌های بزک کننده آمریکا شده!

این نوع جضور نماینده مردم در مجلس، با همه اینکه هیچ منع قانونی ندارد،(شاید هم دارد اما وقعی نهاده نمی شود) اما به هیچ وجه شبیه آن قیافه ای که در روزهای پیش از انتخابات با یقه آخوندی یا دیپلمات درست کرده بود نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: انتخابات مجلس نزدیک است و قطعا دوباره کاندیداهای فراوانی با استفاده از عکس های امام و رهبری و شعارهایی کلی به صحنه خواهند آمد. اینها بیشتر کسانی هستند که موسوم شده اند به اصولگرایی. نه اینکه بقیه گروهها از این عکس ها و از این شعارها استفاده نخواهند کرد، نه. اما قاطبه کسانی که خود را عمار ولایت، اصولگرا، نماینده حزب الله، متدین و... معرفی می کنند، در استفاده از عکس امام و رهبری و شعارهایی کلی ویژگی های مشابهی دارند. آنها در مجامع مذهبی حضور می یابند. در عزاداری هیئات مختلف شهرهایشان شرکت می کنند و حتی به منزل کسانی که از سفر زیارتی بازگشته اند سر می زنند و آیه قرآن و حدیث و روایت تا جایی که بلد هستند می خوانند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متدینین آنها را افرادی صالح، سالم، مذهبی با یقه آخوندی یا دیپلمات می یابند که قصد خدمت به امام و انقلاب و شهدا را دارند. غالب آنها یا تجربه نمایندگی داشته اند یا در پست های سیاسی دیگر بوده اند و کارنامه و عملکرد آنان پیش روی مردم است. اما در روزهای منتهی به انتخابات تنها چیزی که دیده می شود همین حضور در مجامع مذهبی است. چرا که در جامعه ایرانی یکی از مهم ترین و پرجمعیت ترین مراکز گردهمایی مردم همین مجامع است. حضور کاندیداهای انتخابات در این مجامع می تواند آمار بالایی از رای را برای آنان فراهم کند.

با اسم اصولگرایی رای آورده، ستون نویس روزنامه‌های بزک کننده آمریکا شده!

این افراد با انتخاب و اعتماد مردمی که به امید روزهایی هستند که نماینده شان در خدمت مردم و انقلاب باشد، رای می آورند و به مجلس می روند. بعد از انتخابات طبیعتا به دلایل عمده میزان حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه کمتر از قبل از انتخابات می شود. برخی از آنها که بعدا و به واسطه حضور در کرسی نمایندگی مجلس با پیشنهادکارتل های اقتصادی به اعضای افتخاری هیئت مدیره شرکت های مهم و تاثیرگذار نیز تبدیل می شوند. طبیعی است این شرکت ها منافعی دارندکه با حضور یک عضو سیاسی بهتر رقم می خورد. گاهی اوقات نیز موانعی بر سر راه دستیابی به منافع وجود دارد که رانت حضور یک چهره سیاسی می تواند برطرف کننده آن باشد.

این یک اتهام بی پایه و اساس و گسترده به برخی نمایندگان مجلس نیست. واقعیتی است که با اندکی تحقیق در اینترنت درباره نحوه فعالیت شرکت های اقتصادی و سرمایه گذاری، پیمانکاری و کارخانجات بزرگ محصولات مختلف به آن دست یافته ایم.

با اسم اصولگرایی رای آورده، ستون نویس روزنامه‌های بزک کننده آمریکا شده!

اساس نمی توان شکایتی علیه این نوع حضورآقای نماینده در شرکت های اقتصادی کرد، چرا که آنان بلافالصله درباره شخصیت حقیقی خود صحبت می کنند و اینکه می توانند فارغ از شخصیت حقوقی به زندگی شخصی، کار اقتصادی و فعالیت سرمایه گذاری بپردازند. اما مردم می پرسند دیروز که این آقای نماینده، هنوز نماینده نشده بود، می توانست شخصیت حقیقی با مختصات پس از نمایندگی داشته باشد؟ به عبارت دیگر شخصیت حقیقی آقای نماینده آیا صرفا وابسته به شخصیت حقوقی او نیست؟ و اگر او نماینده مجلس نبود می توانست به این راحتی به این شخصیت حقیقی در قامت یک سرمایه گذار اقتصادی و دارای رانت های گسترده تبدیل شود؟

