تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/13 - 08:20
کد خبر: 191943

گزارش کامل روز اول نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

فروزنده: هاشمی در همان فتنه 88 امتحان خود را پس داد/ بذرپاش: برخی حاضر نیستند یک جمله امام(ره) را در نفی استکبار تکرار کنند

فروزنده: هاشمی در همان فتنه 88 امتحان خود را پس داد/ بذرپاش: برخی حاضر نیستند یک جمله امام(ره) را در نفی استکبار تکرار کنند

کسانی که فساد کرده‌اند نباید به دو مجلس راه یابند چرا که دشمن امروز به دنبال تضعیف رهبری است عده‌ای می‌خواهند مجلس ششم را روی کار بیاورند آن مجلس به جای اینکه حامی دولت باشد به دنبال خوراندن جام زهر به رهبر انقلاب بودند.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز گذشته همایش سراسری “عزت ملی” با حضور دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه  تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین زینلیان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این مراسم گفت: این همایش در جهت حفظ همدلی و همزبانی در بین دانشجویان و بیان اهداف گفتمان عزت ملی برگزار شده است.

متین منتظمی دبیر همایش “عزت ملی” در بین دانشجویان دفاتر ۶۰ گانه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، گفتمان عزت ملی را رونمایی کردیم.

وی افزود: این گفتمان جامعیت دارد و ما در این همایش به تک تک مواردی که باید عزتمند باشد اشاره خواهیم کرد. در عزت سیاست خارجه، عزت فرهنگی، عزت امنیتی، عزت اقتصادی در طول این چند روز خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: در این همایش خواهیم گفت که آیا دست دادن با جان کری و اوباما اقدامی عزتمند خواهد بود یا خیر؟ اقتصاد مقاومتی در جهت عزت اقتصادی و رفاه مردم است یا خیر؟

وی همچنین با اشاره با عزت اجتماعی در جامعه گفت: پدر خانواده زمانی که به خانه می رود باید دستی پر داشته باشد که این موضوع باعث عزت آن می شود. عزت با رفاه مردم رابطه ای مستقیم دارد.

فروزنده: امروز پروژه اصلاحات عبور از روحانی است
اما اولین مهمان این همایش لطف الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران بود، ولی در ابتدا با اشاه به دغدغه های جبهه انقلاب گفت:  یکی از دغدغه‌های جبهه انقلاب بحث گفتمان است گفتمان یعنی این که بتوانیم دیدگاه امام و رهبری که فصل الخطاب است را در کشور جا بیندازیم و کشور در این جهت رشد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما هر کجا که موفق شدیم گفتمان امام و رهبری بوده است و هر کجا که آسیب دیده‌ایم به دنبال این بودیم که مدل تقریبی را بیاوریم برای مثال چرا امروز در نظام بانکی دارای چالش هستیم؟ چرا که براساس مبانی اسلام پیش نرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجوی، سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به دنبال ایجاد مدل اسلامی و ایرانی باشیم اظهار داشت: اگر بخواهیم این سخن رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کند باید گفتمان سازی در کشور شکل بگیرد اگر مسائل را تنها از دیدگاه داخلی بنگرید دچار مشکل خواهید شد ولی اگر مشکل کشور را از دید بین المللی ببینید مسائل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز استکبار بدون شک خواهان بر هم زدن اقتدار و انسجام کشورمان است تاکید کرد: این که 60 شرکت اروپایی به کشورمان می‌آیند تنها به خاطر این است که می‌خواهند اقتصاد داخلی ما را زمین گیر کنند.

فروزنده با اشاره به معنی گفتمان گفت: گفتمان یعنی باور عمومی یعنی آن چیزی که به صورت یک سخن مو رد قبول عموم تلقی شود و مردم هم به آن توجه داشته باشند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان این که امروز گفتمان عزت و استقلال خریدار دارد و در واقع گمشده بشریت محسوب می‌شود اظهار داشت: گفتمان نظام معنایی است که چگونگی توصیف ما از پدیده‌های پیرامونی را شکل می‌دهد که دارای یک جوهره می‌باشد که باید براساس آن مفاهیم شکل بگیرد.

**عزت امروز ایران به مدد وجود شهدای مدافع حرم است
وی با اشاره به ویژگی‌های گفتمان موفق در کشور اظهار داشت: گفتمان‌ها باید مبتنی بر دغدغه‌های مردم باشد به پرسش‌های جاری مردم پاسخ دهد، پرسش‌های جدیدی را طرح کند و برخی از پرسش‌ها را از دستور کار خارج کند و بیانگر مطالبات موجود باشد و به ارزش های اساسی انقلاب توجه کند و به خرده گفتمان تبدیل شود.

