تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/10/27 - 11:23
کد خبر: 190501

نیروهای مسلح هم حقوق سربازان را به «برجام» گره زد؛

هزینه‌های سربازی زیاد نیست و تعداد اندکی از سربازان هزینه‌ به خانواده تحمیل می‌کنند!

هزینه‌های سربازی زیاد نیست و تعداد اندکی از سربازان هزینه‌ به خانواده تحمیل می‌کنند!

باید دید که با توجه به اجرایی شدن برجام و بهبود شرایط اقتصادی وضعیت معیشتی سربازان بهتر می شود یا همچون ماجرای طرح خرید سربازی که سربازان هیچ بهره ای از این پول نداشتند، همین مسئله تکرار می شود؟

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح  می گوید: امروز هزینه‌های سربازی همانند گذشته زیاد نیست و تعداد اندکی از سربازان به دلیل حضور در مناطق عملیاتی هزینه‌های بیشتری را به خانواده تحمیل می‌کنند!؛ وی ادامه داد: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و پیگیری هایی که در حال انجام است، حقوق سربازان در سال های آتی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئله حقوق سربازان یکی از آن دست مسائلی است که همواره یکی از مشکلات اصلی خانواده ها و سربازان است؛ دوسال زندگی در شرایط امروز کشور با حقوق حدود 80 هزار تومان از مصادیق این مسئله است.

روز گذشته معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح آخرین وضعیت طرح افزایش حقوق سربازان را ارائه داد. محمدحسن باقری، اظهار داشت: افزایش حقوق سربازان در قانون سال ۹۰، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما اجرای آن به تامین اعتبارات لازم از سوی دولت مشروط شده که تا این لحظه ردیفی برای تامین حقوق کارکنان وظیفه برابر این قانون پیش‌بینی نشده است.
وی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته اقداماتی برای ارتقای حقوق کارکنان وظیفه انجام شده است، عنوان کرد: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و پیگیری‌هایی که در حال انجام است، حقوق سربازان در سال‌های آتی افزایش یابد.

باقری افزود: امروز هزینه‌های سربازی همانند گذشته زیاد نیست و تعداد اندکی از سربازان به دلیل حضور در مناطق عملیاتی هزینه‌های بیشتری را به خانواده تحمیل می‌کنند که با طرحی که در دست تهیه داریم هزینه‌های این گروه از سربازان نیز در آینده جبران خواهد شد.

این اظهارات در حالی است که وی بدون اشاره مشکلات حقوق سربازان متاهل و پولی که بابت فروش سربازی طی چندماه اخیر  به درآمده های ستاد اضافه شده است، از کاهش تحمیل هزینه های سربازان می گوید.

جالب اینجا است که طی سال های اخیر مسئولان نظام وظیفه و ستادکل نیروهای مسلح همواره منابع دولت را دلیل وضعیت حقوق مشمولین عنوان می کنند؛ حمید صدرالسادات رئیس سازمان نظام وظیفه سال گذشته در مصاحبه ای اعلام می‌کند: برنامه افزایش حقوق سربازان توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما دولت هنوز برای اجرای آن توان مالی پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: مرجع اصلی پیگیری افزایش حقوق سربازان، ستاد کل نیروهای مسلح است و به همین منظور هماهنگی هایی نیز با این ستاد انجام شده است.صدرالسادات با بیان اینکه افزایش حقوق نیاز به تامین مالی گسترده ای دارد، ابراز امیدواری کرد، با تامین بودجه بتوان حقوق سربازان را افزایش داد.

جالب اینجا است که بر اساس آخرین ابلاغیه‌ صورت  توسط ستاد کل، ضریب ریالی حقوق کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال 1393 از 1006 به 1207 ریال تغییر کرده است. بطوری که، حداقل حقوق سرباز، ناوی مبلغ 78 هزار تومان و ستوان یکم، ناوبان یکم پزشک نیز 145 هزار تومان می باشد. البته مبلغی نیز به عنوان کمک هزینه معاش همسر و اولاد به سربازان متاهل پرداخت خواهد شد. بر اساس ابلاغیه سال گذشته، کمترین دریافتی ناخالص یک نفر وظیفه با سمت سرباز به 65 هزار تومان و بیشترین حقوق دریافتی متعلق به ستوان یکم پزشک به 121 هزار تومان رسیده بود.

اما نکته مهم در این ابلاغیه این است که این حقوق ها برای قبل از سال 90 است ولی طبق اظهارات روز گذشته معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح افزایش حقوق سربازان بعد از در سال 90 هنوز تامین اعتبار نشده است!

محمد، اما یکی از مشمولین متاهل درباره اظهارات روز گذشته معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح با ارسال مطلبی کوتاه به کانال خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: "مشخص نیست مسئولین واقعا از سر بی اطلاعی حرف از مشکل سازنبودن حقوق سربازان می زنند یا ماجرای دیگری در حال شکل گرفتن است. من متاهل 27 ساله و سرپست خانواده هستم و حدود یک میلیون تومان در ماه قسط دارم، واقعا این تحمیل به خودم و خانواده نیست؟!"

رضا یکی دیگر از مشمولین است که می نویسد: "اصلا پول ندن بهتر چون با این حقوق، پول کرایه راه طرف هم در نمیاد من سرباز هستم خونم شرق تهران باید برم غرب تهران اگه 140 تومان بگیرم نمیتونم پول کرایه تاکسی بدم هیچ خرج دیگه نکنم بهتر پول ندن".

مریم همسر یکی از مشمولینی است که مینویسد: "شوهرم امسال نام نویسی کرده برا سربازی مستاجریم با ی بچه 3ساله بااین گرونی واقعا باصد هزارتومن مامیتونیم زندگی کنیم واقعا فکری برا سربازای متاهل بکنید این بی انصافیه"

به هر حال طبق اظهارات روز گذشته این مقام مسئول باید دید که با توجه به اجرایی شدن برجام و بهبود شرایط اقتصادی وضعیت معیشتی سربازان بهتر می شود یا همچون ماجرای طرح خرید سربازی که به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی تا مهرماه ۲۳ هزار میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده است و سربازان هیچ بهره ای از این پول نداشتند، همین مسئله تکرار می شود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top