تاریخ انتشار: جمعه 1394/09/13 - 11:29
کد خبر: 186681

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کار درستی نبود

هنوز نرخ بلیت متناسب با روزهای و ساعات مختلف متنوع و متفاوت نیست؛ در برخی از کشورها بلیت هواپیما با کسر بخشی از نرخ پیش فروش می‌شود که بخشی از منابع ایرلاین‌ها را تامین می کند اما در ایران این روش های ساده که می‌تواند بسیاری از مشکلات ایرلاین ها را رفع کند اجرا نمی‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که در شرایط فعلی به هیچ وجه بستر برای اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما آماده نبود گفت: در حال حاضر شرایط رقابتی بین شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد و شاهد انحصار چند قطبی در صنعت حمل و نقل هوایی هستیم.

به گزارش تسنیم، جعفر قادری شب گذشته به عنوان مهمان تلفنی برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع «آزادسازی نرخ بلیت هواپیما» در پاسخ به این سوال که آیا بستر و شرایط اجرای این طرح آماده بود یا خیر؟ گفت: در شرایط فعلی به هیچ وجه بستر برای اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما آماده نبود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط رقابتی بین شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد گفت: متاسفانه شاهد انحصار چند قطبی در صنعت حمل و نقل هوایی هستیم به طوریکه تعداد محدودی شرکت هواپیمایی با تعداد محدودی ناوگان هوایی در خدمت مسافران هستند.

وی افزود: به رغم تسهیلات مجلس در برنامه های پنجم توسعه، بودجه های سنواتی و صندوق توسعه ملی در جهت توسعه ناوگان هوایی شرکت های هواپیمایی اما در چند سال گذشته اقدام خاصی در این راستا صورت نگرفته است.

قادری با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی از خدمات یارانه ای بهره مند می شوند، درباره اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی مبنی بر ناتوانی اقتصادی ایرلاین‌ها در توسعه ناوگان هوایی گفت: در همین شرایط تعداد محدودی از ایرلاین‌ها رشد مناسبی داشتند؛ بنابراین نشان می‌دهد سایر شرکت‌های هواپیمایی از نظر ساختار مدیریتی دچار مشکل هستند.

قادری گفت: هنوز نرخ بلیت متناسب با روزهای و ساعات مختلف متنوع و متفاوت نیست؛ در برخی از کشورها بلیت هواپیما با کسر بخشی از نرخ پیش فروش می‌شود که بخشی از منابع ایرلاین‌ها را تامین می کند اما در ایران این روش های ساده که می‌تواند بسیاری از مشکلات ایرلاین ها را رفع کند اجرا نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: اگر در قیمت بلیت بین روزهای پرترافیک و کم ترافیک، ایام خاص و ساعات شبانه روز توسط شرکت‌های هواپیمایی تفاوت صورت بگیرد بسیاری از مشکلات مالی آنها برطرف می‌شود، ضمن اینکه برخی ایرلاین ها چند برابر ناوگان و زیرساخت ها با نیروی انسانی مازاد مواجه هستند که زیان های شرکت ها بیشتر به دلیل این ساختارهای اداری است.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت های هواپیمای در مقابل بروز تاخیرهای پروازی به تعهدات خود پایبند نیستند، درباره ورود مجلس به موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: هر وقت صحبت از آزادسازی شده است قیمت ها افزایش یافته بنابراین اگر کار به جاهای باریک کشیده شود قطعا مجلس ورود پیدا می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
هوش مصنوعی مولد عکس و ویدئوی «متا» سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود
​دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزبان اولین هکتون محاسبات کوانتومی کشور
فیلم| عادی سازی دوستی دختر و پسر از طرف کارشناس مذهبی
تذکر رییس کمیسیون امنیت ملی به سخنان پزشکیان در مورد موشک‌های ایرانی
۱۲ درصد جمعیت کشور سالمند هستند
توصیه‌های ترافیکی پلیس راهور به پایتخت‌نشینان، ویژه شب یلدا
پیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت اشرف بروجردی
جشن یلدا با چند غذای ساده برای یک شبِ ماندنی
قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
بازخوانی سیره نبوی متناسب با مسائل و چالش‌های انسان معاصر ضرورت دارد
پیام تسلیت قالیباف در پی درگذشت اشرف بروجردی
صعود سایپا به یک چهارم نهایی در ضیافت پنالتی‌ها
«من قاتل زنم نیستم»
واردات ۶.۴ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ۸ ماهه امسال
رارداد با نازون پس از اخذ تأییدیه‌های پزشکی بوده است
تداوم حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان
فقدان بانویی مصلح، آزادیخواه و آگاهی‌بخش ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است
آمریکا کشتی تحریم شده ونزوئلا را توقیف کرد
اوحدی مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران شد
سید احمد موسوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد
جام حذفی جای غفلت نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top