تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/10/02 - 14:20
کد خبر: 188309

با محوریت شورای صنفی دانشجویان صورت گرفت؛

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به وضعیت نامعلوم استخدام +عکس

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به وضعیت نامعلوم استخدام +عکس

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با امضای طومارهایی از مسئولان دانشگاهی در مورد وضعیت استخدام و امریه خود در شرکت‌های تابعه وزارت نفت سئوال کردند و در پی آن نیز پس از چند روز که هیچ واکنش و پاسخی از طرف مسئولان دریافت نکردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: وضعیت استخدام و امریه دانشجویان نفت در شرکت‌های تابعه این وزارت با وجود امضای طومارهای پیاپی اما همچنان با بی‌توجهی مسئولان مربوطه روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی پیش دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با امضای طومارهایی از مسئولان دانشگاهی در مورد وضعیت استخدام و امریه خود در شرکت‌های تابعه وزارت نفت سئوال کردند و در پی آن نیز پس از چند روز که هیچ واکنش و پاسخی از طرف مسئولان دریافت نکردند، مجددا در پیرو نامه اول که با طومار به ریاست دانشگاه تقدیم شده بود، در 28 آذرماه امسال نامه پیگیری و درخواست پاسخگویی مناسب و درخور این امر مهم به ریاست دانشگاه تقدیم شد.

اطلاعیه دانشگاه در این باره را می‌خوانید:

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند طومار امضا شده دانشجویان عزیز واصل گردید. شورای صنفی دانشجویان در جریان پیگیری‌های صورت گرفته از جمله جلسه با وزیر محترم نفت، جلسه هیئت رئیسه با قائم مقام محترم وزیر نفت، جلسات متعدد با مسئولین محترم وزارت نفت، درخواست و پیگیری مبنی بر تسریع در برگزاری جلسه کمیسیون ماده 39 و ... بوده، که گویا در انتقال آن به دانشجویان کم لطفی نموده‌اند. همچنین طومار شما عزیزان جهت استحضار و توجه مقامات عالی وزارت نفت ارسال گردید. امید است این امر باعث تسریع در اخذ نتیجه نهایی شود.

روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت

***********

نامه شورای صنفی دانشجویان را خطاب به رئیس دانشگاه می‌خوانید:

جناب آقای دکتر هاشمی
ریاست محترم دانشگاه صنعت نفت

همانگونه که در طومار پیوست شده به نامه شماره ش ص دن 15 - 17 - 94 مورخه 25/ 9/ 94 بدان اشاره شده، دانشجویان از حضرتعالی انتظار پاسخگویی و شفاف‌سازی کامل فضای مبهم کنونی را دارند.

جناب آقای رئیس، درخواست این عده کثیر از دانشجویان مسئله‌ای نیست که بتوان بی‌تفاوت از کنار آن گذر کرده و پاسخی در خور شایسته به آن نداد.

جناب آقای رئیس، نگرانی دانشجویان در مورد آینده مبهم‌شان و جوانی "سرمایه زندگی‌شان" مسئله‌ای نیست که بتوان بدان پاسخ نداد و یا با اطلاعیه و ... پاسخی مبهم و مجهول بدان داد.

جناب آقای دکتر هاشمی، دانشجویان منتظر پاسخ مسئولانه و مناسب شما هستند.

شورای صنفی دانشجویان دانشکده نفت اهواز

- رونوشت:
دکتر مقدسی ریاست محترم دانشکده صنعت نفت اهواز
دکتر شریفی معاونت محترم امور دانشجویی دانشگاه صنعت نفت

اما سی‌ام آذرماه سال جاری در نهایت تعجب، اطلاعیه‌هایی بدون مهر و امضا بر در و دیوار دانشکده مشاهده شد که نه تنها پاسخ از طرف ریاست دانشگاه نبود بلکه حتی هیچ مهر و امضایی نیز نداشت.

اطلاعیه شورای صنفی درباره این اطلاعیه‌های بدون مهر و امضا را می‌خوانید:

هم دانشگاهی عزیز!

دوشنبه مورخ 30/ 9/ 94 شاهد آن بودیم که متنی بدون مهر و امضا بر درب سلف و چند جای دیگر نصب شد که شورای صنفی را متهم به کم‌لطفی در اطلاع رسانی نمود!

این عمل به دور از احترام به مقام دانشجوست چرا که دانشجویان محترمانه سئوال خود را در مورد حقوق اولیه خود از مسئولان محترم دانشگاه پرسیدند، اما در جواب این همه سعه صدر و احترام و امید به مسئولیت‌پذیری مسئولان در کمال تعجب این‌چنین اطلاعیه‌ای بی‌مهر و امضا را بر در و دیوار دانشکده مشاهده کردند، وعجبا؛ مسئولانی که دانشجویان آنها را همچون پدران معنوی خویش دانستند و مشکل خویش را پیش آنها بردند با دانشجویان چه برخوردی کردند؟!

