تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/03/09 - 14:19
کد خبر: 200900

انزوای جریان انقلاب نتیجه حرکت برخلاف رویکرد جهاد کبیر

«علت اصلی دشمنیِ استکبار با نظام اسلامی، «ایدئولوژی» و تفکر اسلامی این نظام است، این موضوع موجب شده تا ملت ایران زیر بار حرف زور جبهه کفر و استکبار نرود و همین مسئله دشمنی آمریکا را با ملت ما بیشتر کرده است.»

خبرنامه دانشجویان ایران: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه زیر بار حرفهای زور دشمن و جبهه کفر نرفته و نخواهد رفت، بر همین اساس رهبر انقلاب چند روز پیش در مراسم دانش آموختگی دانشجویان امام حسین (ع) فرمودند: «علت اصلی دشمنیِ استکبار با نظام اسلامی، «ایدئولوژی» و تفکر اسلامی  این نظام است، این موضوع موجب شده تا ملت ایران زیر بار حرف زور جبهه کفر و استکبار نرود  و همین مسئله دشمنی آمریکا را با ملت ما بیشتر کرده است.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صابرنیوز، ایشان در ادامه سخنان خود بر این نکته تاکید کردند که باید در چنین شرایطی جهاد کبیر را سرلوحه امور خود قرار داد زیرا به تعبیر رهبر انقلاب این مسئله موجب پایداری و حفظ هویت انقلابی و اسلامی ما می شود.

در همین ارتباط با حجت الاسلام و المسلمین علی موسوی، معاون پژوهشی پژوهشکده تمدن توحیدی پیرامون مسئله محوری جهاد اکبر و اصغر و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد کبیر، مصاحبه ای انجام شده است:

ارتباط معنادار جهاد اکبر و اصغر با جهاد کبیر

به طور کلی چه تفاوت هایی بین جهاد اکبر با جهاد اصغر وجود دارد؟

در مقوله جهاد اکبر ما به دنبال رام کردن نفس سرکش خود هستیم اما در جهاد اصغر باید در میدان جنگ و پیکار با دشمن حاضر شویم اما یک جهاد دیگر هم وجود دارد به نام جهاد کبیر که رهبر انقلاب در رابطه با آن سخن گفته اند.

اهمیت و درجه اعتبار جهاد کبیر از هر جهاد دیگری بالاتر است ولی در نهایت همه این جهادها به یکدیگر وابسته اند و مثل یک کلاس درس است.

در نهایت کسی که بتواند در جهاد اکبر و اصغر پیروز شود، می تواند در جهاد کبیر هم در مقابل دشمن بایستد. معمولا انسان های بی اعتقاد و یا مسئولان بی آرمان و اعتقاد از هیچ یک از این جهادها پیروی نکرده و از قدرت های جهان و تعامل گسترده با آنها دم می زنند.

به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمن، و آیا مسئولان نظام اسلامی بر همین مبنا گام برداشته اند و یا در برخی برهه ها و بزنگاه های حساس به گونه ای دیگر عمل کرده اند؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا از دو جریان نام ببرم، یکی جریانی که در اداره کشور نقش داشته و در واقع معتقد به سازش و تسلیم در برابر غرب بود و یک جریان که اعتقادی به سازش ندارد و از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی معتقد بود که نباید در برابر غرب تسلیم شد و یا به آن بها داد و وارد مذاکره و تعامل با غربی ها شد.

هم در دوره دولت موقت و هم بعد از این دولت، جریانی وجود داشت که معتقد بود باید با استکبار و غرب کنار آمد، اکنون هم هنوز این جریان زنده و پویاست و در فضای عمومی دنیا نفس می کشد.

حال امروز هم عده ای از مسئولان هستند که رویکرد انقلابی نداشته و هنوز به دنبال سازش و تبعیت از دشمن هستند. متاسفانه این جریان هم پول و هم قدرت دارد و هم اتاق فکرهایی تشکیل می دهند تا گفتمان خود را به خوبی تبلیغ و ترویج کنند و اتفاقا موفق هم بوده اند چون گاه جریان انقلابی ما دچار غفلت هایی شده و خود را در برابر این مسائل تجهیز نکرده است.

حرکت برخلاف رویکرد جهاد کبیر موجب انزوا و سکوت جریان انقلاب می شود

اگر برخلاف رویکرد جهاد کبیر حرکت کنیم آنگاه با گذر زمان زیرپرچم استکبار جهانی قرار می گیریم و آنگاه جریان انقلاب به یک جریان ساکت و منزوی بدل می شود و این، آن چیزی نیست که رهبری مدام در رابطه با آن هشدار می دهند.

ایشان چند روز قبل بر مسئله جهاد کبیر و اینکه این مقوله موجب اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی می شود، تاکید کردند و این تاکیدات و هشدارها به خاطر این است که مسئولان ما و عناصر انقلابی و وفادار به نظام حواسشان به زنگ خطرها باشد و شرایط امروز کشور را به خوبی درک کرده و اوضاع منطقه را بسنجند.

اکنون برای حرکت هوشمندانه و دقیق در مسیر جهاد کبیر باید چه کرد؟

ابتدا از همه باید به تبیین و روشنگری شعارهای انقلاب اسلامی پرداخت و از این انقلاب و نظام با مجموعه باورها و اعتقاداتمان پاسداری کنیم. این دو مورد نقش کلیدی و محوری در حرکت هوشمندانه و دقیق به سمت جهاد کبیر ایفا می کند اما در این زمینه نباید از اصل فرهنگسازی هم غافل شویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top