تاریخ انتشار: جمعه 1394/08/15 - 00:13
کد خبر: 184231

در فصل پاییز حجامت کنید

عضو انجمن حجامت ایران گفت: انجام حجامت در فصل پاییز باعث یک عملکرد پیشگیرانه در بدن خواهد شد و گلبول‌های بدن را افزایش و منجر به تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو انجمن حجامت ایران گفت: انجام حجامت در فصل پاییز باعث یک عملکرد پیشگیرانه در بدن خواهد شد و گلبول‌های بدن را افزایش و منجر به تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر اکبر کتابی انجام حجامت در فصل آبان را بسیار خوب و مفید دانست و گفت: اولویت در فصل پاییز برای حجامت کردن ماه آبان است و توصیه ما به افراد این است که در آبان ماه با توجه به شرایطی که دارند حجامت را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: حجامت کردن در فصل پاییز یک عملکرد پیشگیرانه برای بدن دارد که W.B.C و R.B.C یا همان گلبول‌های بدن را افزایش و منجر به تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن می‌شود که خود عاملی برای پیشگیری از بروز مشکلات و بیماری‌ها در فصل زمستان است.

این دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ارمنستان به روایات مبنی بر حجامت در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: از امام رضا(ع) روایت شده است که در فصل بهار و پاییز حجامت کنید؛ همچنین حضرت علی(ع) فرموده‌اند که حجامت باعث سلامتی و افزایش عقل می‌شود.

دانشجویان و دانش‌آموزان حجامت کنند

مدرس دانشکده رفاه به تشریح این حدیث که حجامت باعث تشدد عقل می‌شود، اظهار کرد: حجامت به خصوص در ناحیه پشت گوش باعث افزایش هوش نیز می‌شود و باعث افزایش هوش هم بر می‌شود، همچنین به جلوگیری از طغیان قلبی و مغزی کمک می‌کند و به مغز آرامش می‌دهد و همچنین قوه تفکر بالا می‌رودکه توصیه ما به قشر دانشجو و دانش آموز این است که در هنگام امتحانات و یا در مواقعی که در حال تحصیل هستند حجامت کنند چون باعث افزایش هوش آنها می‌شود.

وی به شایع‌ترین درمان‌ها بر اثر انجام حجامت در فصل پاییز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در فصل سرد و خشک پاییز قرار داریم، با حجامت کردن می‌توان به درمان خشکی پوست در اثر فصل سرد، وسواس فکری، فشار خون، و حساسیت اشاره کرد.

افراد دارای مزاج سودا و بلغمی با نظر پزشک حجامت کنند

عضو انجمن حجامت ایران به حجامت بر اساس شناخت مزاج‌ها اشاره کرد و گفت: مزاج‌های دموی و صفراوی بیشتر از سایر مزاج‎‌‌ها توصیه برای حجامت کردن می‌شوند و مزاج‌های سودا و بلغم تاکید می‌شود که با جانب دقت و تحت نظر پزشک مربوطه ‌ حجامت انجام دهند.

عضو انجمن حجامت ایران شرایط قبل از حجامت را بسیار مهم و ضروری خواند و تاکید کرد: قبل از اینکه فرد بخواهد اقدام به حجامت کند باید تحت نظر فردی که محق و دوره دیده علمی این کار است به سوالات وی به درستی پاسخ دهد و در صورت تایید از سوی فرد دارای صلاحیت، مجاز به حجامت می شود و اینطور نیست که هر کسی به راحتی بتواند حجامت کند و باید در این راه ابتدا شرایط حجامت کردن را داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
وجدان
1396/06/26 - 18:21

به کسانیکه کتابی را دکتر مینامند توصیه میکنم از ایشان مدرک پزشکی را بخواهند و بعد ایشان را متخصص طب سنتی از ارمنستان بدانند
ایشان تا 3تا4 سال قبل شاگرد ساندویچی در ترمینال زنجان بودند آنموقع حتی دیپلم هم نداشتند به بواسطه کلینیکی بنام سینا در زنجان بخاطر منافع مادی لقب دکتر گرفت و بعد از مدتی که توسط معاونت درمان مجبور به فرار از زنجان شد در دانشکده کذایی آقای خیر اندیش مشغول طی دوره شد و از بخت بدش آنجا نیز تعطیل شد و حالا اکبر ساندویچی شده متخصص طب سنتی از ارمنستان
شما را بخدا بخاطر مردم ایران که عزیزان شما هم بخشی از آن هستند بیشتر مراقب این شیادان یاشید و آنها را اینقدر برجسته نکنید شاید خدای ناخواسته یکی از عزیزان شما زمانی به توراینها بیفتند و بلایی سرشان بیاید
سیدعلی
1398/07/10 - 11:37

با سلام همانطور که در متن زیر اشاره فرمودید نباید در نظر و انتقاد توهین و افترا زاده زده شود جهت استحضار دوست عزیز که کم لطفی نموده و به دور از انصاف مطالبی را نوشته است می رسانم که مهمترین پایه و اساس طب جدید و کلاسیک همان طب سنتی یا ایرانی اسلامی است بد نیست کمی اطلاعات در خصوص گذشته و پیشنه علم طب و حکیمان نامی گذشته یا پزشکان غربی که در طبابت های خود از شیوه های درمانی طب ایرانی اسلامی و سنتی ما بهره میگرند و چه بسیار مراکزی درمانی در خارج که از حجامت بهره می گیرند . ای کاش انصاف را رعایت کنیم و این قدر ملت عزیز را با دارو های شیمایی که بیشتر کارشان تخفیف و پنهان نمودن درد است تا درمان کامل گرفتار نسازیم
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top