تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/09/10 - 13:15
کد خبر: 186594

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

جدا شدن روحانی از سبد آنها و دیگری عدم ترمیم چهره این جریان به خصوص بعد از ماجراهای سال 88 است، که این مسئله باعث شده است «بزرگان» این جریان برای پوشش این مشکلات دست به دامان ورود مجدد به دانشگاه و استفاده از فضای 16 آذر امسال شده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه اعتماد در گزارشی به مراسمی با حضور محمدرضا خاتمی از فعالین فتنه 88 و دبیرکل سابق حزب منحله مشارکت، و ابراهیم اصغرزاده تحت عنوان معمای اسفند در دانشگاه تهران پرداخت. وی در همایش مزبور به بررسی برنامه های جناح اصلاحات در انتخابات آتی پرداخت و مدعی شد درحال حاضر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد مردم به کاندیداهای اصلاح طلبان در آینده رای می‌دهند و اقبال به این سمت بیشتر است. درحالی که تصاویری در خبرگزاری دولتی ایرنا و دیگر رسانه های طیف مزبور منتشر شده، صندلی های خالی سالن بسیار خودنمایی می کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این مدعا در حالی است که دیگر فعالین اصلاح طلب نیز در مقاطع مختلف بدان پرداخته اند چنانچه هادی خامنه ای نیز مدعی شده بود بیش از 70 درصد جمعیت کشور ایران را اصلاح طلبان تشکیل می دهند.

آنان از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم همواره مدعی این بوده اند که روی کار آمدن دولت یازدهم نتیجه ی آرای اصلاح طلبی است که به سبد آقای روحانی واریز شده است. اما برخی از طیف دیگر اصلاحات یعنی حزب کارگزاران می گویند که درصد پایین آرای عارف بار دیگر مدعیان اصلاحات را به چرخش واداشت و در حالی که تا چند روز قبل از انتخابات، آقای روحانی را نامزد جبهه اصلاحات نمی‌دانستند، چاره‌ای جز رویکرد به ایشان ندیدند، چرا که با گره زدن طناب اصلاحات به روحانی می‌توانستند آراء وی را که اگر پیروز انتخابات نبود هم آراء مطرحی بود، به خود و یا به حمایت خود از ایشان، نسبت دهند!

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

آنان در شرایط پس از فتنه 88 هیچگاه در انظارعموم به صورت علنی ظاهر نمی شدند. پس از روی کار آمدن دولت فعلی که شرایط را مناسب یافته و دوباره به عرصه علنی میتینگ های سیاسی و تیتر یک رسانه های بدل شدند تا جایی که سعی داشتند در نمایشگاه مطبوعات امسال نیز با نبودن رسانه های منتقد رسانه های اصلاحات مدعی شلوغی سالنها بودند.

اما رسانه های منتقد نیز با انتشار تصاویری مدعی خلوتی سالنهای مصلی در نبود رسانه های منتقد بودند.

تغییر زمین بازی به دانشگاه ها
گزارشها حاکی ازین است که سیاسیون اصلاحات پس ازحضور گسترده در شهرهای مختلف کشور و عدم اقبال مردم به حضور در برنامه‌های آنان، به خوبی فهمیده بودند طرفی ازین دست فعالیتها نمی برند و باید به پایگاهی قدیمی  شان بازگشته و از نو دست به بازسازی وجهه تخریب شده ی خوددر اثر تندروی و همراهی با بیگانگان درفتنه سال 88 ، بزنند.
این مسئله آنجایی مهم میشود که اخیرا در نشست اصلاح طلبان که ایلام برگزار شد، و  دو تن از لیدرهای این جریان یعنی "سید هادی خامنه ای" دبیر کل مجمع نیروهای خط امام و "محسن رهامی" دبیر کل جامعه مدرسین حضور داشتند، بعد از عدم استقبال مردمی از این همایش، هادی خامنه ای با گلمه مندی از این برنامه گفته بود: "اگر همین جمعیت ها وجود داشته باشد زیبنده جریان اصلاح طلبی نیست و مسئولان باید راهکاری برای این موضع بیاندیشند و به عضوگیری زنان بپردازند."

