تاریخ انتشار: شنبه 1394/11/03 - 09:59
کد خبر: 191029

سه تشکل دانشجویی دانشگاه شهرکرد خطاب به رئیس جمهور:

آقای روحانی بیاد دارید گفته بودید «شورای نگهبان جلوی دیکتاتوری دولت را می گیرد»

اصل نظارت استصوابی یک اصل کاملا عقلانی در تمامی نظام های سیاسی جهان است و بدون این اصل، نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان معنا و مفهوم خود را از دست خواهند داد. تما جملات و نظرات خود را در سالهای بعد از انقلاب و از جمله آنها جمله ی "شورای نگهبان جلوی دیکتاتوری دولت را می گیرد" را به خاطر دارید.

خبرنامه دانشجویان ایران: سه تشکل دانشجویی دانشگاه شهرکرد نامه ای را خطاب به رئیس جمهور درباره برجام و اظهارات وی درباره انتخابات صادر کرده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی
سلام علیکم

با توجه به فرا رسیدن زمان اجرای برجام از سوی طرف مقابل و اثبات وعده های خود، ضمن تشکر از شما و تیم مذاکره کننده هسته ای و کمیسیون برجام، با توجه به فرامین و نقطه نظرات و نگرانی های اخیر مقام معظم رهبری و نیز با توجه به این برهه ی خاص از زمان که از یک سو مقارن با آغاز اجرای برجام و ازسوی دیگر مقارن با دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز می باشد، لازم دانستیم که مسایلی را به استحضار جنابعالی و نهادهای مرتبط برسانیم:

1- اصل نظارت استصوابی یک اصل کاملا عقلانی در تمامی نظام های سیاسی جهان است و بدون این اصل، نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان معنا و مفهوم خود را از دست خواهند داد. شما جملات و نظرات خود را در سالهای بعد از انقلاب و از جمله آنها جمله ی "شورای نگهبان جلوی دیکتاتوری دولت را می گیرد" را به خاطر دارید.

تاریخ معلم بزرگ انسانها، هیچگاه آسیب ها، تشنجات، ریزش ها، خسارتها و خاطرات تلخ سال های 78 و 88 را از یاد نمی برد. شما خود حقوقدانید و نگهبان قانون اساسی. در این برهه ی حساس تاریخ، بی توجهی به قانون و تخطئه ی دستگاه های نظارتی از جمله شورای نگهبان و اصل نظارت استصوابی این نهاد توسط رسانه ها، خواص و سایر افراد، می تواند کشور را در معرض خطرات به مراتب بزرگتری قرار دهد. لذا هوشیاری خواص و نخبگان کشور در این زمینه بیش از پیش احساس میشود و امید داریم که طبق خواسته ی رهبری عزیز، وحدت بین دولت و ملت و سایر دستگاه های نظارتی حفظ شود که مبادا باعث رخنه دشمن گردد.

2- اکنون که برجام پس از کشمکش های فراوان تصویب شده است، نکته ی مهمتر از برجام، پسابرجام است. در این زمینه نکاتی مهم و اساسی به نظر میرسد که به سمع و نظرتان میرسانیم:

الف) با توجه به توصیه ها و تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی، لازم است وزارت امور خارجه، شخص آقای دکتر ظریف و تمامی نخبگان، با دید کامل و جامع اجرای دقیق برجام را دنبال نموده و مواظب تخطی و شیطنت دشمنان مکار و کینه توز و در راس آنها آمریکا باشند و در برابر هر اقدام آنها، اقدام متناسب را به عمل آورندو وضع تحریم های جدید را با جدیت پیگیری نمایند.همچنین برجام نباید هیچ نور امیدی  در دل بدخواهان این ملت و آنها که چشم امید به دوستی با شیطان بزرگ و استکبار جهانی دارند را روشن کند.

ب) پس از اجرای برجام، رفع عمده تحریم ها، جذب سرمایه های خارجی و آزاد شدن دارایی های بلوکه شده ایران، لازم است هیئت دولت، اجرای اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتر ادامه دهد و نهادهای اجرایی از جمله بانک مرکزی و وزارت نفت، حداکثر تلاش خود را جهت استفاده حداکثری از این سرمایه ها در جهت افزایش تولید،گسترش ظرفیت های تولیدی کشور، ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری نفتی و جلوگیری از خام فروشی و همچنین کنترل و سازماندهی واردات و صادرات به عمل آورند و همچنین از شما شخص رییس جمهور و سایر دولتمردان میخواهیم که خط مشی اقتصادی خود را اقتصاد مقاومتی قرار دهید.

پ) جمهوری اسلامی ایران همیشه مرهون و مدیون ایثار و جهاد شهیدان و دانشمندان خود از جمله شهیدان شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن و طهرانی مقدم بوده و خواهد بود.لذا می طلبد با تلاش مضاعف و عزم جهادی راه این عزیزان در جهت پیشرفت صنایع هسته ای، دفاعی و موشکی ادامه پیدا کرده و بستر لازم برای این امر فراهم شود و فراموش نکنیم که انرژی هسته ای ما با ریختن خون پاک شهیدان و مقاومت ملت به دست آمده نه با دلسوزی و دست و دلبازی دشمنان.

3- متاسفانه در سالهای اخیر علی رغم تاکید مقام معظم رهبری رشد علمی کشور به کندی پیش رفته است. به همین جهت مراقبت و همت بیش از پیش مسئولان و دانشجویان را در جهت حفظ شتاب علمی و حساسیت نسبت به کاهش آن را می طلبد. لازم است مسئولین بسترهای لازم از جمله حمایت از پژوهش های دانشجویی و طرح های علمی پژوهشی، تاسیس و حمایت از مراکز دانش بنیان، اعطای وام های حمایتی و غیره را فراهم آورده و با حمایت از قشر ارزشمند دانشجویی،از سرمایه های عظیم جوانان در اداره کشور بهره مند شوید.

در پایان اعلام می داریم که ما دانشجویان دانشگاه شهرکرد، ضمن پیروی از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله)، مثل همیشه با چشمانی باز و آگاه، گوش به سخنان ولی فقیهمان داشته و با تحلیل آنها درمقابل هرگونه نفوذ و ضربه از جانب دشمنان ایران اسلامی ایستادگی میکنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد
بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top