تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/11/07 - 12:23
کد خبر: 191455

نگاهی به فیلم‌های بخش نگاه نو و اصلی جشنواره فیلم فجر؛

پرواز «سیمرغ فجر» بر فراز کدام فیلم؟ +تصاویر

پرواز «سیمرغ فجر» بر فراز کدام فیلم؟ +تصاویر

کارن همایونفر موسیقین مشهور ایرانی در مورد این فیلم می گوید که شاهکارترین ساخته ی حاتمی کیا تا به اکنون است و زیباترین موسیقی ای که در سینما ساخته ام و لحظه به لحظه ، نت به نت آن را با عشق و هیجان مینویسم. تا در خور شان حاتمی کیا باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روزی به برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور یعنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر باقی نمانده است. جشنواره ای که امسال برخلاف سال گذشته که بسیاری از کارگردانان نام آشنا حضور نداشتند و به اذعان بسیاری از کارشناسان افت فاحشی داشت، امسال با حضور کارگردانان صاحب نامی از هر دو جناح انقلابی و شبه روشنفکری سینما در کنار رویشهای جدیدی که یکی دوسالی است که مطرح شده اند مانند خانم نرگس آبیار، سید جلال دهقانی اشکذری، بهروز شعیبی و... فضای جالبی را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قصد داریم تا در گزارشی به معرفی فیلمهای بخش نگاه نو و بخش اصلی جشنواره بپردازیم.

فهرست فیلم های بخش سودای سیمرغ( بخش اصلی جشنواره):
فیلم: آبنبات چوبی
به کارگردانی شخصی پرحاشیه چون محمدحسین فرحبخش و تهیه کنندگی عبدالله علیخانی و بازی افرادی مشهور چون رضا عطاران، میلاد کی‌مرام، سحر قریشی، هنگامه حمیدزاده، کریم امینی، نگار عابدی، صفا آقاجانی، شقایق فراهانی.

در مورد فیلم آمده که داستان فیلم درباره دختران فراری است.

موضوع جنجالی و سوابق کارگردان و علی الخصوص بازیگرانی چون رضا عطاران احتمالا این فیلم از پرحاشیه ترین فیلمهای جشنواره خواهد بود.

فیلم: آخرین بار کی سحر رو دیدی؟
به کارگردانی فرزاد موتمن و نوشته ی امیر عربی. فیلمی شلوغ و پر بازیگر با حضور افرادی چون فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، بهاران بنی‌احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی، شیوا کریمی، عمار تفتی، شبنم فرشادجو، علیرضا ثانی فر، امیرحسین فتحی و با معرفی: آناهیتا درگاهی
در خلاصه ی داستان آمده است صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است...

فیلم: اژدها وارد می شود
به کارگردانی و تهیه کنندگی و نویسندگی مانی حقیقی. کارگردان جوان و البته نسبت به سابقه اش پرکار و به همان نسبت پرحاشیه!

با حضور بازیگرانی چون همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری، کیانا تجمل.

و خلاصه ی داستان که در فضای قبل از انقلاب سیر می کند و دوم بهمن ماه ١٣٤٣: یک شورلت ایمپالاى نارنجى رنگ از قبرستانى باستانى مى گذرد و به سمت کشتىِ به خاک نشسته اى مى راند. داخل کشتى یک زندانى تبعیدى حلق آویز شده. روى دیوارهاى کشتى خاطرات روزانه اش را نوشته بوده. آیا این نوشته ها به کارآگاه بابک حفیظى کمک خواهند کرد تا بفهمد چرا سال ها است هیچکس مرده اش را در این قبرستان دفن نکرده؟"

باید نشست و دید مانی حقیقی اینبار چه ساخته و منتقدین چه خواهند گفت.

فیلم: امکان مینا
به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی و نویسندگی فرهاد توحیدی! ترکیب این سه تن با تم داستانی خیانت! قطعا اخبارو حواشی زیادی را در طول جشنواره و پس از آن رقم خواهد زد.

با بازیگری میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی، علی مردانه. و خلاصه ی داستان آمده که تردید، شک و سر انجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.

فیلم: بادیگارد
کارن همایونفر موسیقین مشهور ایرانی در مورد این فیلم می گوید که شاهکارترین ساخته ی حاتمی کیا تا به اکنون است و  زیباترین موسیقی ای که در سینما ساخته ام و لحظه به لحظه ، نت به نت آن را با عشق و هیجان مینویسم. تا در خور شان حاتمی کیا باشد.

