تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/03/24 - 17:32
کد خبر: 202169

مشخص شدن زمان پرداخت وام ۲۰ میلیونی ازواج!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرداخت وام ۱۰ میلیونی برای هر یک از زوجین ( در مجموع ۲۰ میلیون تومان ) از ابتدای تابستان امسال کلید میخورد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا پورابراهیمی داورانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص عدم تخصیص وام 10 میلیونی به متقاضیان وام ازدواج بیان کرد: تاخیر پیش آمده در پرداخت وام ازدواج به دلیل تاخیر در ارائه لایحه و تصویب بوده است و طبق هماهنگی ها، پرداخت وام 10 میلیونی برای هر یک از زوجین ( در مجموع 20 میلیون تومان ) از ابتدای تابستان امسال کلید بخورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، وی اضافه کرد:‌ به دلیل تاخیر باید منتظر باشیم تا بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تسریع در ابلاغ احکام بودجه، پرداخت وام 10 میلیون تومانی را تسریع کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای تابستان امسال بانک ها پرداخت تعهدات را در دستور کار قرار می دهند اظهار داشت: به احتمال قوی تا پایان تابستان، با دریافت گزارش اولیه میزان پرداخت ها و منابع از بانک مرکزی، موضوع را در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار خواهیم داد.

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه در خصوص آخرین مصوبه مجلس در خصوص وام های قرض الحسنه افزود: امسال باید مجموع کل منابع قرض الحسنه جاری و قرض الحسنه پس انداز به عنوان منابع اختصاص یافته به متقاضیان در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی اشکالات در بخش منابع قرض الحسنه گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص منابع قرض الحسنه پس انداز، برآورد ما این است که در سال 94 حدود 38 هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه پس انداز می‌بایست به بخش های مختلف تخصیص پیدا می کرد که متاسفانه شاهد برخی انحرافات بوده ایم.

پورابراهیمی افزود:‌ با انحرافات صورت گرفته ، بخش زیادی از این منابع بدون رعایت سقف تعیین شده به مدیران وحتی کارکنانی که در بخش های بانکی مشغول بودند تخصیص یافته است و در آینده ای نزدیک گزارش این انحرافات در بخش تخصیص ، در مجلس مطرح و به بحث گذاشته خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به لزوم توسعه بخش قرض الحسنه در نظام بانکداری کشور تاکید کرد : با توسعه ظرفیت حساب های قرض الحسنه در نظام بانکداری و اقتصادی کشور ، هم به بانکداری اسلامی نزدیک تر خواهیم شد و هم می توانیم به متقاضیان وام قرض الحسنه در بخش های مختلف کمک کنیم زیرا چالش اصلی ما در نظام بانکداری، بالا بودن میزان منابعی است که باعث کند شدن حرکت بنگاه های اقتصادی کشور شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top