تاریخ انتشار: جمعه 1395/02/24 - 10:53
کد خبر: 199591

شهادت فرمانده حزب‌الله در سوریه

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود

خبرنامه دانشجویان ایران: فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله در حمله بامداد جمعه (امروز) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق به شهادت رسید.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، شبکه خبری «المیادین» در خبری فوری از شهادت «سید مصطفی بدرالدین» ملقب به «سید ذوالفقار»، فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله در سوریه خبر داد.

بنابر اعلام این شبکه خبری بدرالدین در حمله موشکی بامداد روز جمعه (امروز) جنگنده‌های رژیم صهیونیست به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسید.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود در سوریه را اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود.

سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.

پس از آن وی به دست داشتن در ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد با معرفی کردن وی به عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند.

پس از ترور شهید «عماد مغنیه» مسئولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد. وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرزند سعید جلیلی کجاست؟
در صورت مشاهده تخلف در انتخابات چه باید کرد؟
نشست بررسی سیاست‌های پوشاک زنان در دوره قاجار و پهلوی
جمعی از فعالان حوزه زنان از جلیلی حمایت کردند
ستاد انتخابات: هر نامزد می‌تواند یک نماینده به عنوان ناظر در شعب داشته باشد
پورمحمدی: برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای بیایید
خبر خوش باشگاه پرسپولیس برای هوادارن
واکنش کوبنده حزب الله لبنان به ترور فرمانده ابونعمه +جزئیات
اینفوگرافیک/ نحوه دریافت کارت شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
چند درصد سدهای پنج‌گانه تهران پر آب است؟
دیدار مخبر با پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای +فیلم
زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد
آزادی گروگان و دستگیری آدم ربایان در زاهدان +فیلم
این خمیردندان‌ها را نخرید
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
اهتزاز بزرگترین پرچم فلسطین جهان در تهران +فیلم
مرگ‌ و میر هاری در ایران به مرز اخطار رسید
تصویر شهید رئیسی روی میز مخبر در اجلاس شانگهای + عکس
رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در صداوسیما +فیلم
پیام‌ مقاومت فلسطین بعد از شهادت حاج ابونعمه
در دولت روحانی بنزین و ارز ۳ تا ۹ برابر گران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top