فیلمی از بلبل آوینی، کیان سینمای ایران، ابراهیم حاتمی کیا.

به جرات می توان گفت او همواره نفس گیرترین فیلمهای ایرانی را ساخته است. باید به انتظار شاهکاری جدید از زوج شیرین حاج کاظم آژانس شیشه ای یعنی پرویز پرستویی و حاتمی کیا نشست.

فیلمی با بازیگرانی نامی چون پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، محمود عزیزی، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد، پریوش نظریه، پدرام شریفی، کامران نجف‌زاده، افسانه ناصری، سید احسان امانی،امیر محمدی ، علی گلبهاران، حامد شیخی.

خلاصه ی داستان آمده است که «بادیگارد» درباره محافظی شخصی است که از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.

فیلم: بارکد
کارگردانی جوان با فیلمهایی پرطرفدار. ساخته ی جدید مصطفی کیایی که تخصصش در به نقش کشیدن آقازادگی و حواشی خاص آنان است.

با بازی تیم تقریبا ثابتش مانند بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، بابک بهشاد، علی کوچکی، شهرام جمشیدی، آرش تاج، رضا شریف نژاد، سحر آربین، مرجان علیزاده، پژمان بازغی.

در خلاصه ی داستان آمده است که پشت هر آدمی یه داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم ،بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.

فیلم: به دنیا آمدن
فیلمی از محسن عبدالوهاب و به تهیه کنندگی محمد احمدی و با بازی بازیگرانی پر شمار چون هدایت هاشمی، الهام کردا، پونه عبدالکریم زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا، مرتضی نسیم سبحان، بابک گودرزی نژاد، سیاوش نقشبندی، حمید محمدزاده، محمدرضا سمیعی فر، مهدی وحیدروش، مریم افشار، مهشید ناصری، آیدا سرشار، الهام عبدالهی راد، سهیل عبدی، مسعود ریاضی، شهباز تهرانی، شهناز چماچمجا، هاله قدرت زاده، پرستو آصفی، امیرعلی مظفریان، سپهراد فرزامی، نیکی نصیریان

داستانی با تم زن و شوهری در آستانه‌ میان‌سالگی برای ادامه‌ مسیرِ زندگی‌شان با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند.

فیلم: خشم و هیاهو
کارگردانی با فیلمهایی تم خشن که اخیرا به جرگه ی فیلم سازان اضافه شده است. هومن سیدی. فیلمی به تهیه کنندگی سعید سعدی و بازی های طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور، بهزاد عمرانی.

و داستانی با این مضمون که زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست!

در حقیقت هیچ چیز از هومن سیدی بعید نیست!

فیلم: دختر
دختر رضای میرکریمی کارگردان صاحب سبک و شیرین سینمای ایران. نوشته ی مهران کاشانی. و بازی فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند و خلاصه داستان آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست...

حال باید ببینیم آیا اینبار نیز میرکریمی حبه قندی در کاممان می نهد و یا به همین سادگی عبور خواهیم کرد!

فیلم: دلبری
فیلم جدید رویش جدید سینمای انقلابی و سازنده ی درام شیرین خانه ای کنار ابرها، سیدجلال دهقانی اشکذری. کسی که وحید جلیلی در مورد او می گوید که آینده ای درخشان دارد. به تهیه کنندگی سید محمود رضوی که عموما در فضای انقلاب دست به این کار می زند.

با بازی های هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی، مهدی عطاران.

در خلاصه داستان آمده طوبی: امشب عروسی امیرحسینِ، دوتامون خوشحالیم ...من نباید اون حر‌ف‌ها رو می‌زدم، فقط بهم بگو چرا چهار بار چشمت و بازبسته کردی ... منظور خاصی داشتی میثم ؟
شاید اینبار نیز با این فیلم خانه ای در کنار ابرها بنا کنیم.

فیلم: رسوایی 2
پرحاشیه ی سینمای انقلاب، و سازنده ی همه پرفروش سینمای ایران مسعود ده نمکی این بار در ادامه ی روش چندگانه سازی به سراغ رسوایی 2 رفته است. فیلمی با تم تخیلی و بازی های اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف، رامین راستاد، ابوالفضل همراه، اسماعیل خلج، امین ایمانی.

خلاصه ی داستان امده که اتفاقات "رسوایی2" چند سال بعد از قصه "رسوایی" در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می دهد.

