تاریخ انتشار: شنبه 1394/08/30 - 08:30
کد خبر: 185626

مصطفی شاکری؛

کدام ارزش است؟ مدافع حرم یا مهاجم فوتبال

کدام ارزش است؟ مدافع حرم یا مهاجم فوتبال

دقیقا روز پنج شنبۀ هفتۀ گذشته یکی از دانشجویان مدرسۀ عالی شهید مطهری که بعنوان داوطلب در عملیات ارتش سوریه در شهر حلب شرکت داشت، به مقام والای شهادت نائل گشت و نامش در زمرۀ مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها ثبت شد

خبرنامه دانشجویان ایران: مصطفی شاکری*// دقیقا روز پنج شنبۀ هفتۀ گذشته یکی از دانشجویان مدرسۀ عالی شهید مطهری که بعنوان داوطلب در عملیات ارتش سوریه در شهر حلب شرکت داشت، به مقام والای شهادت نائل گشت و نامش در زمرۀ مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها ثبت شد. «محمدرضا دهقان» که نشان جوان ترین شهید مدافع حرم بر سینه مجروحش به یادگار ماند، به برکت دعای زاکیۀ امام عصر به آرزوی دیرینش دست یافت و جایگاه «اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک» در حقش به اجابت رسید.

گرچه جامعۀ طلاب مدرسۀ عالی، هم اکنون در سوگ شهادت این مجاهد سرافراز متاثر است، مجاهدی که به تعبیر یکی از اساتید، لمعۀ دمشق برایش حاجب از لمعۀ عشق نگردید، اما آنچه تاثر مرا در این مصیبت دوچندان می نماید موضوعی است که مرا به نگاشتن این چند خط واداشت.

در یکی از خبرگزاری ها خواندم که با آغاز عملیات شهر حلب در ماه محرم حدود 40 رزمندۀ ایرانی به شهادت رسیده اند. شهادت چهل رزمندۀ ایرانی یقینا اتفاق بزرگ و شکوه مندی است که می تواند افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهد و در جهت آرمان ها و ارزش های این شهیدان بزرگوار جهت دهی نماید.

اما ظاهرا این جریان هیچ گاه روی نخواهد داد! اطلاع رسانی ضعیف رسانه های داخلی که ظاهرا جز دامن زدن به دعوای زرگری جناح های سیاسی و موج سواری بر کشمکش های احزاب رسالتی برای خود قائل نیستند، نمی گذارد که فریاد حق طلبی شهدا به گوش مردم برسد. گویا نجوای عاشقانۀ مدافعان حرم در میان هیاهو و جنجال برخی سیاسیون ، فراموش می شود.

در این میان متاسفانه سیاست رسانه ای صدا و سیما  موضوعی است که جای نکوهش بسیار دارد. انتظار جامعۀ مذهبی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی که عنوان اسلام را یدک می کشد ظاهرا قرار نیست هیچ زمان برآورده شود. آنچه قلب انسان را می رنجاند این است که چرا فوت مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس در رسانه های ما، خصوصا صدا و سیما، این قدر بازتاب وسیع دارد اما شهادت مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها باید با سکوت سنگین خبری روبرو شود.

واقعا جامعه ای که همواره مردمش به روحیۀ شهید پروری و فرهنگش با عنوان شهادت پروری شناخته می شود، چرا امروز فوت یک مهاجم فوتبال برایش از شهادت یک مدافع حرم با اهمیت تر است؟ مگر نه این است که تیم های فوتبال اسباب سرگرمی ما را فراهم می سازند و گردان های مقاومت، امنیت و اقتدار ما را به بار می آورند؟ خدا نکند روزی برسد که شهدا، ما را نسبت به خون های مطهرشان قدر ناشناس به شمار آورند. والسلام

* دانشجوی ارشد مدرسه عالی شهید مطهری

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top