این نوع جضور نماینده مردم در مجلس، با همه اینکه هیچ منع قانونی ندارد،(شاید هم دارد اما وقعی نهاده نمی شود) اما به هیچ وجه شبیه آن قیافه ای که در روزهای پیش از انتخابات با یقه آخوندی یا دیپلمات درست کرده بود نیست. رفتارهای آقای نماینده با آنچه به واسطه شرکت در مجامع مذهبی و سردست گرفتن شعارهای امام(ره) و انقلاب و رهبری کسب اعتماد کرده بود، حتی نزدیکی هم ندارد.

با اسم اصولگرایی رای آورده، ستون نویس روزنامه‌های بزک کننده آمریکا شده!

آقای نماینده ای که عضو هیئت مدیره دهها شرکت و شریک اقتصادی ده ها پروژه است، حالا در مجلس تنها به حفظ موقعیت استراتژیکی که در مجلس دارد می اندیشد تا به واسطه آن برای چهارسال دیگر موقعیت اقتصادی خود را تثبیت کند تا از قدرت رانتی که به واسطه حضور درمجلس با رای مردم به دست آورده کاسته نشود. نزدیکی های جریان سرمایه دار اقتصادی ایجاب می کند، منافع سیاسی یکدیگر را تقویت کنند.

یکی از شاهد مثال های این موضوع نزدیکی آراء نمایندگان به اصطلاح اصولگرا با جریان کارگزاران و سرمایه دار فرصت طلب در موضوع توافق است. این نزدیکی را می توان در گره خوردن منافع بالادستی شخصی این افراد که باهم در هیئت مدیره کارتل های اقتصادی حضور دارند، تحلیل کرد و اگرنه کدام منصفی هست که نداند برجام با منافع ملی زمین تا آسمان فاصله دارد و به درخواست رهبری باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

نمایندگان مجلس

اما درخواست رهبری انقلاب این روزها برای برخی ازهمین نمایندگانی که با عکس امام و رهبری و یقه آخوندی یا دیپلمات و با شرکت در مجامع مذهبی رای آورده اند در وهله چندم اولویت قرار دارد. چرا که با منافع شخصی آنان در تثبیت موقعیت سیاسی و اقتصادی آنان تعارض دارد. رای همین عجیب نیست که برخی از این نمایندگان موسوم به اصولگرا که با نام اصولگرایی و انقلاب و حزب الله و ... رای آورده اند، امروز به ستون نویس روزنامه های بزک کننده آمریکا تبدیل شوند! و اصلا تعجب ندارد رسانه ای که با مطالب و کاریکاتورهایش بارها نشان داده است اندک پایبندی به مسائل اخلاقی ندارد، از اظهارات «موافق توافق»نماینده ای که مجالس «وعظ و اخلاق» دارد، تیتر بگیرد! چه این که این روزها بی بی سی هم بادمش گردو می شکند به خاطر نامه یک «مرجع تقلید».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/07/14 - 14:51

این بودند اصولگرایان. حالا داشته باشید اعتدال گرایان را در مجلس آتی.

راستی کدام افراد احمدی نژاد را به خاطر عدم همکاری با اصولگرایان سرزنش می کردند؟ حالا کدام گوری هستند؟
حسین
1394/07/14 - 15:33

متاسفانه در ایران هنوز رسانه به عنوان قوه چهارم حکومتی شناخته نمی شود و فقط بلندگویی برای این آن است. بدیهی است که تنها با آگاهی و شعور عمومی می تواند این ضعف های حکومتی را جبران کرد. رسانه، جایگاهی تعیین کننده را در این مورد دارد.
حسین پور
1394/07/14 - 17:18

شعار هر چی مرده احمدی بر می گرده! خدا کنه دوباره احمدی نژاد برگرده و گرنه با این فرمون که اصولگراها دارن میرن تا ظهور امام زمان دیگه قدرت ندارن! نه پایداری نه لاریجانی!
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top