این بار نیز باید بنشینیم و ببینیم این بار ده نمکی پنجه در پنجه ی چه جریانی افکنده است.

فیلم: زاپاس
ساخته ی جدید برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و بازی بازیگرانی چون امیر جعفری، ریما رامین‌فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی، نرگس رمضانی، ماهان نصیری.

در خلاصه ی داستان آمده است یک درام اجتماعی که با روایتی شیرین به نمایش درمیاید.

فیلم: سیانور
کارگردانی جوان اما پر تجربه و خوش شابقه و خوش آتیه و البته انقلابی چون بهروز شعیبی. کسی که سینما را می شناسد و برای ارزشها و انقلاب فیلم می سازد. سوژه ی جدید وی روایت زندگی یکی از شهدای انقلاب است که بسیار در این سالها نامش را برده ایم و اما غافل بوده ایم که او کیست. داستان زندگی شهید شریف واقفی از طیف اسلام گرای مجاهدین خلق که پس از تغییر ایدوئولوژی سازمان به دلیل مقاومت در مقابل امثال رجوی و تقی شهرام توسط همسرش لو می رود و ترور شده و جنازه اش به آتش کشیده می شود و در اطارف تهران رها می شود.

روحش شاد و بهروز شعیبی.

وباز هم به تهیه کنندگی سید دوست داشتنی سینما، سید محمود رضوی. با بازی مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی و حامد کمیلی.

فیلم: عادت نمی کنیم
ساخته ی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی پیمان جعفری، و بازی محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، حدیث میرامینی، پانته آ پناهی ها، شیرین یزدان بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی، مهدخت مولایی.

در خلاصه ی داستان آمده است وقتی همه چی خوبه و خوشه زندگی کردن هنر نیست.

فیلم: لانتوری
نامی عجیب برای ساخته ی جدید رضا درمیشیان. فیلمی پربازیگر با حضور افرادی چون باران کوثری، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی ، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب، وحید قاضی زاهدی، هادی احمدی، شهریار فرد، امیرحسین طاهری، امیررضا رنجبران، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل‌زاده، پانته‌آ غدیریان، محمد حسین‌پور، نظام‌الدین کیایی
داستانی عاشقانه در بستر شهر تهران روایت می شود.

فیلم: مالاریا
به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی مسعود ردایی. داستانی در مورد دختر و پسری است که در تهران گردی های خود با مردی برخورد می کنند که مشکلی دارد. آن‌ها سعی میکنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

با بازی ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری، آذرخش فراهانی.

فیلم: نفس
 زوج سینمایی پس از شاهکار شیار 143. جدیدترین فیلم خانم نرگس آبیار و همسرش آقای محمدحسین قاسمی و البته آقای ابوذر محمدی و شرکت نورتابان. نفسی جدید به سینمای ایران با تمی ایرانی و اسلامی و چشمانی منتظر اوج گرفتن دوباره ی خانم آبیار با فیلمهای خوش ساختش.

و بازی مهران احمدی، پانته‌آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، سیامک عبادی زاده، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی، جمشید هاشم پور.
در خلاصه ی نفس آمده است که "نفس" قصه زندگی یک خانواده یزدی بین سال های 57 تا 62 است.روایتی از زندگی چهار کودک با نامهای بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ (با بازی پانته‌آ پناهی‌ها) در دهه50 خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

رویشی جدید و نفسی عمیق در سینه ی خسته ی سینمای نیمه جان ایران.

فیلم: نقطه کور
به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی گلستانه. و بازیگرهای پرشماری چون محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سید احمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا.

و خلاصه ی داستان خسرو است که 23 روز بر پهنه دریا و به دور از خانواده اش گذرانده است.او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه اش در تهران می شود اما تمامی ذهنیت هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست تا اینکه...

فیلم: نیمه شب اتفاق افتاد
فیلمی زنانه از تینا پاکروان با موضوعی احتمالا پرحاشیه"نیمه شب اتفاق افتاد" داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزاست. که بعلت حضور رابعه اسکویی در شبکه ی جم فعلا در پس پرده ای از ابهام رفته است.

با بازی های حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی ، فرناز زوفا، دینا آبرون، علی تاجیک، محمد فیروز بخت ،مهراب رضایی و شقایق فراهانی.

فیلم: هفت ماهگی
 هاتف علیمردانی این بار با موضوعی در مورد طبقه ی متوسط جامعه پای به جشنواره گذارده است.

