تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/02/23 - 11:51
کد خبر: 199532

زورگیری از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران

یک دانشجوی خوابگاهی ساکن در کوی دانشگاه تهران گفت: اگر در یک جمع پنج نفره دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه تهران بنشینیم زورگیری برای اکثر آنها اتفاق افتاده است و حالا تبدیل به یک امر طبیعی شده، به طوریکه حتی دانشجویان دیگر از این اتفاقات تعجب نمی‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران:  یک دانشجوی خوابگاهی ساکن در کوی دانشگاه تهران گفت: اگر در یک جمع پنج نفره دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه تهران بنشینیم زورگیری برای اکثر آنها اتفاق افتاده است و حالا تبدیل به یک امر طبیعی شده، به طوریکه حتی دانشجویان دیگر از این اتفاقات تعجب نمی‌کنند.

یکی از دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص مشکلات خوابگاه های دانشگاه تهران گفت: یکی از مسائلی که دانشجویان خوابگاهی را با مشکل مواجه کرده تفاوت امکانات کوی دانشگاه با سایر خوابگاه های سطح شهر است. دانشجویانی که ساکن کوی هستند دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و امکانات به مراتب بهتری نسبت به دانشجویان سطح شهر دارند، در حالیکه خوابگاه های سطح شهر به لحاظ امکانات واقعا در مضیقه هستند و حتی بدیهی ترین امکانات مثل سرویس بهداشتی و حمام آنها دچار مشکل است و مناسب دانشجویان نیست؛ حتی در برخی خوابگاه های سطح شهر برای دانشجویان سال اولی ساعت استفاده از حمام را محدود کرده اند.

دانشجوی دانشگاه تهران با اشاره به وضع قوانین جدید در برخی خوابگاه های سطح شهر گفت: جدیدا برخی خوابگاه های سطح شهر ساعت ورود و خروج دانشجویان را کم کرده اند، برای مثال قبل از ساعت ۹ درب ورودی بسته می شود و دانشجویان نمی توانند تردد کنند. این قوانین را خوابگاه های خودگردان وضع کرده اند که خیلی عجیب و غریب است و اتفاقات بدتر از این هم می افتد.

وی در ادامه اضافه کرد: از دیگر مسائلی که بارها به مسئولین دانشگاه تذکر داده شده، نبود امنیت توسط خوابگاه های سطح شهر و حتی کوی دانشگاه است؛ چرا که زورگیری در اطراف خوابگاه ها بسیار زیاد است. برای مثال هفته گذشته ساعت ۴ بعدازظهر از دانشجویان زورگیری کردند. این اتفاق مدام در اطراف خوابگاه ها می افتد اما تاکنون به آن رسیدگی نشده است. اگر در یک جمع پنج نفره دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه تهران بنشینیم زورگیری برای یک نفر آنها اتفاق افتاده است و حالا تبدیل به یک امر طبیعی شده و حتی دانشجویان دیگر از این اتفاقات تعجب نمی کنند.

دانشجوی دانشگاه تهران ادامه داد: تردد دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشگاه تهران از ساعت ۷ بعدازظهر به بعد به دلیل این ناامنی ها بسیار مشکل است، به همین دلیل این اتفاقات ممکن است برای هر دانشجویی بیفتد.

وی گفت: بارها این مسئله را عنوان کردیم که دانشگاه با کمک نیروی انتظامی این مشکل را حل کند، اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

دانشجوی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اقدامات مسئولین دانشگاه در وارد کردن رستوران های زنجیره ای به محیط دانشگاه و خوابگاه ها گفت: پیش بینی می شود این اقدام مسئولین دانشگاه حرکت آرامی به سمت خصوصی سازی خوابگاه است.

وی ادامه داد: غذاهای خوابگاه، تعداد خوابگاه های خود گردان و رستوران ها افزایش پیدا کرده و حتی سرویس های رفت و آمد خوابگاه ها را با اضافه کردن دستگاه های کارت خوان می خواهند پولی کنند و دلیل این کار را استفاده نکردن افراد دیگر از این سرویس ها عنوان می کنند؛ در صورتی که به نظر می رسد می خواهند با یک فضای آرام، امکانات خوابگاه ها را خصوصی کنند.

این دانشجو گفت: نگاه خیلی بدی هم نسبت به دانشجویان ساکن کوی وجود دارد و آن نگاه امنیتی است که اجازه تردد دانشجویان دانشگاه تهران که ساکن خوابگاه های سطح شهر هستند را به کوی نمی دهند، که این یک فاجعه برای دانشگاه تهران است. حتی اگر برنامه ای برگزار کنند دانشجویان را جداسازی می کنند تا نتوانند به کوی دانشگاه تردد داشته باشند؛ به نظر می رسد چون کوی دانشگاه همیشه وضعیت اعتراض آمیز داشته، میزان خدمات دهی به این دانشجویان به دلیل آرام نگه داشتن آنها متفاوت است و مهم این است که صدای دانشجویان کوی دانشگاه در نیاید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
وزیر علوم: منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق بورس و فرابورس تامین می‌شود
خطیبی: وزارت علوم از عدم همکاری بانک‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی گله‌مند است
رئیسی: همه امکانات برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خراسان رضوی بسیج شود
تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه ۸۶ ارتش
سازمان ملل: ورود سوخت به غزه تقریبا محال است
حزب الله ۲ مقر صنایع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
جزئیات جدید و مهم از تعداد پهپادها و موشکها در حمله ایران به اسرائیل
امیر قطر بدون سخنرانی اجلاس سران عرب را ترک کرد
دیدار مهم بن‌سلمان و بشار اسد در بحرین +عکس
زیر گرفته شدن چند نظامی اسرائیلی در حیفا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top