تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/04/08 - 02:55
کد خبر: 203347

دسترسی به سایت اینتل برای کاربران ایرانی مسدود شد

دسترسی به سایت اینتل برای کاربران ایرانی مسدود شد

موضوع برجام و برداشته شدن تحریم‌های ایران همچنان از اخبار داغ داخلی و بین‌المللی است و حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد. در حالی که در بخش‌های مختلف برخی تحریم‌ها برداشته شده ولی به نظر می‌رسد در حوزه‌ی فناوری اوضاع کمی متفاوت است و کمپانی‌های مشهور همچنان با کاربران ایرانی سر ستیز دارند. اینتل به تازگی وب‌سایت خود را از دسترس کاربران ایرانی خارج کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اینتل در سال‌های اخیر تلاش زیادی در بخش امنیت سایبری انجام داده است. اما به گزارش فایننشیال‌تایمز، این تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های کامپیوتری قصد دارد بخش تجارتِ امنیتِ سایبری خود را به شرکت دیگری واگذار کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اینتل سال ۲۰۱۱ میلادی با پرداخت ۷.۷ میلیارد دلار توانست کمپانی مشهور مک‌آفی را از آن خود کند تا بتواند در بخش امنیت سایبری نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. بعدها این قسمت به واحد اینتل‌سکیوریتی تغییر نام داد ولی حالا خبری منتشر شده که بزرگترین تولیدکننده‌ی انواع پردازنده در جهان قصد دارد بخش تجارت امنیت سایبری خود را به فروش برساند.

سخنگوی اینتل اعلام کرده این کمپانی شتاب‌زده به این تصمیم نرسیده و مدت‌ها است درباره‌ی آن فکر می‌کند. ماه آوریل اینتل به دلیل برنامه‌‌ریزی برای تمرکز بیشتر روی ساخت میکروچیپ‌های تغذیه‌کننده‌ی دیتاسنترها و دستگاه‌های اینترنت محور، تصمیم گرفت ۱۲ هزار نیروی کار خود را اخراج کند تا بتواند کمی از صنعت در حال افول کامپیوترهای شخصی فاصله بگیرد.

موضوع برجام و برداشته شدن تحریم‌های ایران همچنان از اخبار داغ داخلی و بین‌المللی است و حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد. در حالی که در بخش‌های مختلف برخی تحریم‌ها برداشته شده ولی به نظر می‌رسد در حوزه‌ی فناوری اوضاع کمی متفاوت است و کمپانی‌های مشهور همچنان با کاربران ایرانی سر ستیز دارند. اینتل به تازگی وب‌سایت خود را از دسترس کاربران ایرانی خارج کرده است.

با وجود اینکه قرار بوده بعد از قطعی‌شدن برجام، تمامی تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران برداشته شود، ولی به نظر می‌رسد همچنان کارشکنی‌های زیادی صورت می‌گیرد. در حالی که کاربران ایرانی همچنان از گوگل و سنگ‌اندازی‌های گاه و بیگاهش دل خوشی ندارند، اینتل نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی پردازنده در جهان، وب‌سایت خود را از دسترس ایرانی‌ها خارج کرده است. با مراجعه به سایت اینتل با متنی به شرح زیر روبرو می‌شوید:

متاسفیم!

درخواست شما به دلیل اینکه در منطقه‌ی تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارید، رد می‌شود. ما از اینکه در شرایط فعلی نمی‌توانیم امکان استفاده از نرم‌افزار، خدمات و تکنولوژی‌های خود را برای شما فراهم کنیم، پوزش می‌خواهیم.

کمپانی Intel Corporation یک مجموعه‌ی آمریکایی است و باید مقررات صادرات این کشور را رعایت کرده و در کنار قوانین وضع شده از سوی خزانه‌داری برای تعامل با برخی کشورها، مجبور هستیم قوانین دولت آمریکا را نیز پیاده کنیم.

اگر فکر می‌کنید درخواست شما به اشتباه پذیرفته نشده است، لطفا از طریق لینک http://software.intel.com/contact/ با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

به نظر می‌رسد همچنان کشورهای غربی تلاش می‌کنند به نحوی از اجرای کامل مفاد برجام شانه خالی کنند و کاربران ایرانی حوزه فناوری نیز باید به امید روزهای خوش آینده باشند.

منبع: INTEL

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top