بین دو خانواده طبقه متوسط شهری اختلافی رخ میدهد که برای رفع اختلاف ها با نظرهای مختلفی مواجه هستند...

با بازی حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهران فر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، رضا بهبودی.

فیلم: وارونگی
ساخته ی جدید بهنام بهزادی و به تهیه کنندگی خودش. فیلمی خلوت با بازی علی مصفا و سحردولت شاهی.

و تم داستانی مربوط به بیماری تنفسی و ریوی مادری است که بنا به توصیه پزشک باید به علت آلودگی هوا، مابقی عمر خود را خارج از شهر تهران سپری کند، همین امر سبب مشکلاتی بین دو دختر وی می شود.

فیلم: کفشهایم کو؟
سازنده ی قصه های مجید و اتوبوس شب و ... پس از سالها غیبت با داستانی پای به جشنواره می گذارد.  با بازی رضا کیانیان، رویا نونهالی، مجید مظفری، مینا وحید، بهاره کیان‌افشار و داستانی در مورد اینکه حبیب کاوه کارخانه دار قدیمى مبتلا به بیمارى آلزایمر است. خانواده اش او را ترک نموده اند اما با بازگشت دخترش به ایران اتفاقاتى مى افتد.

فیلم: یتیم خانه ایران (خارج از مسابقه)
ساخته ی جنجالی جدید ابوالقاسم طالبی پس از فیلم قوی و البته بسیار جنجالی قلاده های طلا. ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی. کسی که هیچ ترسی از پرداختن به موضوعات به اصطلاح خط قرمز ندارد.زیرا به گفته ی خودش در مقابل شهدا و خانواده ی آنان باید دست را بالا برد و تسلیم بود. وی این بار فیلم را در بخش مسابقه شرکت نداده است و در داستان آمده است که داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

با بازی علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند.

طالبی برای خودش فیلم نمی سازد. بلکه برای آرمانش می سازد.

فهرست فیلمهای بخش نگاه نو / مسابقه فیلم اول:
فیلم : ابد و یک روز (نگاه نو و سودای سیمرغ)
فیلمی به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان و بازی بازیگرانی چون پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر. که در خلاصه ی داستان آمده است است  
خانواده در تدارک مراسم عروسى سمیه هستند،اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می کند که در نهایت باعث ماجراهایی می شود.

سایر عوامل: مشاور کارگردان: مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، طراح چهره پردازی:سعید ملکان، تدوین: بهرام دهقانی، صداگذار علیرضا علویان ، موسیقی: امید رییس داناصدابردار: امین میرشکاری، طراح صحنه:محسن نصرالهی

فیلم: ایستاده در غبار(نگاه نو و سودای سیمرغ)
فیلمی به کارگردانی محمد حسین مهدویان که ساخت فیلم مستند-داستانی زندگی شهید حسن باقری را در کارنامه دارد اینبار به سراغ سیره ی شیر در زنجیر جاویدالاثر سردار احمد متوسلیان رفته است. این فیلم به تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد در حال ساخت است. در خلاصه ی داستان آن آمده است: احمد که عصیان نوجوانی اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می شود که باید در دروازه های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ ها دور از مرز ایران رقم می خورد.

هادی حجازی فر در نقش احمد متوسلیان ایفاگر نقش اصلی این فیلم سینمایی و امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی از دیگر بازیگران اصلی پروژه هستند.

فیلم: برادرم خسرو
به کارگردانی احسان بیگلری و تهیه کنندگی سعید ملکانو با بازی شهاب حسینی، بیتا فرهی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی.
کارگردان فیلم«برادرم، خسرو»معتقد است که اولین فیلم سینمایی اش هیچ شباهتی به فیلم هایی که در سالهای اخیر درسینمای ایران به نمایش در آمده ، نیست.

در خلاصه ی داستان آمده است که قصه دو برادر که مجبور هستند مدتی را کنار هم سپری کنند.

فیلم: پل خواب
به کارگردانی اکتای براهنی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری و بازی ساعد سهیلی، هومن سیدی، اکبر زنجانپور، آناهیتا افشار، علیرضا ثانی فر، حسام شجاعی.