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

همین مسائل باعث شد که این جریان با بازگرداندن عناصر وابسته به خود و اقدام به تاسیس تشکلهای جدید (تشکل های دولت ساختخته) سعی در ایجاد پایگاهی درون دانشگاه ها برای ساختن پیاده نظام جهت بکارگیری دربرنامه های بعدی و بهانه ای برای حضورشان در دانشگاه باشند.

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

حتی حضور رئیس دولت اصلاحات در فضای اجتماعی در دوسال و نیم گذشته تنها در بازدید از پشت صحنه یک فیلم سینمایی و یا فرستادن پیام تبریک به مناسبت سومین سالگرد ازدواج دو هنرمند (!) و یا حضور در جلسات محفلی و چند نفره خلاصه شده است و وی هیچ گاه حتی در جمع های عمومی مردمی مانند راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس و ... حضور نیافت.

اخیرا برنامه های بسیاری در سطح دانشگاه ها برگزار شده و اکنون در آستانه 16 آذر  برای بسیاری از فعالین اصلاح طلب در سطح دانشگاه های کشور تدارک برنامه دیده اند. ازاین دست برنامه های می توان به همین برنامه اصغرزاده و خاتمی در دانشگاه تهران در روز گذشته، حضور محسن آرمین و مرتضی جوادی املی و سروش محلاتی هفته گذشته در دانشگاه تهران، سخنرانی حسین مرعشی و شهربانو امانی، دو فعال اصلاح طلب در دانشگاه آزاد تبریز، برنامه های متعدد آذرمنصوری برای حضور در دانشگاه های سیستان و بلوچستان، اصفهان، آزاد قزوین و یاسوج که به جنجال کشیده شد، مناظره دکتر وکیلی مدیر مسئول ابتکار در دانشگاه تهران، حضور ابراهیم اصغرزاده در دانشگاه بیرجند،حضور متعددعلی مطهری در دانشگاه های شیراز، تهران، علم و صنعت، سهند تبریز، صادق زیباکلام در یزد، تهران، بیرجند، هرمزگان، مصطفی کواکبیان و فرجی دانا در بوشهر در 16آذر پیش رو، و دهها برنامه دیگر اشاره کرد.

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

در دانشگاه نیز حقیقت چه بود؟
در این مراسمات که بیشتر به یک «محفل حزبی » شباهت دارند تا «همایش دانشجویی» آنقدر با استقبال سرد دانشجویان روبه رو شدند. تصاویری که توسط رسانه های عموما اصلاح طلب در مراسمات مزبور منتشر می شد، صندلی های خالی بسیاری در سالن به چشم می آمد.

‫تغییر زمین بازی به بهانه 16 آذر با صندلی‌های خالی!

به نظر می رسد، شرایط کنونی اصلاحات با شرح مستندی که گذشت، به مراتب بدتر و دست آنها، بارها خالی‌تر از هنگامی است که وارد انتخابات 92 شدند.اصلاح طلبان در طی سه ماه مانده به انتخابات مجلس و خبرگان با دو مسئله جدی روبرو باشند، یک، جدا شدن روحانی از سبد آنها و دیگری عدم ترمیم چهره این جریان به خصوص بعد از ماجراهای سال 88 است، که این مسئله باعث شده است «بزرگان» این جریان برای پوشش این مشکلات دست به دامان ورود مجدد به دانشگاه و استفاده از فضای 16 آذر امسال شده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مصطفی
1394/09/11 - 18:14

سلام
نمی دونم چرا شما با خودتون روراست نیستین. این چیز هایی که اینجا می نویسین . همه واقعیت نیست!
فکر کردید که چهره های اصولگرایی اگر در دانشگاه ها حضور پیدا کنند ( که حتی انقدر هم برای طرفدارانشون ارزش قائل نیستن ! ) جمعیت بیش از این ها حضور پیدا می کنند ؟؟؟؟

واقعیت اینه که جنبش دانشجویی سال هاست که به بن بست رسیده و این دست و پا زدن ها جز خسته کردن خودشون و حروم کردن بیت المال فایده دیگه ای نداشته...
واقعیت اینه که جامعه دیگه خسته شدن از این بازی های سیاسیه چپ و راست و دانشگاه هم گوشه ای از همین جامعه است.


بعید می دونم این نظر رو منتشر کنید!
خسته نباشید.
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top