تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/02/28 - 14:06
کد خبر: 199957

در تجمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

سیاست‌های غلط مدیریت دانشگاه در برخود با بی‌قانونی‌ها +تصاویر

سیاست‌های غلط مدیریت دانشگاه در برخود با بی‌قانونی‌ها +تصاویر

ظهر امروز تجمعی از سوی تشکل های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به عدم برخورد به قانون شکنی های انجمن پیروخط امام مقابل دفتر رئیس این دانشگاه برگزار برگزار شد. این تشکل در آخرین فعالیت خود، اقدام به انتشار نامه اخیر مهدی کروبی به رئیس جمهور بر روی بردهای خود همزمان با انجمن تهران می کند، که ما نیز مجددا اقدام به شکایت کردیم، اما باز هم پاسخی از سوی مسئولین دریافت نکردیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: ظهر امروز تجمعی از سوی تشکل های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به عدم برخورد به قانون شکنی های انجمن موسوم به خط امام مقابل دفتر رئیس این دانشگاه برگزار شد.

محمدرضا نظری دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره این تجمع گفت: طی یکسال گذشته انجمن  موسوم به خط امام، چندین مرتبه با بی قانونی خود باعث اعتراض دانشجویان و تشکل های دانشجویی این دانشگاه شده بود، مسئله ای که همواره با مماشات مسئولین دانشگاه همراه می شد.

وی با بیان این مطلب که " این تشکل طی سال های گذشته چندین مرتبه تعلیق شده بود که با فشارهای دولتی و استانداری دوباره شروع به فعالیت کرده است"؛ افزود: در اردیبهشت ماه سال 94 و در جشنواره «حرکت» این تشکل تصاویر سران فتنه را در محل همایش پخش می کند، در آبان ماه همان سال نیز از از علی شکوری راد دعوت می کنند که یک همایش سراسر هتاکی در نهایت می شود، در نهم دی ماه نیز تصاویر سران فتنه را مجدا بر روی بردها نصب می کنند.

نظری در ادامه گفت: در تمامی این اتفاقات تشکل های دانشجویی و علی الخصوص انجمن اسلامی دانشجویان نیز ضمن تنظیم شکایت، مراتب اعتراض را به رئیس و هیات نظارت دانشگاه اعلام کرده است، که هیچ کدام از شکایات بررسی نشد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد:‌ این تشکل در آخرین فعالیت خود، اقدام به انتشار نامه اخیر مهدی کروبی به رئیس جمهور بر روی بردهای خود همزمان با انجمن تهران می کند، که ما نیز مجددا اقدام به شکایت کردیم، اما باز هم پاسخی از سوی مسئولین دریافت نکردیم.

دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان این مطلب که "همین مسائل باعث که تشکل های دانشجویی امروز تجمع اعتراض آمیز مقابل دفتر رئیس دانشگاه کند"؛ گفت: در این تجمع که حدود 200 نفر از دانشجویان نیز حاضر بودند، ضمن اعلام این اعتراض به رئیس دانشگاه، خواستار پاسخگویی مسئولان شدیم، که رئیس دانشگاه نیز قول پیگیری داد.

گفتنی است در پایان این تجمع بیانیه ای نیز توسط نماینده دانشجویان خوانده شد، که متن این بیانیه به شرح زیر است:

هوالحق
ای کسانی که ایمان آورده اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! سوره مائده آیه 8

مقام معظم رهبری(حفظه ا...): مسئولان ذیربط و مدیران دانشگاه‌ها باید با جدیت از تبدیل مراکز علمی به محل جولان و فعالیت‌های جریان‌های سیاسی جلوگیری کنند. دانشگاهها به هیچ دلیلی جولانگاه جریانهای سیاسی نشود چرا که اینکار جلوی رشد و شتاب علمی را می گیرد.

به حال ما دانشجویان باید گریست...
اگر نیاییم و اقدامی انجام ندهیم تا آخرین آثار انقلابی را از در و دیوار دانشگاه سیستان و بلوچستان پاک نکنید، بیکار نخواهید نشست.

به حال دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان باید گریست که این گونه دانشگاه‌شان محل جولان دُم‌جنبان‌های فتنه 88 و لیبرال‌های غرب‌زده قرار گرفته است.

به حال ما دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان باید گریست که به خاطر غلط‌های مکرر مسئولان و کاسه‌لیسان اطراف‌شان، نام این دانشگاه به بدنامی در تریبون نماز جمعه آورده شود و مایه شرمساری امت حزب‌الله شویم. دانشگاهی که روزی قدمگاه دلدادگان حضرت روح‌الله(ره) و رزمندگان دفاع مقدس بود، روزگاری نوک تیز پیکان مقابله با جریانات ضدنظام در داخل استان بود و همین امروز هم محمل دانشجویان فرهیخته و دین‌مدار است، حال باید این گونه از آن یاد شود.

به حال ما باید گریست که حتی نمی‌توانیم در مقابل فسق و فتنه و ضدیت آشکار با نظام دم بزنیم. و وقتی آه پردردمان را به گوش مسئولان می‌رسانیم، رگ گردن‌شان برای ما حرکت می‌کند و تهدید به اخراج و برخورد و امثالهم می‌شویم.

