تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/11/14 - 08:41
کد خبر: 192040

دومین روز از نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

حبیبی: اگر در لیست نباشیم به نفع اصولگرایان انصراف می‌دهیم/ ده‌نمکی: چشم همه به تشکل‌های دانشجویی است

حبیبی: اگر در لیست نباشیم به نفع اصولگرایان انصراف می‌دهیم/ ده‌نمکی: چشم همه به تشکل‌های دانشجویی است

در دومین روز از این نشست دانشجویی که با حضور بیش از 300 دانشجو در حال برگزاری است، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، محمدنبی حبیبی دبیر حزب موتلفه اسلامی و مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما و تلویزیون در جمع دانشجویان حضور یافتند و سخنرانی کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز گذشته دومین روز از همایش سراسری “عزت ملی” با حضور دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه  تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دومین روز از این نشست دانشجویی که در مجتمع آدینه تهران، با حضور بیش از 300 فعال دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور در حال برگزاری است، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، محمدنبی حبیبی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی و مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما و تلویزیون در جمع دانشجویان حضور یافتند و سخنرانی کردند.

در ادامه، گزیده ای از سخنان میهمانان حاضر در دومین روز نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را می خوانید:

آیت الله موحدی کرمانی: پیروزی اصولگرایان در صورت صداقت قطعی است
خطیب موقت نماز جمعه تهران در این برنامه با اشاره به بحث انتخابات گفت: راه پیروزی در انتخابات را قرآن معین کرده است اصولگرایان و کسانی که دل شان برای این انقلاب می سوزد باید راه قرآن را شناخته و اگر از این راه وارد شوند قطعا پیروزی از آن آنان است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه صداقت یکی از راه های مورد تاکید قرآن می باشد گفت: امام علی(ع) گفتند مدتی بر ما گذشت و در جبهه حق همه نوع انسان وجود داشتند انسان های سست و منافق هم بودند. گاهی  ما غالب و گاهی دشمن بر ما غالب می شد این نکته ادامه داشت تا وقتی که جبهه حق خالص شد و آنانی که در جبهه حق بودند تنها هدف شان خدا و عمل به وظایفی که خدا می خواهد شد. زمانی که خداوند هم دید که ما راست می گوییم و نیت مان خالص است و دانست که حرکت برای دنیا نبوده و به دنبال غنایم در جنگ ها نیستیم خدا هم ما را یاری کرد. این نکته باید برای ما درس بزرگی باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات گروه های زیادی به نام اصولگرا شکل گرفته است افزود: من مکررا گفتم که اگر خدا بفهمد که شما درست می گویید و نیت تان خالص است، شما را یاری می کند و اگر نیت مان دنیایی باشد و به دنبال کسب رای جناح مان باشیم قطعا پیروزی از آن ما نیست و وجود این گونه مشکلات در اصولگرایان سم کشنده است.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه یگانه عامل کمک کننده افراد در جامعه قرآن است اظهار داشت: من در جلسات اصولگرایان شرکت کردم و دیدم همه حامی امام رهبری و پشتیبان انقلاب اند و با عناوین مختلف آمده اند که در وهله اول حدود 180 گروه شناسایی شد که در آن جلسه هر کدام یک نماینده ارسال کرده بودند اگر صداقت وجود داشته باشد پیروزی قطعی است. من فکر می کنم یاری خداوند در صورت صداقت شامل حال ما می شود.

وی با بیان اینکه صداقت یعنی اینکه درصدد باشیم افراد اصلح را انتخاب کنیم گفت: ما باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهیم امام به شورای نگهبان می گفت که محکم بایستید و هیچ کدام عقب نشینی نکنید و رهبری امروز هم بر همین امر معتقدند اگر بیت امام را از همه جوانب منزه بدانیم باید سخنان امام را هم مدنظر قرار دهیم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز شاهد جوسازی علیه شورای نگهبان هستیم و موظفیم که مقابل این گونه هجمه ها بایستیم گفت: خدا به حضرت موسی گفت همت کن همه بنی اسرائیل را از ظلمات به سمت نور هدایت کن ما هم باید این گونه باشیم گول ظاهر افراد را نخوریم هر کسی که ادعا کرد لیستش را قبول نکنیم اول سوابق او را بررسی کرده اگر دلسوز این نظام بود آن را برگزینیم.

وی با بیان اینکه ما در مقطع حساسی از امتحان الهی قرار داریم گفت: طبق فرموده حضرت امام حفظ انقلاب از اوجب واجبات است و این انقلاب امانتی در دست ماست که باید آن را حفظ کنیم و به حفظ آن اهتمام بورزیم.

حبیبی: اگر درلیست تهران نباشیم به نفع اصولگرایان انصراف می‌دهیم
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در این برنامه با اشاره به آغاز دهه فجر گفت: عزت جدیدی که با انقلاب پیدا کردیم پس از سال ها برای مردم ملموس شد.

