تاریخ انتشار: جمعه 1394/11/09 - 10:12
کد خبر: 191594

حمید رسایی در نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت؛

لاریجانی اجازه مطرح شدن پیشنهادات را درباره اجرایی شدن برجام در مجلس نداد

لاریجانی اجازه مطرح شدن پیشنهادات را درباره اجرایی شدن برجام در مجلس نداد

رسایی با اشاره به اینکه لاریجانی اجازه مطرح شدن پیشنهادات را درباره اجرایی شدن برجام در مجلس نداد عنوان کرد: مانند یک آب خوردن گفتند تصویب شده است در مجلس و هرچه گفتیم باید در این باره بحث شود کسی حرفمان را نشنید و به همین دلیل برخی نکات توسط نمایندگان معترض خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: حمید رسایی روز گذشته در نشست میان دوره‌ای دفتر تحکیم وحدت در مشهد اظهار داشت: امام راحل چارچوبی را تعیین کرده و گفتند هرچه مردم در چارچوب دین بخواهند عملی می‌شود و معتقد بودند مردم چیزی را خارج از چارچوب دین نمی‌خواهند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رسایی در جمع دانشجویان با بیان اینکه اگر مسیر حرکت دولت برخلاف مبانی انقلاب بوده و ارتباطی با اصول آن نداشته باشد در واقع وکالت از مردم را درست انجام نداده است، افزود: نماینده مجلس وظیفه ندارد از چنین دولتی دفاع کند بلکه باید چنین دولتی را مورد انتقاد قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من معتقدم از تعبیر وکیل‌الدوله می‌توان برای نمایندگان مجلس استفاده کرد همه وکیل مردم هستیم و دولت و مجلس در یک مسیر به مردم خدمت می‌کنند.

عکس:: نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی

رسایی عنوان کرد: امروز رقابت و مسابقه سیاسی بین دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد آیا واقعاً اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حسن و قبح عقلی دارد؟ به عقیده بنده نه چرا که در مسیر اصلاح‌طلبی باید ببینم قصد داریم چه چیزهایی را اصلاح کنیم و در مسیر اصولگرایی نیز باید بررسی شود که چه اصولی مهم است.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب دو اصطلاح تندرو و محافظه‌کار وارد ادبیات سیاسی کشور شدند و مدتی شاهد ایجاد انشقاق در برخی از مجامع از جمله جامعه روحانیت  بودیم که همین موضوع سبب تشکیل جامعه روحانیت و جامعه روحانیون شد،

رسایی اظهارداشت:‌ معتقدم دولت و مجلس را نباید از منظر دو جریان سیاسی نگاه کرد،بلکه باید نگاهی به غرب داشت و خوش بین است اما نگاه دیگر دارای خوش‌بینی نیست. متأسفانه دولت معتقد است سیاست خارجی باید تغییر کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بابیان این مطلب که از دیدگاه رهبری نگاه دوم معتقد است برای عبور از بحران‌ها باید  سیاست‌ خارجی را تغییر دهیم افزود: اگر این نگاه در کشور دارای جایگاه، تریبون، رسانه و صندلی نبود پس چرا رهبر انقلاب باید این نگاه را برجسته کند.

وی یادآورشد: اگر مجلس به دولتی که برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند، کمک کند عیب نیست در صورتی که در دولت قبل عده‌ای به نمایندگان مجلس لقب وکیل‌الدوله را نسبت می‌دادند اما من در طول این دولت حتی یک بار هم عنوان وکیل‌الدوله را به حامیان بی‌منطق دولت نسبت ندادم.

رسایی با اشاره به اینکه لاریجانی اجازه مطرح شدن پیشنهادات را درباره اجرایی شدن برجام در مجلس نداد عنوان کرد: مانند یک آب خوردن گفتند تصویب شده است در مجلس و هرچه گفتیم باید در این باره بحث شود کسی حرفمان را نشنید و به همین دلیل برخی نکات توسط نمایندگان معترض خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شد.

وی گفت: البته دعوای اصلی امروز بین دو نگاه غرب‌باور و غرب‌ستیز است به این معنا که در ‌ غرب‌ستیز نمی‌توانند نجات‌دهنده ما باشند و باید باور داشت که جریانی هم‌اکنون غرب را بزک می کند و نگاه دوم تا حذف شعار مرگ بر آمریکا و دشمنی با نگاه سلطه پیش می‌رود.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره علت ردصلاحیت خود برای انتخابات مجلس اظهارداشت:  عده ای صبح یکشنبه برخی اسناد را علیه من جمع کرده بودند که این مشکل را حل کردم.

وی در رابطه با شفاف‌سازی مجلس بر پیگیری وعده‌ها اذعان کرد:‌ تفاوت عمده مجلس با دو قوه دیگر این است که در یک فضای شیشه‌ای قرار داردو درصورت ایجاد نکردن ضرورت شفافیت نمی‌تواند مکان‌های دیگر را به شکل شفاف نشان دهد به عقیده بنده مجلس باید از شفافیت استفاده کند که این کار به ایجاد فضای سالم درکشور کمک می‌کند.

رسایی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از ابتدا بنای خود را بر اعتماد به دشمنان گذاشت که تا به امروز هم ثمره و نتیجه‌ای نداشته است و متاسفانه دولت یازدهم در وزارت خارجه و وزارت امور خارجه در مذاکره با ۱+۵ خلاصه شده در حالی امروز کشور در مرحله رکود قرار دارد اما هیچ برنامه ای دولت در این راستا ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top