به حال ما باید گریست که سنگ را بسته و سگ را رها ساخته‌اند. دانشجویان دلسوز و دلبسته به انقلاب و نظام را آماج سخت‌ترین تهدیدها قرار داده و در مقابل، مزدوران بی جیره و مواجب غرب و کسانی که تمام افتخارشان، گرفتن عکس سلفی با سران فتنه آمریکایی هست را رها ساخته‌اند.

همه شاهد بودیم که پس از انتصاب ریاست دانشگاه برخی از تشکل‌های دولت ساخته که بازیچه دست جریانات سیاسی خاصی در دانشگاه و استان هستند شروع به فعالیت در جهت تشویش اذهان دانشجویان و زیر پا گذاشتن قانون کردند. اقداماتی از جمله به نمایش گذاشتن تصویر سران فتنه، دعوت از محکومان و اعضای اصلی فتنه88، زیر سوال بردن نظام و ارکان آن، نشر نامه سران فتنه، توهین علنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شخص مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت. اما در برابر این هتاکی‌ها، چه واکنشی از سوی مسئولان دانشگاه انجام گرفت؟

اگر استاندار سیستان و بلوچستان سوابقش در حمایت از سران فتنه و هم‌پیالگی با اعضای گروهک خطرناک‌تر از منافقینِ «نهضت آزادی» واضح و مواضعش علیه رهبری، شورای نگهبان و دیگر ارکان نظام در صفحات شخصی‌اش مبرهن است، چه دلیلی دارد که مسئولان دانشگاه هم نعل به نعل این فرد و اطرافیانش حرکت کنند؟ چرا باید هتاکان در دانشگاه سیستان و بلوچستان به واسطه ارتباط با استانداری و میانجی‌گری واسطه‌گران از هرگونه برخوردی مصون باشند. مگر حق و حقیقیت مُرده است که شما با گاوبندی، می‌خواهید بقایای فتنه آمریکایی-صهیونیستی را زنده کنید؟

به خون پاک امام مظلومان عالم، حضرت اباعبدالله(ع) سوگند یاد می‌کنیم که مظلومیت‌مان هیچ‌گاه مانع مطالبه‌گری و حق‌خواهی نخواهد شد. تا آخرین توان و کاملا در چارچوب قانون، بند به بند صحیفه امام(ره) و فراز به فراز فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به فریادی مستحکم تبدیل کرده و بر سر مسئولان کلافه از آرمان‌ها و اصول نظام می‌خوانیم تا مجبور به تمکین شوند. اگر هم پای خود را ذره‌ای از خط قرمزها کج گذاشتند، با شمشیر مطالبات‌مان همان‌گونه که مولای‌مان امیرالمؤمنین(ع) فرمودند پای‌شان را راست می‌کنیم.

مگر این انقلاب به راحتی به دست آمده و این اصول مترقی اسلامی به راحتی حفظ شده که عده‌ای دم به دم از سران مفلوک فتنه بگویند و مسئولان دانشگاه هم لبخند ژکوند به آنها تحویل دهند؟ مگر اصل مترقی ولایت فقیه را به سادگی به دست آوردیم که امروز عده‌ای بیایند و به بهانه اظهارات یک مقام اجرایی، جایگاه ولایت فقیه را تضعیف کنند؟ این روزها که فرزندان انقلاب و نظام و شیربچه‌های بیشه اسلام ناب محمدی(ص) به قیمت از دست دادن جان شیرین، بیوه کردن همسران‌شان، یتیم کردن فرزندان‌شان و رها کردن زندگی‌شان به مبارزه علیه جریان باطل در آن سوی مرزها رفته‌اند، به چه حقی عافیت طلبان و کج‌اندیشان به تضعیف نظام در دانشگاه سیستان و بلوچستان رضایت می‌دهند؟

لذا دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با رعایت مو به موی قوانین، اقدام به تجمع در مقابل دفتر ریاست دانشگاه نموده‌اند تا مطالبات انقلاب و نظام را از نزدیک به ایشان منتقل کنند و هیچ بهانه‌ای را برای شنیده نشدن یا فرافکنی‌های بعدی باقی نگذراند. و به دکتر بندانی اعلام دارند که اگر برای برخورد با سرسپردگان اسلام آمریکایی و مزدوران بی جیره و مواجب دشمن، نیاز به پشتوانه دارد، قطعا با بروز رفتار انقلابی از حمایت ما برخوردار خواهد بود.

از طرفی افسران جوان جنگ نرم با تأسی به بیان مصرح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: "تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود. ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند."، از هیچ روش قانونی و مؤثری برای مقابله با هنجارشکنی و تضعیف نظام فروگذار نکرده و علاوه بر تجمع و اقدامات عملی، همه این بی‌قانونی و فتنه‌گری‌ها را به نهادهای نظارتی تحویل داده و پیگیر برخورد جدی با عوامل، حامیان و پشت صحنه‌های این جریان خزنده در دانشگاه سیستان و بلوچستان هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top