تاریخ انتشار: شنبه 1395/03/08 - 16:07
کد خبر: 200808

پریسا عابدی؛

برنامه فرهنگی با رنگ رقص و آواز

برنامه فرهنگی با رنگ رقص و آواز

توجه در فعالیت های فرهنگی دانشگاهی بایست به سمت و سویی باشد که دانشجویان را متوجه این نقش مهم و حیاتی خود در سرنوشت جامعه گرداند. حال آنکه می بینیم متولیان فرهنگی دانشگاه ها توجه شایانی به این مهم ندارند و گهگاه اخباری از تخلفات دانشگاهی در جامعه منتشر می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: پریسا عابدی// دانشگاه به جهت نقش ویژه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود، همواره از اهم امور و مبداء همه تحولات جامعه است بطوریکه  اصلاحات اجتماعی تابعی از اصلاحات دانشگاه است. امام خمینی(ره) هدف تعلیم و تربیت در دانشگاه را بیدار نگه داشتن فطرت آدمی دانسته و می فرمایند: "اگر چنانچه تربیت یک تربیت انسانی باشد، و موافق با فطرت انسان که همان فطرت ودیعه گذاشته شده از طرف خداوند است، و «فطرت الله التی فطر الناس علیها» آن طور باشد، در دانشگاه هم همین تربیت باشد، اینها بعد که تحویل به جامعه داده می شوند، و مقدرات جامعه قهراً به دست اینها سپرده می شود، کشور را کشور نورانی، کشور انسانی، کشور به فطرت الله تربیت می کنند."

از این قبیل سخنان امام(ره) دریافت می شود که دانشگاه هم منشأ دردها و فسادهای موجود و هم منشأ اصلاح کشور است و بسته به این که مسئولین دانشگاه ها، استادان و دانشجویان چه جهت گیری هایی داشته باشند، ثمرات آن مشخص شده و به جامعه منتقل می شود.

به همین جهت توجه در فعالیت های فرهنگی دانشگاهی  بایست به سمت و سویی باشد که دانشجویان را متوجه این نقش مهم و حیاتی خود در سرنوشت جامعه گرداند. حال آنکه می بینیم متولیان فرهنگی دانشگاه ها توجه شایانی به این مهم ندارند و گهگاه  اخباری از تخلفات دانشگاهی در جامعه منتشر می شود .

فعالیت هایی نظیر برگزاری کنسرت ها اگرچه به خودی خود بلامانع است اما باید دید تا چه میزان به نقش تاریخی و اثرگذاری اجتماعی دانشجویان در جامعه کمک می کند؟ گاه برگزاری این دست مراسمات و فعالیت ها در دانشگاه ها، تنها به جهت سرگرم کردن دانشجویان و پیش گیری از مطالبه گری های موثر و پیگیرانه آنان است .

و این روزها بازهم اخباری از برگزاری جشنی با محتوای نامناسب در خوابگاه دخترانه مهم ترین دانشگاه استان اصفهان، باعث نگرانی دانشجویان دغدغه مند این دانشگاه شده و اعتراض آنها را برانگیخته و با واکنش مسئولین نهاد رهبری دانشگاه مواجه شده است. به گزارش منابع آگاه جشن برگزار شده به مناسبت هفته خوابگاه ها با رقص و آواز دانشجویان دختر همراه بوده بطوری که صدای آن به محوطه اصلی دانشگاه رسیده است. دانشجویان، برگزاری چنین مراسماتی را دور از شأن محیط علمی و به طور خاص دانشگاه اسلامی دانسته و خواستار برخورد قاطع مسئولین با برگزارکنندگان و تجدید نظر جدی متولیان فرهنگی دانشگاه در فعالیت ها  و برنامه های فرهنگی، شدند.

همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند باید برای ایجاد نشاط و شادی در مجامع علمی و  دانشگاهی به دنبال راه هایی بود که ضمن تزریق نشاط و شادی به دانشجویان ،مسئولیت ورسالت  خطیر و تاریخی آنان را در سرنوشت کشور و مردم به آنان یادآور شود ،چرا که شهید مظلوم دکتر بهشتی دانشجو را مؤذن جامه می داند ،که اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود. این همان کلامی است که از این شهید مظلوم بسیار گفته و شنیده می شود اما آنچه می بینیم با این کلام شهید بهشتی فرسنگ ها فاصله دارد، امروز "بی تفاوتی  نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور" و ویژگی اغلب دانشجویان ما شده و این وظیفه مسئولین فرهنگی است که نقش این قشر را به وسیله برنامه های فرهنگی مفید و مؤثر نهادینه کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حزب‌ الله شهادت ۱۶ رزمنده خود را تایید کرد
افشای پشت‌پرده هولناک انفجارها در بیروت
آغاز بارش برف در یک استان ایران
ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند
مرگ اسرارآمیز یک دندانپزشک در ساری
نتانیاهو دنبال خریدن زمان برای آمدن ترامپ است
پس چی به شما مربوط است؟
اتهام جدید ترامپ علیه ایران
باورهای غلط درباره جراحی پروتز سینه
شناخت فرهنگ؛ کلیدی برای برنامه ریزی فرهنگی- اجتماعی
آمریکا پیشنهاد «ناتوی آسیایی» را رد کرد
سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد
تایوان: هیچ تبادل اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل نداریم
گذر زمان بر اراده ما در خونخواهی اسماعیل هنیه خللی ایجاد نخواهد کرد
هدف اسرائیل از حملات دو روز اخیر در بیروت چیست؟
تمدید مهلت انتخاب رشته در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی آزاد
جزئیات دسـتورالعمل وزارت علوم درباره آغاز سال تحصیلی اعلام شد
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
شنبه برخی خطوط مترو غیر فعال می شوند
پوتین پیشنهاد مشارکت راهبردی با ایران را تأیید کرد
حماس: تروریسم تاثیری بر اراده مقاومت لبنان ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top