تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/02/07 - 12:03
کد خبر: 198180

اعتراض دانشجویان اهوازی به وزیر بهداشت درباره مسدود شدن یک کانال تلگرام

یورش علیه آزادی بیان در دانشگاه ما در حالی انجام می گیرد که بارها و بارها در سخنان ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر روحانی به لزوم ایجاد فضای نقد و مطالبه گری در دانشگاه ها تاکید شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در پی احضار مسئول کانال تلگرامی «صدای دانشجو» به کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ عضو شورای مدیریت این کانال تلگرامی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نامه‌ای سرگشاده به وزیر بهداشت خواستار گشایش فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز شدند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو؛ کانال تلگرامی صدای دانشجویی، کانال تلگرامی دانشجویی است که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای بیان صریح انتقادات و مشکلات خود به مسئولان راه اندازی کردند.

دیروز به دلایلی نامعلوم و با شکایت معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مسئول این کانال تلگرامی به کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی اهواز احضار شد که در پی این احضار 12 عضو شورای مدیریت صدای دانشجو به وزیر بهداشت نامه سرگشاده نوشتند.

متن نامه به این شرح است:
جناب آقای هاشمی به دادمان برسید!
در دانشگاه علوم پزشکی اهواز آزادی بیان را حتی در شبکه های اجتماعی نیز از دانشجویان سلب کرده اند!
جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محبوب و پرکار بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام!

بی مقدمه سخن را پی بگیریم از آنجا که عده ای در دانشگاه پر نام و نشان جندی شاپور و به عنوان متولیان فرهنگ! چوب خودمحوری را چماق کرده اند بر سر جوشش فکر و اندیشه دانشجویان ! و به جرم انتقاد، دانشجو را با انواع اتهامات خرد و درشت از «تلاش جهت ایجاد رعب و وحشت در دانشگاه« تا «نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» جهت برخورد راهی کمیته های انضباطی می کنند!

یورش علیه آزادی بیان در دانشگاه ما در حالی انجام می گیرد که بارها و بارها در سخنان ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر روحانی به لزوم ایجاد فضای نقد و مطالبه گری در دانشگاه ها تاکید شده است.

جناب آقای دکتر هاشمی!
فضای جدیدی که بعد از انتخابات باشکوه خرداد 92 و پیروزی دولت تدبیر و امید بوجود آمد دانشگاه را به حاکمیت عقلانیت و ایجاد فضای گفتگو امیدوار کرد؛اما متاسفانه امروز در برخی از دانشگاه ها، با اقدامات رادیکالی بعضی از مسوولین شاهد شورش دولتی ها علیه دولت هستیم.

برخی از مسئولان دولت نشانده هم اکنون در بعضی از دانشگاه ها با رفتارهای «تبعیض آمیز» علنا کودتای نرم و خاموشی را علیه شعار اصیل اعتدال به راه انداخته اند که هیچ سنخیتی با گفتمان ارزشمند «تدبیر و امید» ندارد و با تلاشی غیردموکراتیک در صدد ذبح آزادی قلم و اندیشه هستند.

مسئولانی زمام مدیریت فرهنگی در دانشگاه ها را بر عهده گرفته اند که هیچ تخصصی در این امر مهم ندارند و ساعات زیادی از وقت خود را در بیمارستان ها و حوزههای غیرفرهنگی می‌گذرانند! و حاصل ورود این افراد به دایره ی امور فرهنگی ، اشاعه و ترویج ضدفرهنگ هاست و در این میان هنگامی که ندای انتقاد از دانشجویی بلند می شود، زورمدارانه سعی در سرکوب صدای دانشجو دارند!

از حضرت عالی به عنوان راس خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور عاجزانه خواهش می شود به این گونه مسائل با قاطعیت همیشگی ورود کرده و راه را بر «افراط در لباس اعتدال» ببندید که به حقیقت در این میان تنها امید ما دانشجویان مسئولان پرتلاشی چون شماست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top