تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/08/14 - 09:00
کد خبر: 184180

با پخش فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف» در دانشگاه رازی؛

قهرمان نشان دادن ارتش آمریکا در روز 13 آبان

قهرمان نشان دادن ارتش آمریکا در روز 13 آبان

حوادث فیلم در زمان جنگ جهانی دوم را حوادث می کند، کارگردان در این فیلم پایان جنگ جهانی دوم و رایش سوم را در یک ماجرای کاملاً خیالی به تصویر کشیده است. و در نهایت ارتش آمریکا را یک ناجی برای دنیا معرفی می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه رازی کرمانشاه در روز گرامیداشت استکبارستیزی، شاهد اتفاقات و حواشی عیجبی بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در سایه صدور مجوز از سوی معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه، فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف» توسط کانون فیلم و عکس این دانشگاه اکران شد که با دخالت عموم دانشجویان، پخش این فیلم متوقف شد.

شنیده‌های «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حاکی از بروز درگیری فیزیکی میان دانشجویان برای توقف پخش این فیلم که در تمجید ارتش آمریکا است بوده است.

حرامزاده‌های لعنتی یا حرامزاده‌های بی‌شرف محصول سال 2009 به کارگردانی کوئنتین تارانتینو است که حوادث فیلم در زمان جنگ جهانی دوم را حوادث می کند، کارگردان در این فیلم پایان جنگ جهانی دوم و رایش سوم را در یک ماجرای کاملاً خیالی به تصویر کشیده است. و در نهایت ارتش آمریکا را یک ناجی برای دنیا معرفی می‌کند.

واکنش تشکل های دانشجویی
همین مسئله باعث واکنش تشکل های دانشجویی این دانشگاه شد، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه در قسمتی از بیانیه خود آورده است: اکران این فیلم حاوی صحنه‌های مبتذل، کاملا هدف مند و جهت دار بوده، چرا که دقیقا در روز 13 آبان، که نماد استکبارستیزی است و در حالی که همزمان مردم در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند، در دانشگاه رازی کرمانشاه فیلمی اکران شده که هدف آن دفاع و جلو‌نمایی از ارتش خونخوار آمریکا است

این تشکل دانشجویی در ادامه بیانیه خود آورده است: در این بین آنچه جای سوال دارد، صدور مجوز اکران این فیلم از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی است، در حالی که مجوز برنامه کانون‌ها طبق ماده 3 آیین‌نامه فعالیت کانون‌های فرهنگی - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی - در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب شود، ولی معاونت فرهنگی دانشگاه خلاف این بند صریح قانون عمل کرد و بدون در جریان گذاشتن شورای فرهنگی، مجوز اکران این فیلم را صادر کرد.

همچنین در پایان این بیانیه آمده است: لذا انجمن اسلامی دانشجویان دانشجویان مستقل دانشگاه رازی در چارچوب قانون با تخلفات و بی اخلاقی‌های مسئولین فرهنگی دانشگاه برخورد مقتضی را در دستورکار خود خواهد داشت. ((متن کامل بیانیه

بسیج دانشجویی
از سوی دیگر بسیج دانشجویی نیز با اشاره به هشدار این تشکل دانشجویی پیش از اکران این فیلم نیز در نامه ای به سرپرست این دانشگاه نوشت: در روز ۱۲ آبان طی تماس اعتراض بسیج دانشجویی نسبت به اکران این فیلم به معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام شد. پاسخ معاونت فرهنگی این بود که «فیلم بدون صحنه‌های منافی عفت است و مشکلی ندارد». جای تاسف است که تنها خط قرمز فرهنگی دانشگاه رازی وجود صحنه‌های منافی عفت است و به جز آن هرچه بر سر فضای فرهنگی دانشگاه بیاید مشکلی ندارند. همچنین در روز مبارزه با استکبار جهانی که باید دانشگاه برنامه برای تبیین روحیه استکبارستیزی داشته باشد به اکران فیلمی می‌پردازد که ارتش آمریکا را ناجی معرفی می‌کند.

در ادامه این نامه نیز آمده است: وجود جریانی در عرصه سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌ها که سعی بر تضعیف و کم‌رنگ نمودن روحیه استکبارستیزی داشته و درصدد تطهیر چهره آمریکاست، نگران کننده هست. این جریان خواهان آن است که مطالبات آرمانگرایانه و استکبارستیز دانشجویی را جهت بهره‌برداری‌های شخصی و سیاسی به دعواهای حزبی تقلیل دهد و بستر را برای نفوذ سیاسی و فرهنگی آمریکا فراهم نماید. (متن کامل)

به هر حال باید منتظر بود و دید واکنش مسئولان این دانشگاه درباره اتفاقات روز گذشته چه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1394/08/14 - 19:03

چنین نمایش هایی را، نفوذی های آمریکا برای ترویج مرام «زندگی (بخوانید ذهنیت) به سبک آمریکایی» در نظام تربیت فکری کارگزاران آینده این مملکت در دستور کار ندارند؟
ناشناس
1394/08/14 - 23:47

عکسش رو از صفحه سایت بردارید که قباحت داره و دور از شان شماست
ناشناس
1394/08/14 - 23:57

این دیگه چه عکسیه گداشتید؟؟؟؟؟
نمی گذاشتید نمیشد؟؟؟؟
ناشناس
1394/08/16 - 00:58

این فیلم آمریکاییها را قهرمان نشون میده؟یا یه عده...؟
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top