تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/11/12 - 19:17
کد خبر: 191927

امیر اهوارکی

«برداشت دوم از قضیه اول»؛ فیلمی مصنوعی و باور ناکردنی

«برداشت دوم از قضیه اول»؛ فیلمی مصنوعی و باور ناکردنی

هنر فیلم ماهی و گربه (1392) و مخصوصاً فیلم قاعده تصادف (1391)، در بازی‌های آنها بود. اما این فیلم، حتی آنها را هم ندارد. بیش از نیمی از بازی‌ها ضعیف و مصنوعی هستند و کارگردان در پایان می‌آید و خرده می‌گیرد که این چه نوع بازی کردن است. بدین ترتیب، همه چیز ماست‌مالی می‌شود!

خبرنامه دانشجویان ایران: امیر اهوراکی// خلاصه برداشت دوم از قضیه اول: دو زوج، در فکر این هستند که چطور از دست پارتنرهایشان خلاص شوند.

دوران جدیدی در سینمای ایران با ساختار نماهای بلند شکل گرفته است. نوعی از دکوپاژ که از قضا به تئاتر نزدیک‌تر است تا سینما. این فیلم، نمایشی یک ساعته بود با یک مقدمه و یک مؤخره. جالب توجه است که این فیلم، خیلی بیشتر از فیلم‌های پیشین به تئاتر شبیه شده است. زیرا کارگردان به صحنه می‌آید و نظر می‌دهد و ایراد می‌گیرد. طرفه اینکه چهار بازیگر اصلی فیلم نیز با نام خودشان در فیلم بازی کرده‌اند.

هنر فیلم ماهی و گربه (1392) و مخصوصاً فیلم قاعده تصادف (1391)، در بازی‌های آنها بود. اما این فیلم، حتی آنها را هم ندارد. بیش از نیمی از بازی‌ها ضعیف و مصنوعی هستند و کارگردان در پایان می‌آید و خرده می‌گیرد که این چه نوع بازی کردن است. بدین ترتیب، همه چیز ماست‌مالی می‌شود! فیلمنامه نیز مصنوعی و باورناکردنی است، مخصوصاً لحظات مونولوگ‌ها. اما این فیلمنامه گروهی که نام هفت نفر نویسنده در آن دیده می‌شود اگر ارزش داشته که این تعداد آدم را به خود مشغول کند چطور چهار تا بازیگر سینما یا تئاتر را نتوانسته جذب کند؟ از قضا موضوع بی‌پولی تهیه کننده نیز جزو دیالوگ‌های فیلم است. اما علت اصلی بد بودن بازی‌ها، ضعف فیلمنامه است.

تکنیک هیچکاک در فیلم طناب (1948)، در پایان دو سکانس از فیلم، به کار آمده است. هیچکاک ترفندی اندیشیده بود که بعد از ده دقیقه، کسی از جلوی دوربین عبور کند و تصویر سیاه شود تا بتوانند حلقه نگاتیو را عوض کنند. اما در اینجا برای چه بود؟ اگر ماهی و گربه با بیست بازیگر در لوکیشن باز می‌تواند 130 دقیقه فیلم بگیرد پس چرا اینها با چهار بازیگر در فضای بسته نتوانستند؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top