فروزنده با بیان اینکه اگر امروز ایران عزت دارد به مدد وجود شهدای مدافع حرم است گفت: تنها راه خروج از رکود اقتصاد مقاومتی است اگر بتوانیم این را درست جا بیندازیم گفتمان درستی انتخاب کرده ایم اگر مردم احساس کنند جریان نفوذ به دنبال ضربه زدن به نظام هستند در مقابل آن می ایستند همان طور که در نهم دی شاهد بودیم.

**در صورت جا انداختن عزت ملی راه نفوذ بسته خواهد شد
سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره به فرآیند گفتمان سازی گفت: چارچوب سازی، تولید ادبیات، اختصاصی سازی، گسترش سازی و نهادینه سازی از جمله فرآیند گفتمان است امروز مردم رکورد با تمام وجود احساس می کنند اگر عزت ملی را جا بیندازیم راه نفوذ را بسته ایم؛ در واقع راه کسانی را که معتقدند آمریکا دیگر استکبار نیست رهبر معظم انقلاب صراحتا گفتند که روحانی و رفسنجانی به دنبال عادی سازی رابطه با آمریکا هستند البته این به این منظور نه که این افراد خائن هستند.

** چرا برخی این خیانت را می کنند و آمریکا را دوست خود می انگارند؟
وی با اشاره به بحث مذاکرات گفت: در دو سال و نیم گذشته ده بار از سوی غرب تهدید شده ایم 16 قطع نامه علیه کشورمان صادر شد جالب است باز هم عده ای می گویند که آمریکا که مانند گرگ زخم خورده است نگاه بدی به کشورمان ندارد چرا برخی این خیانت را می کنند و آمریکا را دوست خود می انگارند؟ غرب قراردادهایی را در نوبت قرار داده و خواهان تصویب علیه ایران است باید برای مردم جا بیندازیم که عزت داشتن به معنی مذاکره با آمریکا نیست بلکه عزت تنها از طریق توکل به خدا به وجود می آید.

فروزنده با بیان اینکه در طول مذاکرات آمریکا برنامه تحقیر ما را تدوین کرده است اظهار داشت: اگر رهبری حضرت اقا نبود و تهدیدها را به فرصت تبدیل نمی کردند معلوم نبود امروز چه بلایی بر سر ما می آمد دولتی ها وادادگی را پیش گرفته اند هنوز جلسه مذاکره با آنها تمام نشده بود که از جان کری به ما بد و بیراه می گفتند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه حق نداریم عزت خود را بفروشیم بیان داشت: امام انقلاب کرد و امروز کوچکترین بچه ایرانی بینش سیاسی دارد جمله ما می توانیم امام آغازگر انقلاب بود.

وی  با بیان اینکه عزت از ویژگی های جامعه ایمانی است گفت: آمریکا از احساس عزت بین ملت ها می ترسداگر آرمان گرایی وجود نداشت در کشوری که از هر طرف تحریم بود آیا قادر به ساخت موشک بالستیک هم بود؟ اسرائیل می گوید اگر هشت سال ایران را در ساخت موشک های بالستیک متوقف کنیم تازه می توانیم آنتی موشک بسازیم.

فروزنده با بیان اینکه غرب تکنولوژی جدید به کسی نمی دهد گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اعتماد به توانمندی جوانان است در بحث بنزین جوانان ما قادر به ساخت بنزین داخلی شدند ولی به دلیل رانت و ورود بنزین خارجی که متولیش شوهر فلان خانم بود بنزین خارجی به کشور تزریق شد و آن هم آلوده بود.

سخنگوی جمعیت ایثارگران ادامه داد: خجالت آور است که نیمی از کارکنان ناسا ایرانی باشند و مسئولین ما معتقدند که باید از خارج از کشور مدیر بیاوریم چرا که جوانان ما تنها قادر به پخت قورمه سبزی هستند.

وی ادامه داد: این که وزیر می گوید مسکن مهر مزخرف است آیا درد مردم را می فهمد؟ مسئول یک جامعه باید درد مردم را احساس کند.

فروزنده با اشاره به بحث انتخابات گفت: ما در آستانه انتخابات هستیم و استکبار هم برای دو مجلس ما برنامه ریزی کرده است شورای نگهبان تاکنون عملکرد خوبی داشته چرا که برخی از آقایان برای خبرگان برنامه‌ها داشته اند خبرگان جایی است که افراد دغدغه ای غیر از اسلام را ندارند  باید مردم را تشویق به انتخاب افراد اصلح کنیم.

