تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/11/28 - 14:59
کد خبر: 193271

هراس اسرائیل از تهدید سیدحسن نصرالله

سخنان دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه مخازن آمونیاک در حیفا در تیررس موشک‌های این جنبش است، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنان دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه مخازن آمونیاک در حیفا در تیررس موشک‌های این جنبش است، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش فارس، پس از آنکه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی سه‌شنبه شب (دیشب) خود اعلام کرد حزب‌الله توانایی انجام عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی را دارد که خسارت آن برابر یک بمب اتمی است واینگونه به هدف قرار دادن مخازن آمونیاک در حیفا اشاره کرد، مقامات مختلف رژیم صهیونیستی به این موضوع واکنش نشان دادند.

بر اساس گزارش «المنار»، دبیرکل حزب الله در ادامه با استناد به سخنان خود کارشناسان اسرائیلی گفت: 15 هزار تن گاز در این مخازن هستند و طبق پیش‌بینی‌ها حدود 800 هزار نفر در معرض خطر هستند.

 در همین راستا «آویی گبای» وزیر محیط زیست تاکید کرد: مخازن آمونیاک در بندر حیفا خطری امنیتی و محیط زیستی برای اسرائیل است، مقامات به دنبال منتقل کردن این مخازن خطرناک از حیفا از طریق ایجاد یک کارخانه آمونیاک در جنوب اسرائیل هستند و مناقصه‌ای برای این منظور برگزار خواهد شد.
«انجمن شهروندان حامی محیط زیست» نیز به روزنامه «معاریو» گفت ما این واقعیت را قبل از سال 2006 (جنگ علیه لبنان) هنگامی که نصرالله موشک‌هایی به سمت مخازن آمونیاک حیفا شلیک کرد؛ این بمب همچنان در حیفا وجود دارد و زندگی دهها هزار نفر را تهدید می‌کند.

 «آلیس گولدمن» رئیس کمیته محیط زیست در جنبش صهیونیستی «اومتس» هم گفت: حکومت اسرائیل و دیگر مقامات همچنان از این مسئولیت فرار می‌کنند و هزاران نفر را در مقابل تهدیدی که این موشک‌ها علیه مخازن آمونیاک دارد، رها کرده‌اند.

سازمان اسرائیلی «تسلول»  ویژه امور محیط زیستی نیز اعلام کرد: نصرالله گفت: ما سال‌هاست دراین باره هشدار داده‌ایم، کارشناسان می‌گویند در صورت که فقط 2000 تن از آمونیاک ذخیره شده در این مخازن نشست پیدا کند، دهها هزار نفر کشته و تعداد بالایی زخمی می‌شوند؛ اگر این موضوع عملی شود اسرائیل به شیوه‌ای بی‌سابقه پاسخ می‌دهد که منطقه را به جنگی خطرناک خواهد کشاند.

موسسه «گرین بیس» اسرائیل و فعال در زمینه حمایت از محیط زیست نیز گفت: سناریویی که نصرالله از آن سخن گفت، محتمل است ساکنان این منطقه سال‌هاست از خطری مضاعف در رنجند واین خطر آلوده بودن کشنده محیط زیست و خطر موشک‌ها در شمال است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرزند سعید جلیلی کجاست؟
در صورت مشاهده تخلف در انتخابات چه باید کرد؟
نشست بررسی سیاست‌های پوشاک زنان در دوره قاجار و پهلوی
جمعی از فعالان حوزه زنان از جلیلی حمایت کردند
ستاد انتخابات: هر نامزد می‌تواند یک نماینده به عنوان ناظر در شعب داشته باشد
پورمحمدی: برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای بیایید
خبر خوش باشگاه پرسپولیس برای هوادارن
واکنش کوبنده حزب الله لبنان به ترور فرمانده ابونعمه +جزئیات
اینفوگرافیک/ نحوه دریافت کارت شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
چند درصد سدهای پنج‌گانه تهران پر آب است؟
دیدار مخبر با پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای +فیلم
زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد
آزادی گروگان و دستگیری آدم ربایان در زاهدان +فیلم
این خمیردندان‌ها را نخرید
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
اهتزاز بزرگترین پرچم فلسطین جهان در تهران +فیلم
مرگ‌ و میر هاری در ایران به مرز اخطار رسید
تصویر شهید رئیسی روی میز مخبر در اجلاس شانگهای + عکس
رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در صداوسیما +فیلم
پیام‌ مقاومت فلسطین بعد از شهادت حاج ابونعمه
در دولت روحانی بنزین و ارز ۳ تا ۹ برابر گران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top