در خلاصه داستان  آمده است که شهاب در آستانه ازدواج با نامزدش است. شرایط اقتصادی و مالی او باعث می شود به اتفاق دوستش وارد یک معامله تجاری شود اما در کمال ناباوری پول‌های او را بالا می کشند. شرایط سختی بر زندگی او حاکم می شود. پول بهره‌ای می گیرد و از پرداخت اقساط آن هم عاجز می شود. طلبکاران او را راحت نمی گذارند. پدرش که دبیر مدرسه است وارد ماجرای او می شود. نامزدش نیز او را تحت فشار قرار می دهد. شهاب تحت تاثیر این فشارها دست به کار عجیبی می زند.

فیلم: جشن تولد
به کارگردانی عباس لاجوردی که وی بر روی سوژه ای جدید و جدی دست گذاشته است. یعنی حوادث سالهای اخیر سوریه و حمله ی تکفیری ها به آنجا.

در خلاصه ی داستان آمده است این فیلم داستان خانواده سوری را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است این شب و جشن آنها مصادف می‌شود با حمله تکفیری‌ها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) که باعث می‌شود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنتشان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم امن حضرت زینب(س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمده‌اند آشنا می‌شوند، زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می‌کردند در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه می‌برند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ می‌دهد.

با بازی مخلوطی از بازیگرانی از کشورهای عربی و ایران، افرادی چون احمد کاوری، علی رام نورایی، خانم نادی خوری ستاره سینمای عرب و سوریه، امیه ملس، علی صطوف و بازیگران توانایی از سوریه.

فیلم: خانه ای در خیابان چهل و یکم
به کارگردانی حمیدرضا قربانی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دعواى ٢ برادر بحرانى را در خانواده ایجاد می‌کند مادر این خانواده و ٢ عروسش که در سه طبقه‌ی یک خانه زندگى می‌کنند سعى می‌کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش آمده در زندگی‌شان را به دوش کشند.

ازیگران «خانه ای در خیابان چهل و یکم» عبارتند از :مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی ، مانی رحمانی، مانیا علیجانی و علیرضا کمالی.

فیلم: خماری
به کارگردانی داریوش غذبانی و تهیه کنندگی کارگردان متعلق به جناح روشنفکری خانم منیژه ی حکمت. و بازی بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، سوگل خلیق، لی لی فرهاد‌پور و کاظم سیاحی.
در مورد این فیلم آمده است که یک ملودرام اجتماعی است که زندگی یک جوان علاقه‌مند به موسیقی را به تصویر می‌کشد که همزمان با یک امتحان مهم درگیر اتفاقات عجیب و غریب می‌شود و...

فیلم: گیتا
به کارگردانی مسعود مددی و تهیه کنندگی مجید شیخ انصاری و بازی بازیگرانی چون مریلا زارعی، حمیدرضا آذرنگ، بهناز جعفری، سارا بهرامی، نادر فلاح و رامین افشاری.
نویسندگان فیلمنامه: میترا تیموریان و مسعود مددی

در خلاصه ی داستان آمده است که «گیتا» مادر متین است و به او دلبستگی زیادی دارد. پس از حادثه‌ای که برای متین پیش می‌آید، گیتا تلاش می‌کند تا با این موضوع کنار بیاید، اما با گذر زمان متوجه واقعیت‌های جدیدی می‌شود..

فیلم: لاک قرمز
به کارگردانی سید جمال سید حاتمی و تهیه کنندگی کامران مجیدی و نوشته ی امیر عبدی.

با بازی افرادی چون پانته‌‌‌آپناهی‌ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه و مسعود کرامتی

در خلاصه ی داستان به صورتی مبهم آمده است که «دخترک تازه به انگشتانش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد»

فیلم: متولد 65
به کارگردانی مجید توکلی و تهیه کنندگی کارگردان نام آشنای سینمای ایرانی محمدمهدی عسکرپور، داستان دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند! آنها به‌ طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه با حقایقی رو به رو می‌شوند...
بازیگران فیلم عبارتند از هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، مهتاب ثروتی، لادن نازی، مجید رضایی و با حضور افتخاری آنا نعمتی

فیلم: من
به کارگردانی سهیل بیرقی و تهیه کنندگی آقایان سعید خانی و سعید سعدی و حضور بازیگر مطرحی چون لیلا حاتمی،و در کنارش امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، علی منصور، سعید عطائیان، مانی حقیقی، احمد غفوری، داود بخشی‌خانی، داود مرتضوی، مرتضی آقا حسینی.

خلاصه ی داستان به نحو عجیبی آمده که  ما رو نرقصون آذر!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top