تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/08/17 - 09:36
کد خبر: 184405

همزمان با ممانعت حضور نمایندگان رسانه‌های غیردولتی صورت گرفت؛

بازدید رئیس جمهور از بخش دولتی نمایشگاه مطبوعات +سند

بازدید رئیس جمهور از بخش دولتی نمایشگاه مطبوعات +سند

ماجرا از این قرار است که شب گذشته پیامکی از سامانه پیامکی نمایشگاه به «تعدادی» از مسئولین غرفه ارسال می شود که ساعت شروع کار نمایشگاه ساعت 11 ظهر امروز 17 آبان است. پیگیری های مسئول غرفه خبرنامه دانشجویان ایران از مسئولین نمایشگاه نیز این مسئله را تصدیق می کند که مسئولین غرفه ها ساعت 11 در محل نمایشگاه حاضر شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: صبح امروز رئیس جمهور از «بخش دولتی» نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که با انصراف تعداد زیادی از رسانه های منتقد دولت همراه بود صبح امروز آغاز شد؛ در افتتاحیه این نمایشگاه که قرار بود صبح امروز با حضور رئیس جمهور روحانی آغاز شود، با اتفاق قابل تأملی همراه بود.

ماجرا از این قرار است که شب گذشته پیامکی از سامانه پیامکی نمایشگاه به «تعدادی» از مسئولین غرفه ارسال می شود که ساعت شروع کار نمایشگاه ساعت 11 ظهر امروز 17 آبان است. پیگیری های مسئول غرفه خبرنامه دانشجویان ایران  از مسئولین نمایشگاه نیز این مسئله را تصدیق می کند که مسئولین غرفه ها ساعت 11 در محل نمایشگاه حاضر شوند.

اما صبح امروز شاهد اتفاق عجیبی بودیم؛ خبرگزاری دولتی ایسنا در خبری با عنوان "بازدید رئیس‌جمهور از غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها" نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که ساعاتی پیش با حضور وی به صورت رسمی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلی امام خمینی تهران آغاز به کار کرد، از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد.

جالب اینجا است که در زمان حضور رئیس جمهور رسانه های معدود منتقد که در نمایشگاه اقدام به حضور کردند، اجازه حضور در سالن را نداشتند؛ و حسن روحانی از بخش دولتی نمایشگاه بازدید کرده است.

به نظر می رسد منطق عدم حضور رسانه های منتقد دولت، با این حرکت مسئولین معاونت مطبوعاتی کم کم در حال مشخص شدن است. «برچسب‌زنی به‌ منتقدین»، «برخوردهای متعدد هیات نظارت بر مطبوعات»، «تبعیض در اختصاص یارانه مطبوعات» در کنار «گزینشی عمل کردن سیستم اطلاع‌رسانی دولت در دعوت از رسانه‌ها» از جمله دلایلی است که رسانه های منتقد دولت از حضور در این نمایشگاه انصراف دادند.

به هر حال باید دید با اتفاق روی داده در بازدید امروز رئیس جمهور توجیه معاونت مطبوعاتی و وزارت ارشاد در این برخورد سلیقه ای چه خواهد بود؛ هر چند چنین رویکردی از سوی دولت در بخش های دیگر همچون حضور رئیس جمهور در مراسمات ظاهراً دانشجویی در دانشگاه ها و عدم اجازه سخنرانی به تشکل های دانشجویی منتقد- که روز دانشجوی دولتی مشهور گردید- نیز نشان داده کسی خم به ابرو نخواهد آورد و جناب معاون مطبوعاتی همچون توجیه اعتراض رسانه ها که آن را روالی عادی جلوه می دهد این بار نیز حرفی از همین جنس بر زبان می آورد.

جلوگیری از ورود مسئولان غرفه های رسانه های غیردولتی به نمایشگاه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1394/08/17 - 16:50

حضور خبرنامه دانشجویان ایران به نظرم کار درستی بود و نشون داد که این دولت حتی به مطبوعاتی که به قوانین احترام میزاره و شرکت می کنه بازهم بی احترامی میکنه
محمد
1394/08/17 - 23:55

مرگ بر استبداد با ظاهر اعتدال
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top