تاریخ انتشار: جمعه 1395/01/06 - 20:29
کد خبر: 196017

خطیب جمعه شیراز: اگر کارخانه‌ای تعطیل شود، آن را علنی می‌کنم

خطیب جمعه شیراز اظهار کرد: اگر امسال کارخانه‌ای در فارس تعطیل شد یا با کمتر از ظرفیت واقعی فعالیت داشت با کمال احترام به مسئولان، به مردم اعلام خواهم کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  خطیب جمعه شیراز اظهار کرد: اگر امسال کارخانه‌ای در فارس تعطیل شد یا با کمتر از ظرفیت واقعی فعالیت داشت با کمال احترام به مسئولان، به مردم اعلام خواهم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های اولین نمازجمعه سال 95 در شیراز، با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب، اولویت اول امسال را مسائل اقتصادی عنوان فرموده‌اند، گفت: می‌دانیم و مسئولان نیز بارها اعلام کرده‌اند که فارس از نظر بیکاری و با وجود تمام امکاناتی که دارد، در کنار استان‌های محروم کشور قرار گرفته است.

وی این موضوع را در بر دارنده درد و رنج بسیار دانست و تصریح کرد: وقتی یک رهبر مذهبی در کنار همه نیازمندی‌ها، معیشت مردم، زندگی مردم و اقتصاد را مورد تاکید قرار می‌دهد، باید به اهمیت موضوع واقف شویم. قطعا با رونق تولید، اشتغال ایجاد خواهد شد و رکود می‌شکند و این‌ها همه به هم وابسته است.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تاکنون رهبر معظم انقلاب هرسال بخشی از نقشه راه را در قالب شعار سال بیان فرموده اند، گفت: در سال 91 و 92 رهبر معظم انقلاب رسما سیاست کلی مملکت در موضوع اقتصاد را توجه به اقتصاد مقاومتی تعیین فرمودند و سال قبل را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام‌گذاری کردند تا فضا برای اقدام و عمل آماده شود. اگر تنازع و قطب‌بندی‌های غلط و جعلی وجود داشته باشد، طبیعتا نمی‌توان کار کرد و با این نامگذاری رهبر انقلاب تمام دعواهای سیاسی و جناحی و گروهی را مهار کردند.

وی با تصریح اینکه امسال به فرموده مقام معظم رهبری، سال اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: تاکی قرار است حرف بزنید، به آنسوی آب نگاه داشته باشید، دیروز و پریروز هم تحریم‌های جدید به ما تحمیل کردند، پسا برجام با تحریم‌های جدید روبرو شد، بس است نگاه به دیگران. اهل کار باشید. عاقلانه و بهترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی همان است که رهبری در پیشنهادهای دهگانه بیان فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: اکنون و در اولین جمعه سال 95 اعلام می‌کنم که اگر کارخانه‌ای در فارس تعطیل شد یا به کمتر از ظرفیت کارآیی داشت، در خطبه‌های نماز جمعه می‌گویم و امیدوارم که مسئولان استان اجازه ندهند ننگ تعطیلی کارخانه‌ها حادث شود. کارخانه‌ای ایجاد نمی‌کنید و تولید را گسترش نمی‌دهید، پیشکش. آن را که دارید حفظ کنید.

وی یادآور شد: گروه‌هایی را برای جمع‌آوری اطلاعات در خصوص فعالیت کارخانه‌ها قرار داده‌ام و مردم هم اگر مطلع شدند کارخانه‌ای در شرف تعطیلی است یا با کمتر از ظرفیت کار می‌کنند اطلاع‌رسانی کنند. امسال سال شعار نیست، باید مردم ببینند که اقتصادی مقاومتی در زندگی آنان پیاده می‌شود.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به سالگرد حمله رژیم آل‌سعود به یمن، گفت: 6 فروردین سال گذشته عربستان حمله کور و بی‌دلیلی را به یمن آغاز و اهدافی را تعیین کرد که با وجود گذشت یکسال و تداوم بمباران‌ها و حملات، نه تنها به هیچ یک از آنها نرسیده و بلکه خلاف آن هم عملیاتی شده است. نمی‌دانم یک آدم عاقل در میان آل سعود نیست که به آنان بگوید در حال سقوط هستید، به‌خودتان رحم کنیم؛ تا به‌کی مسلمان کشی.

وی در عین‌حال تاکید کرد که آمریکا و اسرائیل از این مسلمان‌کشی خشنود هستند و رضایت دارند که مسلمانان با پول نفت و سلاح مسلمانان نابود شوند.

خطیب جمعه شیراز همچنین با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) اسلامی، روز زن و مادر، در خصوص 12 فروردین گفت: دوازدهم فروردین روزی است که نظام اسلامی متولد شد و اگر بگوئیم دعای 12 قرن شیعیان در 12 فروردین 1357 تبلور یافت گزافه نیست. جمهوری اسلامی یعنی حکومتی مبتنی بر رای مردم با محتوای دین و اسلام و قوانین قرآن و سنت پیامبر و این بسیار مهم است.

امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز، با تاکید بر اینکه در نگاه اسلام و تمام ادیان الهی، همه امکانات و داشته‌های انسان نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار او قرار داده است، گفت: خداوند در قبال امکاناتی که در اختیار انسان قرار داده، وظیفه‌ای نیز برعهده او گذاشته است.

وی با بیان اینکه هرجا حقی پیدا شود، وظیفه‌ای در کنارش قرار می‌گیرد، گفت: بشر در مقابل خود، خانواده و آحاد جامعه، مسئولیت دارد و باید مسئولیت را به‌خوبی ادا کند. انسان باید نعمت‌های خداوندی را در جای خود و طبق فرمانی که صادر شده است به‌کار بندد و این قاعده کلی جهان آفرینش محسوب می‌شود. شاید انسان برای به‌دست آوردن نعمتی تلاش کرده باشد اما تلاش او به‌تنهایی کافی نیست.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه نعمت‌های خداوندی شامل ثروت و علم و زیبایی و قدرت و موقعیت، برای فخر فروشی و افاده فروختن به دیگران نیست، ادامه داد: تمام این نعمت‌ها برای خدمت و ادای تکلیف و وظیفه در اختیار بشر قرار دارد و از ابتدای خلقت تا امروز و در آینده، تمام گرفتاری‌های بشر به دلیل آن است که به مسئولیت خود عمل نکرده‌ است.

آیت‌الله ایمانی گفت: بی‌تردید اگر هر کس به وظیفه خود عمل می‌کرد و عمل کند، جنگ، درگیری، تبعیض و ظلم دیگر مشکلات وجود نداشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top