تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/18 - 12:00
کد خبر: 192431

سینمای انقلاب در جشنواره فجر 94/ 7

«رسوایی» دوباره‌ی ده‌نمکی، حاشیه آفرید

«رسوایی» دوباره‌ی ده‌نمکی، حاشیه آفرید

از جمله این حاشیه ها می توان به دیالوگی از فیلم اشاره کرد که در آن یکی از شخصیت های منفی فیلم درباره خبرنگاران به کار می برد و این باعث دلخوری عده ای از اهالی مطبوعات و رسانه ها می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشنواره فیلم فجر امسال کارگردانان گفتمان انقلاب، حضور پررنگی دارند. اتفاقاً فیلم هایشان جزء اولین شانس های شکار سیمرغ های بلورین جشنواره نیز هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی سلسله مطالبی، به معرفی فیلم های مطرح ارائه شده از سوی کارگردانان گفتمان انقلاب جشنواره سی و چهارم خواهیم پرداخت.

«رسـوایــی

درحاشیه ی سینمای انقلاب، و سازنده ی همه پرفروش سینمای ایران مسعود ده نمکی این بار در ادامه ی روش چندگانه سازی به سراغ رسوایی 2 رفته است. فیلمی با تم تخیلی و بازی های اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف، رامین راستاد، ابوالفضل همراه، اسماعیل خلج، امین ایمانی.

رسـوایــی 2

خلاصه ی داستان امده که اتفاقات "رسوایی 2" چند سال بعد از قصه "رسوایی" در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می دهد. باز هم حاج یوسف (با بازی اکبر عبدی) با چالش های مختلفی از طرف اهالی محل روبرو شده و دوباره از جامعه طرد می شود. فردی به نام کامبیز طی یک درگیری فیزیکی با پسری باعث کشته شدن او شده است و قرار است در محوطه چیتگر اعدام شود. حاج یوسف «اکبر عبدی» برای گرفتن رضایت نزد مادر کامبیز رفته است که در نهایت این مادر رضایت نمی‌دهد و قرار بر اعدام کامبیز می‌شود...

به گفته ده نمکی، تفاوت فیلم رسوایی ۲ با رسوایی ۱ در تخیلی بودن داستان دومی است ولی داستان فیلم در فضایی رئال روایت می شود.

رسـوایــی 2

این کارگردان همچنین می‌گوید این فیلم با داستانک‌هایی که دارد مضمونی اخلاقی عرفانی را مطرح می‌کند و دیگر بستر روایت آن فقط اصلاح یک فرد نیست و نگاه انتقادی فیلم به جامعه است.

اما با شروع اکران فیلم مزبور در جشنواره حواشی مختلفی که از قبل پیش بینی می شد دامنش را گرفت. از حمله ی برخی از مخاطبین به محتوا و قصه و راحت فنی قصه، تا حمایت برخی دیگر که روایات 180 درجه متفاوتی را برای کسی که فیلم را ندیده است، حکایت می کرد.

رسـوایــی 2

از جمله این حاشیه ها می توان به دیالوگی از فیلم اشاره کرد که در آن یکی از شخصیت های منفی فیلم درباره خبرنگاران به کار می برد و این باعث دلخوری عده ای از اهالی مطبوعات و رسانه ها می شود.

این دیالوگ باعث شد بعضی از اهالی رسانه ها تصمیم بگیرند که نشست خبری این فیلم را پوشش ندهند، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز سخنانی مبنی بر سالن خالی فیلم «رسوایی ۲» در برج میلاد مطرح شد و اینکه عده ای پس از گذشت دقایقی از اکران فیلم سالن را ترک کرده اند.

رسـوایــی 2

تا جایی که دیروز مسعود ده نمکی در جوابیه ای خطاب به منتقدین نوشت که همواره در در هر دوره ای که وی فیلمی را روانه ی سینما کرده است، همین حمله ها وجود داشته و در فصل اکران استقبال مردم همه چیز را مشخص خواهد کرد و روسیاهی به زغال خواهد ماند.

این بار نیز باید بنشینیم و ببینیم ده نمکی پنجه در پنجه ی چه جریانی افکنده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top