**رئیس دولت اصلاحات و هاشمی آزمون خود را در فتنه 88 پس داده اند
سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه رئیس دولت اصلاحات و هاشمی آزمون خود را در فتنه 88 پس داده اند اظهار داشت: کسانی که فساد کرده‌اند نباید به دو مجلس راه یابند چرا که دشمن امروز به دنبال تضعیف رهبری است عده‌ای می‌خواهند مجلس ششم را روی کار بیاورند آن مجلس به جای اینکه حامی دولت باشد به دنبال خوراندن جام زهر به رهبر انقلاب بودند.

** امروز پروژه اصلاحات عبور از روحانی است
وی با بیان اینکه باید مسائل اقتصادی را به مردم تببین کنیم که بتوانند در مقابل نفوذ بایستند خاطر نشان کرد: اگر مجلس کارآمد باشد به دولت کمک می‌کند که در مقابل مشکلات کم نیاورد امروز پروژه اصلاحات عبور از روحانی است.

قاضی پور: احتیاج امروز کشور هواپیمای لوکس نیست، مردم اشتغال می‌خواهند
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس دیگر مهمان روز اول این همایش بود، وی گفت: ایران در ابتدای دوره قاجار بسیار بزرگ بوده که در انتهای آن دوره مساحتش به یک چهارم تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در زمان پهلوی رضاشاه رشته کوه های آرارات را بخشید محمدرضا نیز بحرین را داد اشتباه انسان های بزرگ بزرگ است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه در  500 سال گذشته ایران فقط در دفاع مقدس خاک خود را از دست نداده است اظهار داشت: آرامش کنونی ما مدیون زحمات نیروهای مسلح می باشد داعش در اروپا عربستان سوریه چین و پاکستان عملیات هایی را انجام داد ولی در داخل کشور ما نتوانسته کاری کند مردم بایدتوجه کنند که نظام اسلامی به سادگی تشکیل نشده است و باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: رهبر عزتمند ما کشور را طوری مدیریت کرد که جنگ داخلی به خارج از کشور منتقل شد ما باید قدر این رهبر را بدانیم و اجازه توهین هر فرد به ایشان را ندهیم.

قاضی پور با بیان اینکه نمایندگان مردم ابتدا به دنبال رفاه امنیت و تولید هستند اظهار داشت: امام خمینی و رهبری ابتدا تولید را در نظر دارند و اگر بخواهیم در جهان سر بالا کنیم باید به سخنان رهبری گوش دهیم دشمنان به دنبال ایجاد فساد اخلاقی هستند و باید توجه شود که فساد اخلاقی که به دنبال آن فساد مادی رخ می دهد پیش نیاید.

وی با اشاره به لایحه بودجه دولت گفت: حدود 100 هزار میلیارد تومان دولت می خواهد اوراق مشارکت بفروشد اگر خاک طلا شود هم نمی توانیم اصل سود پول اوراق مشارکت را برگردانیم با این کار توان واریز سود مشارکت کنونی را ندارند چه برسد به این رقم هنگفت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: در این لایحه آمده که دولت با قرض های خود اوراق مشارکت را می فروشد این قرض به چه فردی داده می شود مشخص نیست این لایحه نشان می دهد آقایان هر چه می خواهند می توانند انجام دهند که در اینجا نقش مجلس مشخص می گردد.

وی با بیان اینکه تعدادی از عزیزان نماینده در حوزه های انتخابی خود به خواب بودن در این چهار سال مشغول تبلیغات هستند ادامه داد: امروز مردم متصورند که کدام پرنده است که چهار سال یک بار به حوزه انتخابی خود می آید تمام ما اشتباه می کنیم ولی قرار نیست که به کشور خیانت کنیم افرادی که سخنان شان در مقابل مردم و دیگران و افراد متفاوت تغییر می کنند منافق نامیده می شوند و به فرموده امام منافق بدتر از کافر است.

قاضی پور با بیان اینکه احتیاج امروز ملت ایران هواپیماهای لوکس نیست و درخواست امروز ملت اشتغال است افزود: آیا انصاف است که جوانان فارغ التحصیل را مقروض کنیم و کاری کنیم که برای ازدواج کردن سال ها قسط بدهند سود بالای هفت درصدی برای تولید کننده قابل قبول نیست و در حال حاضر این سود 33 درصد است.

وی گفت: برخی می گویند ورود ماشین های بالای حجم موتور 2500 ممنوع است ولی شاهد ده ها ماشین با حجم موتور 3800 در تهران هستیم چرا به مردم دروغ می گویید؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه ما هواپیما با صنعت آن می خواهیم اظهار داشت: شرکت پژو به ما خیانت کرده و ما بار دیگر با آن قرار بسته ایم این در صورتی است که می توانستیم با دیگر کشورها معامله کنیم وزیر بهداشت سر مردم کلاه می گذارد و برای نشان دادنش به صدا و سیما پول می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری در سیاست های کلی برنامه ششم 80 بند را اعلام کردند این در صورتی است که دولت تنها 31 بند را به مجلس داده است دولت ما را مسخره کرده است یا خودش را؟!

