تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/04/03 - 14:32
کد خبر: 203060

جوانانی در حسرت زندگی نامتعارف بازیگران و فوتبالیست‌ها؛

سوپراستارهای سینمایی و فوتبالی و پدیده اعتیاد و خودکشی +تصاویر

سوپراستارهای سینمایی و فوتبالی و پدیده اعتیاد و خودکشی +تصاویر

چندیست که شاهد انتشار عکس های نامتعارف بازیگران عرصه سینما و تلویزیون و یا ورزشکاران به خصوص فوتبالیست هایی که بزرگترین افتخارشان تعویض در دقیقه 85 یک بازی معمولی است، در فضای مجازی و اینستاگرام هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: چندیست که شاهد انتشار عکس های نامتعارف بازیگران عرصه سینما و تلویزیون و یا ورزشکاران به خصوص فوتبالیست هایی که بزرگترین افتخارشان تعویض در دقیقه 85 یک بازی معمولی است، در فضای مجازی و اینستاگرام هستیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر تاحالا این جمله رو چند بار شنیده اید که «اگه اینها زندگی می کنند پس ما چیکار می کنیم»، پس تا آخر این گزارش را دنبال کنید.

شما اگر از مخاطبین خبرنامه دانشجویان ایران باشید حتما به حساسیت این رسانه در مورد پدیده افزایش مصرف دخانیات و عوامل به وجود آورنده آن و موضوع خودکشی بین جوانان و دانشجویان در گزارش های مکتوب و تصویری در سطح شهر و دانشگاه ها آگاهید. (برای مطالعه بیشتر به اینجــا و اینجــا مراجعه کنید.)

موضوعی که دغدغه جوانان و دانشجویان بود و عنوان می کردند از عوامل مختلفی که می توان نام برد مسائل عشقی، اختلافات خانوادگی و اختلاف طبقاتی فاحش در بین اقشار مردم است.

حال با یک گذر ساده در بین سایت های اینترنتی، فضای مجازی و یا حتی یک نگاه ساده به خیابان های تهران دلیل این مشکلات را می توانیم به صورت واضح مشاهده کنیم.

این بازیگر! جوان در چند روز گذشته این عکس را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. و زیر عکس عنوان کرد که «آقا یه گلریزون کنید لطفاً من از پس هزینه هام بربیام...»

که اشاره به قبض جریمه بلند بالای آقای بازیگر! دارد. ولی دراین عکس نگاه هر بیننده ای به خودروی لوکس پشت ایشان معطوف می شود خودرویی که شاید کمتر از 10 درصد جامعه قادر به خرید آن باشند.

با فرض اینکه این خودرو متعلق به ایشان نبوده و فقط با آن یک عکس یادگاری گرفتند به بقیه ماجرا می پردازیم.

حال با یک جستجوی ساده در اینترنت و سایت های جستجوگر به عناوین مختلفی از این آقای بازیگر! برمی خوریم.

محسن افشانی (زادهٔ ۱۱ فروردین ۱۳۶۸ در روستای وانشان گلپایگان) بازیگر و مجری تلویزیون، تهیه کننده و کارگردان ایرانی است.

حال برای مخاطب جوان احتمالاً این سوال پیش می آید که آقای بازیگر! که سنش هنوز به 30 سال نرسیده چگونه توانسته درهمه این عناوین مدرک بگیرد. مدرکی که بتواند با آن در عرصه تلویزیون، سینما بازیگری کند و در برنامه زنده مجری گری و یا در فیلم و سریال کارگردانی و تهیه کنندگی کند؟!

اگر بخواهیم خیلی منطقی فکر کنیم حتماً ایشان فرزند یک پدر پولدار و دارای زندگی مرفه است که دخالت در آن از حیطه اختیارات ما خارج و صد البته به ایشان حق می دهیم که سوار هر خودرویی که دلش می خواهد بشود و هر طور که می خواهد زندگی کند.

ولی جای سوال اینجاست که صرف پدر پولدار داشتن می توان هنرپیشگی یا کارگردانی کرد و کدام مسول به ایشان چنین اجازه ای داده؟ در حالیکه دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته پشت بازار کار مانده اند.

این روزها می شنویم که یک فوتبالیست مشهور با عکسی که با یک شلوار نامتعارف از خود منتشر کرده شش ماه از فعالیت های ورزشی محروم شده است.

ولی چگونه است که بقیه هنرپیشه ها و آقای بازیگر! عکس هایی با همان مضمون و سبک منتشر می کنند که نه تنها مورد اعتراض کسی قرار نمی گیرد بلکه لایک خور بالا هم می گیرند!

از این دست عکس ها و مطالب از بازیگرانی که بزرگترین افتخاراتشان مهاجرت به شبکه های ماهواره ای و یا جایزه گرفتن در جشنواره های مجهول الهدف و یا ورزشکارانی با حقوق های چند صد میلیونی که افتخاراتشان به برد در برابر تیم های دست چندمی و یا چهارم شدن در گروه چهار تیمی جام جهانی ست در فضای مجازی کم نیست.

به تصویر کشیدن زندگی های آنچنانی در شام ایرانی

روزگاری که شاهدیم یک دانشجوی دکتری طبق گزارش خود تلویزیون، 12 سال است که برای تحصیل در خوابگاه با کمترین امکانات سر می کند، چطور است که یک جوان دیگر زندگی در این سطح داشته باشد و از رسانه ملی امتیاز نشان دادن خود و امکانات خاص خود را داشته باشد.

و یا شخصی که این روزها تلویزیون به نام او کلید خورده و با برنامه پرمحتوایش! قصد عوض کردن ذائقه مردم در ساعات منتهی به افطار را دارد هر شب با یک مدل کت و شلوار و لباس های مختلف جلوی دوربین رسانه ملی (بیت المال) که احتمالا هر خوابگاه دانشجویی یکی از آن را داراست عرض اندام و هنرنمایی (بلاغت کلام) می کند. 

و حالا می توانیم به سوال کارشناسان درباره علت شیوع مصرف مواد مخدر، شیوع خودکشی، افزایش آمار طلاق و... پاسخ داد.

با دیدن این عکس ها، نوشته ها و فیلم ها این حس به انسان منتقل می شود که انگار جامعه برای این تعداد هنرپیشه ها و یا فوتبالیست هاست و سهم دیگران به خصوص جوان ها دیدن عکس ماشین ها و میهمانی های مختلف و رنگارنگ آنهاست؛ چون آنها (مردم) پول پدری و پارتی در تلویزیون و و صد البته لیاقت های مربوطه! را ندارند.

* گزارش از محمد خضریان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
م
1395/04/04 - 16:34

با عرض معذرت ، شعر نوشته.
ناشناس
1395/04/08 - 16:55

عالی نوشتی عالی
فقط یک نکته اینکه اگر پدرش هم پولدار بوده است حق ندارد با آن تو شهری که مردمش بعضا نان خوردن هم ندارند سوار ماشین های آنچنانی شوند
یاد حدیثی افتادم که فرمود فقیر نیست مگر آنکه ثروتمندی حق آن را خورده باشد
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top