تاریخ انتشار: شنبه 1395/01/28 - 15:54
کد خبر: 197410

طی نامه‌ای به دادستان تهران صورت گرفت؛

شکایت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران از رئیس دانشگاه

شکایت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران از رئیس دانشگاه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در اعتراض به هنجارشکنی‌های اخیر انجمن تهران در بردهای دانشگاه مبنی بر انتشار نامه هتاکانه یکی از سران فتنه علیه انقلاب اسلامی، به دادستان تهران از رئیس دانشگاه و این تشکل داشجویی شکایت کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در اعتراض به هنجارشکنی‌های اخیر انجمن تهران در بردهای دانشگاه مبنی بر انتشار نامه هتاکانه یکی از سران فتنه علیه انقلاب اسلامی، به دادستان تهران از رئیس دانشگاه و این تشکل داشجویی شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این شکایت نامه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از "ریاست دانشگاه، آقای دکتر نیلی" به دلیل عدم برخورد قانونی با تشکل "انجمن اسلامی دانشجویان" بابت "انتشار متون حاوی توهین به مقام معظم رهبری" شکایت داشته و خواستار برخورد قانونی با نامبرده است.

متن کامل این شکوائیه را در ادامه می‌خوانید:

دادستان محترم تهران
جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی

با عرض سلام و تحیت
مدتی است که دانشگاه تهران از سیاست های قانون گریزانه مراجع ذی صلاحِ اعمالِ قانونِ داخل دانشگاه، بالاخص ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر نیلی، رنج می برد و همچنین بیم آن می رود که در صورت عدم توقفِ این سیاست های قانون گریزانه،دانشگاه تهران وارد فضایی تشنج آمیز گردد و بدیهی است که مضرات این تشنج های احتمالی، دانشگاه و بالاخص دانشجویان این دانشگاه را با مشکلات عدیده ای مواجه سازد و به فضای علمی این مرکز آموزش عالی لطمات جدی وارد سازد.

از اواسط سال تحصیلی گذشته خبردار شدیم که نصب تصاویر سران فتنه و به طور مشخص تر آقایان "موسوی، کروبی و خاتمی" در مراکز آموزش عالی با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دستور مستقیم دادستانی تهران ممنوع اعلام گردیده است و همچنین با استعلام از مراجع قانون گذار به ویژه اظهارات معاون اول قوه قضاییه جناب آقای محسنی اژه ای در همایش "دانشگاه سدی در برابر فتنه" که توسط "انجمن اسلامی دانشجویان مستقل" برگزار گردید به صحت گزاره فوق پی بردیم.

حال که حدوداً حتی هفت ماه از سال تحصیلی 94-95 می گذرد مکررا شاهد نصب تصاویر نامبردگان بوسیله برخی تشکل های معلوم الحال دانشگاه در نقاط مختلف دانشگاه تهران هستیم و پس از اعتراضات متعددِ صورت گرفته در برابر این عمل "خلاف قانون" با استدلال عالی ترین مقام مسئول دانشگاه یعنی آقای دکتر نیلی مواجه شدیم که اظهار داشتند: "چنین قانونی که مورد استدلال شما است وجود ندارد و تا کنون ابلاغ نگردیده است و دانشگاه ملزم به اجرای قوانینی که ابلاغ نشده نیست".

لازم به ذکر است که "انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران" نسبت به مواردی که در سطر های بعدی نام برده خواهد شد شکایت داشته و خواستار رسیدگی در اسرع وقت به این موارد می باشد.

1) انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از تشکل "انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران" به دلیل نصب تصاویر سران فتنه در تابلوی اعلانات منتسب به آن تشکل و همچنین طبق ماده 514 قانون مجازات اسلامی انتشار متونی که حاوی "توهین به مقام معظم رهبری" می باشد شکایت داشته و خواستار برخورد با تشکل مذکور می باشد.

2) انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از "ریاست دانشگاه، آقای دکتر نیلی" به دلیل سکوت در برابر نصب غیر قانونی تصاویر سران فتنه(با بهانه عدم وجود قانون در این زمینه) در تابلوهای اعلانات ویژه تشکل "انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران" شکایت داشته و از جنابتان تقاضای برخورد قانونی با نامبرده را خواستار است.

3) انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از "ریاست دانشگاه، آقای دکتر نیلی" به دلیل عدم برخورد قانونی با تشکل "انجمن اسلامی دانشجویان" بابت "انتشار متون حاوی توهین به مقام معظم رهبری" شکایت داشته و خواستار برخورد قانونی با نامبرده می باشد.

لازم به ذکر است که تصاویر تابلوهای اعلانات حاوی عکس های سران فتنه و همچنین تصاویر متون "توهین به مقام معظم رهبری" در پیوست همین نامه به محضرتان ارائه می گردد.

بیم آن می رود که حمایت های متعدد ریاست محترم دانشگاه تهران از قانون گریزی مجموعه های داخل دانشگاه تبدیل به رویه ای ناپسند در زیر پا قرار دادن قوانین گردد.

فلذا از حضرتعالی به عنوان مرجع اعمال قانون خواهشمندیم در مورد مذکور ورود پیدا کرده و تدابیر لازم را جهت جلوگیری از ادامه روند این بی قانوی های صورت گرفته اتخاذ فرمایید.

بدیهی است که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خواستار عمل به مرّ قانون کشور می باشد و از هیچ تلاشی در راستای اجرای قوانین فروگذار نخواهد کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

پیش از این نیز محمد نوروزی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اظهار داشت: در حالی که مسئولان فرهنگی دانشگاه از عدم اطلاع از انتشار نامه هتاکانه در بردهای انجمن تهران خبر می‌دهند، اما اتفاقات دیگری در حال وقوع است.

وی در این باره تاکید کرده بود که علی رغم پیگیری های مکرر دانشجویان دانشگاه جهت جمع آوری بردهای قانون شکنانه انجمن تهران، نهادهای قانونی داخل دانشگاه اقدام بازدارنده در خور توجهی انجام ندادند و بعد از گذشت چند روز همچنان در برخی دانشکده های پردیس فنی دانشگاه تهران از جمله دانشکده برق این اقدامات قانون شکنانه ادامه دارد و تذکرات تشکل های انقلابی با بی توجهی مسئولین همراه شده است.

لازم به ذکر است چهارشنبه هفته گذشته انجمن تهران با انتشار نامه یکی از سران فتنه خطاب به حسن روحانی در بردهای سراسر دانشگاه تهران، اعتراض شدید دانشجویان و تشکل های دانشجویی را برانگیخت و این در حالی بود که مسئولین دانشگاه تهران از جمله معاونت فرهنگی، این موضوع را تکذیب کردند. (اینجــــــــــا) و (اینجـــــــــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top