بذرپاش: خاوری در زمان دولت هاشمی مدیرعامل بانک سپه بود

مهرداد بذرپاش آخرین مهمان روز اول این نشست بود؛ وی با اشاره به نبود عزت ملی در دوره پهلوی گفت: عزت ملی یعنی اینکه کل دنیا در نشست ژنو میگویند بشار اسد باید برود ولی یکطرف میز قاسم سلیمانی نشسته است و میگوید باید باشد.

بذرپاش ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام(ره) مخالف دوقطبی کردن جامعه بود. متاسفانه امروز برخی دم از امام(ره) می‌زنند ولی حاضر نیستند یک موضع ضداستکباری ایشان را تکرار کنند.

وی ادامه داد: میدان دوقطبی کردن نظام عبارت است از آرمان خواهی و اقتصاد، یعنی به مردم وعده حل مشکلات اقتصادی را می‌دهند و در بخش دیگر از آرمان‌های امام(ره) سخن می‌گویند.

بذرپاش در ادامه با اشاره به موضوع هسته‌ای افزود: برخی این نکته را جا انداختند که مشکلات اقتصادی به دلیل هسته‌ای بودن ما است، آنها فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی ما با از بین رفتن مسئله هسته‌ای حل خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اتمام مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: دموکرات‌ها در امریکا یک سیاستی دارند به نام سیاست هوشمند، یعنی با تبلیغات کشورهای مقابل خود را به سمت دوقطبی کردن می‌برند و تحریم می‌کنند تا یکی از دو قطب توسط مردم انتخاب شود تمامی تحریم هایی که انجام شد به دلیل این مقصود بوده است.

بذرپاش ادامه داد: امروز آنها در پازل خود موضوع هسته‌ای را برداشته و مسائل منطقه را جایگزین کردند، تحریم پاسپورت و دیگر مسائل از جمله اقدامات آنان خواهد بود. آنها می‌خواهند بگویند مشکلات اقتصادی به خاطر ماجراجویی در منطقه است.

وی گفت: متاسفانه امروز افرادی کمک می‌کنند این دوقطبی که هدف دشمن است، شکل بگیرد، برخی‌ها ناخواسته در این پروژه هستند و اقداماتی را انجام می‌دهند، طرف‌های غربی هم به خوبی در این زمینه عمل می‌کنند.

بذرپاش اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا پروژه نفوذ را ازبین ببریم، متاسفانه پروژه نفوذ درحال شکل گیری است و باید با آن مقابله کنیم، اگر می‌خواهید افشاگری کنید موضوع نفوذ را بیان کنید.

این نماینده مجلس گفت: عده‌ای حاضر نیستند یک جمله امام(ره) را در نفی استکبار تکرار کنند ولی از کسانی که رد صلاحیت شده‌اند حمایت می‌کنند، آنها می‌خواهند از جایگاه امام راحل  در صحنه انتخاباتی سوءاستفاده کنند.

بذرپاش تاکید کرد: باید سخنان امام(ره) را درست نگاه کنیم، رهبری در مکتب امام(ره) تعریف و تربیت شده‌است، در مکتب امام سید خراسانی تربیت می‌شود. برخی استخوان گیر کرده در گلو هستند، باید شاخص‌های اصلی انقلاب برای آنها تبیین شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری بسیار مظلوم هستند، سالها بعد اقداماتی که رهبر معظم انقلاب داشته‌اند مشخص خواهد شد.

بذرپاش تصریح کرد: فردی به نام تقی‌زاده در کشور وجود داشت و باید دید تاریخ در مورد امیرکبیر و تقی‌زاده چه می‌گوید، اگر همه تاریخ جمع شوند نمی‌توانند چهره محمدرضا را تطهیر کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برخی‌ها الان می‌گویند نباید انقلاب انجام می‌شد زیرا مشکلات زمان محمدرضا هنوز وجود دارد ولی این استدلال کامل و صحیح نیست. درست است که اقتصاد مشکل دارد دلیل این کار نفوذ نکردن اندیشه امام(ره) است، حدود 27 سال اقتصاد دست آنان بود، ولی چه اتفاقی افتاد؟

بذرپاش تصریح کرد: افرادی الان مدعی هستند ولی 27 سال تمامی پست‌ها و رانت‌ها برای آنها بوده است ولی بازهم طلبکار انقلابیون هستند. فکر می‌کنید افرادی مانند خاوری از کجا آمدند؟ خاوری در زمان دولت هاشمی مدیرعامل بانک سپه بود.

خاطر نشان می شود این همایش با حضور 400 نفر از 55 دفتر این اتحادیه طی پنج روز در تهران در حال برگزاری است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top