کاش تنها مسئله این بود. کاش در همین حد از بی‌اعتنایی به خواست دانشجویان تمام می‌شد، گفتند شورای صنفی خبر داشته و به دانشجویان اطلاع‌رسانی نکرده است. مگر شورای صنفی دانشجویان در اطلاعیه صادر شده در روز 17 آذر گزارشی کامل از جلسه برقرار شده با ریاست محترم دانشگاه در 2 آذر را در برد شورا نصب نکرد؟!

می‌گویید اطلاع‌رسانی نشده و شورای صنفی کم‌لطفی کرده است؟!

آیا شما کم‌لطفی نکردید که حتی در این مورد نیز که متن آن قبل از انتشار برای جناب آقای هاشمی ارسال شد و خودشان متن نهایی را تایید کردند و شورای صنفی در نهایت همدلی و صداقت بی هیچ تغییری در برد خود اطلاع‌رسانی کرد باز هم اتهام کم‌لطفی در اطلاع‌رسانی به شورای صنفی زدید؟!

سخن دانشجویان را که نشنیده می‌گیرید حداقل سخنی از امام حسین(ع) سرور آزادگان بشنوید:

"ان لم یکن لکم دینا و کنتم لا تخافون المعاد فکونوا اجرارا فی دنیاکم"

"اگر دین ندارید و از آخرت نمی‌ترسید حداقل در دنیایتان آزاده باشید"

البته لازم به ذکر است که شورای صنفی از ابتدای فعالیت خود به‌صورت مستمر پیگیر مسائل مربوط به اولویت‌های استخدام و امریه دانشجویان بوده و در این راستا نهایت سعی و تلاش خود را به‌کار گرفته است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- درخواست حضور ریاست محترم دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده برای شفاف‌سازی وضعیت

- پیگیری مسائل مربوط به سیستم امتیازدهی امریه

- صحبت با چند تن از حقوق‌دانان

- پیگیری نامه دانشجویان محترم به کمیسیون انرژی مجلس

- تشکیل جلسه با ریاست محترم دانشگاه در جهت تعامل سازنده برای حل مشکلات

- تشکیل جلسه با نماینده محترم شهرستان آبادان و عضو کمیسیون انرژی مجلس

- صحبت با معاونت محترم نیرو انسانی وزیر

- نهایتا تهیه طومار و تقدیم آن به ریاست محترم دانشگاه و پیگیری آن از جمله این اقدامات بوده است.

لازم به ذکر است که تمام اقدامات فوق‌الذکر حتی درخواست‌هایی که بدون جواب مانده‌اند، از طریق تابلوی اعلانات و کانال منتسب به شورای صنفی کم و بیش به اطلاع دانشجویان عزیز رسیده است.

اما نباید فراموش کرد که همه این پیگیری‌ها تنها زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسند که دانشگاه، دانشجویان و شورای صنفی دانشجویان در کنار یکدیگر برای مطالبه حقوق حقه خود گام بردارند، نه اینکه شورای صنفی هر بار به سر محکمی از افراد برخورد کند که یا اساسا وجود مشکل را انکار می‌کنند و یا حل شدن آن را به دست زمان سپرده‌اند.

حال...

"الم یعلم بان ا... بری"

آیا انسان نمی‌داند که خداوند همواره او را می‌بیند؟!"

در باب مسئله‌ای چنین مهم که آینده دانشجویان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دانشجویان این نوع پاسخ را بی‌احترامی به مقام دانشجو و مسئولیت‌گریزی مسئولان دانشگاهی برداشت کرده و در جواب این اطلاعیه بی‌مهر و امضا و پاسخ نامناسب که نه تنها هیچ مشکلی از دانشجویان را حل نمی‌کند، بلکه بر عمق نگرانی‌ها نیز می‌افزاید، در یکم‌ دی‌ماه جاری، شورای صنفی دانشجویان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/10/04 - 20:48

با سلام
دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به مانع تراشی وزارت نفت در مقابل رویه ی استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه فردا ساعت 10 صبح تجمعی مقابل وزارت نفت خواهند داشت. استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه نفت از زمان تاسیس دانشگاه در سال 1318 تا قبل از وزارت آقای بیژن زنگنه اجرایی میشده
احمد
1394/10/04 - 20:48

با سلام
دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به مانع تراشی وزارت نفت در مقابل رویه ی استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه فردا ساعت 10 صبح تجمعی مقابل وزارت نفت خواهند داشت. استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه نفت از زمان تاسیس دانشگاه در سال 1318 تا قبل از وزارت آقای بیژن زنگنه اجرایی میشده
لطفا پوشش خبری داشته باشین
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top