وی تصریح کرد: پایه گذاران موتلفه در سال 1343 پاسخ جسارت به ملت را با زدن منصور نخست وزیر شاه دادند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما با پیروزی انقلاب عزت جدیدی پیدا کردیم اظهار داشت: این عزت ناشی از سه عامل توحید، مردم و رهبری بود. زمانی که از کلمه توحید صحبت می کنیم یعنی مکتبی تمام قد در برابر مکاتب غیرتوحیدی می ایستد و عده ای به قیمت خونشان در راه تحقق این ایدئولوژی فداکاری می کنند.

وی ادامه داد: ما با تکیه بر کلمه توحید با تمام قوا در برابر لیبرال دموکراسی غرب ایستاده ایم. غرب مهمترین دشمن ایدئولوژیک خود را  جمهوری اسلامی می داند که البته عده ای این موضوع را شوخی گرفتند و معتقدند اگر ما یک عده دیپلمات خوش اخلاق خوش خنده و خوشرو به آمریکا بفرستیم و مذاکره کنیم مسائل حل شده و همه اشکالات در نوع دیپلماسی است. در صورتی که این گونه نیست و تنها اشکال ما تضاد عقیدتی است.

حبیبی با اشاره به مصاحبه جرج بوش در کویت مبنی بر اینکه ما با اسلام وارد یک جنگ ایدئولوژیک شده ایم افزود: شورای روابط آمریکا قرن 21 را قرن تقابل اسلام با تمدن غربی دانست، وقتی از کلمه توحید صحبت می کنیم تنها معنی تحت لفظی منظور ما نیست. غرب به ما می گوید که حکومت ها نباید ایدئولوژیک باشد این در صورتی که شما در غرب یک مکتب غیرایدئدلوژیک پیدا نمی کنید. آنها تنها ترس شان قوت ایدئولوژی و اسلام است.

وی ادامه داد: آن کسی که ادعای انقلابی بودن در چارچوب موازین اسلامی را دارد اگر به نماز اهمیت ندهد دروغ می گوید. ما انقلابی که بی نماز است را انقلابی نمی نامیم. انقلاب ما براساس یکسری ایدئولوژی های مشخص پیروز شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با طرح این پرسش که اگر مکتب انقلاب اسلامی غنی نبود امکان پیروزی وجود داشت یا خیر؟ گفت: مولفه بعدی مردم هستند. تمام هدف دشمنان برای رسیدن به اهداف شان بر هم زدن اتحاد است. وقتی از تولید صحبت می کنیم یعنی همه مردم برای آمدن به میدان مدنظرند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام پیرامون انقلاب گفت: از نظر ایشان انقلاب سه مرحله دارد اسلامی کردن ایران، اسلامی شدن جامعه اسلامی و جهانی شدن اسلام و آن گاه است که می توانیم به مولا صاحب الزمان(عج) عرضه کنیم که زمین برای عدل الهی آماده است.

حبیبی با اشاره به مولفه سوم یعنی رهبری افزود: کشورهای منطقه از نبود رهبری آگاه و شجاع گله می کنند. به نظر شما چرا عمده ترین تلاش از طرف دشمن برای شکستن رهبری است؟ چون خودشان می فهمند که اگر حرکت عظیمی رهبری نشود مانند حجم سنگین آب به سیل تبدیل می شود.

وی سه عامل توحید مردم و رهبری را از عوامل انقلاب دانست و افزود: شرایط انتخابات سال 94 هیچ شباهتی به انتخابات مجلس در دوره های هشتم و نهم ندارد و این دو کاملا متفاوت هستند. اگر در انتخابات مجلس هشتم و نهم اصولگراها با هم رقابت کردند چون طرف مقابل عددی نبود و مجلس هشتم و نهم به مجلس اصولگرا تبدیل شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: با آمدن دولت یازدهم اصلاح طلبان جان گرفتند و قصد ائتلاف با اعتدالیون دارند. عارف در اسفند ماه و تیر ماه گفته بود که ما تصمیم داریم که با اعتدالیون نامزدهای واحدی به میدان بیاوریم.

وی با بیان اینکه ما طعم تلخ تفرقه را در سال 92 چشیده ایم افزود: تحلیل مان از نیمه دوم سال 92 این بود که اگر پراکنده به میدان بیاییم حتما شکست می خوریم و برای این موضوع ملاقات های بسیاری با علما داشتیم که حول همین محور بوده است.

حبیبی با بیان این که انتخابات سال 94 را بسیار خطرناک تر از سال 92 می دانیم ادامه داد: عده ای بر این باورند که دیگر سران اصلاحات رد صلاحیت شده و خطر رفع شده است. این خیال باطلی است آیا به نظر شما اصلاحات نمی دانست که هر کسی که با فتنه 88 قرابت داشته رد صلاحیت می شود؟ آنها لایه دوم و سوم را در این مسئله تبیین کرده اند.

وی ادامه داد: لایه سومی که شاید در ظاهر اصلاح طلب معروف نباشد ولی پس از پیروزی در مجلس قد علم کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف ندارند، افزود: هر کسی با روحیه حزبی گروهی به میدان بیاید و اصلا به ائتلاف اصولگرایان نیندیشد فرش قرمز جلوی پای اصلاح طلبان می اندازد. اگر اصولگرایان با هم متحد باشند می توانند در مجلس غلبه پیدا کنند و اگر ائتلافی شکل نگیرد شکست خوردن ما قطعی است.

