تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 1964

30 درصد فردا عید است، 70 درصد پس فردا

با بیان اینکه شرایط جوی و آب هوایی کشور در 24 ساعت گذشته تغییرات بسیاری داشته است اظهارداشت: اکنون در نیمه شمالی کشور به دلیل وجود توده های ابر و رطوبت بسیار امکان رویت هلال ماه بسیار سخت است.

خبرنامه دانشجویان ایران:عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به آغاز فعالیت گروههای استهلال ماه شوال از ساعت 14 بعد از ظهر امروز -شنبه- گفت: کمتر از 30 درصد احتمال رویت هلال ماه رمضان در غروب امروز وجود دارد.

شورای تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در تقویم رسمی سال 1388، روز یکشنبه 29 شهریور ماه مقارن با 30 رمضان را روز عید سعید فطر درج کرده که به گفته کارشناسان امکان رویت هلال ماه در این روز کم است.

 در گفت وگوی اختصاصی با«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازایرنا، با بیان اینکه شرایط جوی و آب هوایی کشور در 24 ساعت گذشته تغییرات بسیاری داشته است اظهارداشت: اکنون در نیمه شمالی کشور به دلیل وجود توده های ابر و رطوبت بسیار امکان رویت هلال ماه بسیار سخت است.

وی افزود: در نیمه جنوبی کشور نیز از صبح امروز میزان گرد و غبار و رطوبت هوا افزایش یافته اما با این وجود 150 گروه استهلال با بیش از 70 دستگاه تلسکوپ قوی استهلال ماه شوال را آغاز کرده اند.

خدام محمدی با تشریح شرایط رویت هلال در دو نیمه کشور تصریح کرد: در نیمه شمالی ایران غروب ماه قبل از غروب خورشید بوده که با توجه به شرایط فعلی جوی امکان رویت حداقل است.

وی افزود: در نیمه جنوبی کشور غروب ماه بعد از غروب خورشید رخ می دهد که این غروب با بیشترین زمان در بندرعباس حدود 11 دقیقه طول می کشد ودراین زمان است که عملا امکان رویت هلال ماه برای جستجوگران فراهم می شود.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رویت هلال باید توسط تلسکوپ های قوی انجام شود خاطرنشان کرد: برای این منظوراز تلسکوپ های هشت و 10 اینچی اتوماتیک استفاده می شود تا فرد جستجو گر با استفاده از این روش از زوایای مختلف قدرت رویت هلال را داشته باشد.

خدام محمدی که تجربه رویت هلال ماه درسالهای گذشته را با خود به همراه دارد ، تاکید کرد: پیش بینی های کارشناسان با بهره گیری از شرایط موجود و تجربیات گذشته امکان رویت هلال را در بعد از ظهر امروز کمتر از 30 درصد می داند و به احتمال بسیار دوشنبه روز عید سعید فطر خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top