وی گفت: من معتقدم اگر احزاب و گروه ها راستگو هستند نباید به خودشان فکر کنند بلکه باید به سرنوشت اصولگرایی بیندیشند.

در صورت نبودن اسم مان در لیست تهران، به نفع مابقی اصولگرایان انصراف می دهیم
حبیبی افزود: در صورت انتشار لیست تهران اگر حتی از روسای موتلفه درلیست 30 نفره وجود نداشته باشند انصراف اعلام می دهیم و به نفع مابقی اصولگرایان کنار می رویم. چرا که ما با انگیزه حزب نیامده ایم و تنها انگیزه اصولگرایی مدنظر ماست.

وی اضافه کرد: کسانی که دل شان با آمریکاست جایی را بهتر از مجلس گیر نمی آورند و تقاضای من از شما فرزندان این است که در سراسر کشور یک صدا و با حمایت از یک فهرست احتمال پیروزی را افزایش دهید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی پیرامون انصراف حزب موتلفه در صورت نبودن اسم شان در لیست تهران افزود: متاسفانه برخی تا این قدر احساس تکلیف می کنند و خیال می کنند که اگر نباشند انقلاب به خطر می افتد. اصولگرایان در برخی از شهرستان ها ده برابر ظرفیت به میدان آمده اند و مصیبت امروز ما این است که با آنها صحبت کنیم و بفهمانیم که امروز دیگر احساس تکلیف مطرح نیست.

وی با بیان اینکه آخرین و پیچیده ترین کار غرب جنگ نرم است افزود: کسانی که خیال می کنند مواضع ما با آمریکا تغییر پیدا کرده دچار یک توهم شده اند. چرا که تخاصم ما جدی و مبنایی است و غرب هرگز دست از خصومت برنمی دارد.

توهمی دانستن مسئله نفوذ از سوی برخی آقایان
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اقدامات جنگ نرم و خطرات آن از جنگ نظامی بیشتر است ادامه داد: انقلاب تا زمانی بر مبنای اصلی خود باقی می ماند که رهبری وجود داشته باشد. برخی آقایان خیال می کنند مسئله نفوذ توهمی است. یکی از شگردهای دشمنان این است که آدم هایشان را در نقاط مختلف کشور جای دهند و مانند موریانه کشور را از پای دربیاورند یعنی حق و باطل را طور بیامیزند که تشخیصش حتی برای خواص هم سخت باشد.

وی با بیان اینکه پروژه نفوذ با تغییر ذهن مردم به وسیله خودشان کلید خورده است خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شما نخبگان تعمیم بصیرت به جوانان است.

ده‌نمکی: جنبش دانشجویی باید نگاه استراتژیک داشته باشد
مسعود ده نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در این برنامه گفت: حقیقتا چشم همه به تشکل‌های دانشجویی است. باید بتوانیم به عنوان چشمان ناظر انقلاب ادای وظیفه کنیم.

وی تصریح کرد: ساخت فیلم کاری طاقت فرساست و در جبهه انقلاب کار کم است اما حرف‌ها زیاد است، این یعنی این که ما منتقد زیاد داریم و همه بچه حزب اللهی‌ها دست به قلم و آماده نقد کردن هستند و اما آن چیزی که کم هست تولید یک اثر هست که بتواند با آثار بیان مقابل انقلاب برابری کند.

ده نمکی با بیان اینکه باید جبهه‌ای کار کنیم اما جبهه‌ای عمل کردن در این عرصه تنها سخنرانی کافی نیست اظهار داشت: متاسفانه در جبهه ما برای دفاع از یک اثر فکر می‌کنند که باید تنها با سازنده آن مصاحبه کنند در واقع باید تحلیل محتوا کرده و لایه‌های زیرین فیلم و آثار را باز کنیم این عملکرد همان هم پوشانی است.

وی ادامه داد: جبهه مقابل هیچ گاه خودزنی نمی‌کند و ما باید عزت خودمان را حفظ کنیم شما شاهدید که در سال‌های گذشته فیلم های سخیفی سفارشی ساخته شده اما آن ها هیچ وقت خودشان را نقد نمی‌کنند و از ان طرف بعضی چهره هایشان که به سفارش نظام فیلم می‌سازند حتی اگر تا دیروز به آن استاد می‌کنند ولی چون یک رگه ای دارد که به نظام لطف می کند آن فرد را نابود می‌کنند.

کارگردان سینما با بیان اینکه وظیفه شما این است که به عنوان جنبش دانشجویی فکر چگونگی تولید اندیشه را کنید خاطر نشان کرد: شما موظفید آسیب شناسی شرایط را انجام داده نه اینکه تنها نقد کنید باید محوربندی کنید و درگیر مسائل روز نباشید خیلی باید حساس تر عمل کنید و آینده را پیش بینی کنید. جنبش دانشجویی باید نگاه استراتژیک داشته باشد عزت را امروز چه چیزهایی پایمال می کند؟ عزت ملی تنها سیاسی نیست و باید در حوزه های فرهنگی و عدالت هم کار شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top