تاریخ انتشار: جمعه 1395/04/25 - 16:09
کد خبر: 204642

آیت‌الله شبستری: وزیری که حقوق‌های نجومی را طبیعی می‌داند عذرخواهی کند

امام جمعه تبریز با انتقاد از سخنان یکی از وزرا که حقوق‌های نجومی را امری طبیعی ذکر کرده است، گفت: این سخنان جای بسیار تأسف است این وزیر یا سخن خود را اصلاح کند یا پس بگیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: امام جمعه تبریز با انتقاد از سخنان یکی از وزرا که حقوق‌های نجومی را امری طبیعی ذکر کرده است، گفت: این سخنان جای بسیار تأسف است این وزیر یا سخن خود را اصلاح کند یا پس بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، به پدیده زشت دریافت‌های نامشروع که نتیجه ترویج تجمل و اشرافی‌گری توسط برخی مدیران است اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه خوی اشرافی‌گری و فسادهای ناشی از آن برخی مسئولان دولتی و غیردولتی را گرفتار خودکرده و این امر نه‌تنها سیاستمداران را فاسد بلکه جامعه را گرفتار فساد می‌کند.

وی تصریح کرد: هنگامی‌که در جامعه، «اشرافی‌گری، اسراف و تجمل»، ترویج می‌شود، نتیجه آن بروز پدیده‌های چون حقوق نجومی می‌شود.

خطیب جمعه تبریز گفت: معتقد هستیم جمهوری اسلامی ادامه‌دهنده حکومت علوی است باید اسوه ما حضرت علی (ع) باشد و در حکومت مولای متقیان ساده زیستی، صرفه‌جویی و زندگی همانند مردم باید موج بزند.

مجتهدشبستری عدالت اجتماعی را لازمه ثبات نظام دانست و افزود: از عوامل مهم ثبات نظام از بین رفتن تبعیض‌ها در جامعه و کاهش اختلاف طبقاتی و از بین رفتن تبعیضات است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با انتقاد از سخنان یکی از وزرا که حقوق نجومی را امری طبیعی ذکر کرده است، گفت: این سخنان جای بسیار تأسف است این وزیر یا سخن خود را اصلاح کند یا پس بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با تأکید مجدد بر لزوم برخورد جدی با حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: مسئله عزل و برکناری و بازگرداندن اموال به بیت‌المال باید در دستور کار مسئولان در این زمینه باشد، زیرا افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و این مسائل را تحمل نمی‌کند.

وی بار دیگر تأکید کرد: اموال به غارت رفته در رابطه با حقوق نجومی به بیت‌المال برگردانده شود و افراد متخلف مجازات شوند.

مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشستی ضد ایرانی در فرانسه با حضور منافقین با حمایت رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: رژیم آل سعود به دنبال جلوگیری از اشاعه نفوذ ایران درصدد جلوگیری از هم‌پیمان شدن کشورهای آفریقایی با ایران بوده و همین امر نیز نشان از خصومت آنان با ما دارد.

وی افزود: استفاده از گروهک تروریستی منافقین ورشکسته که نه صلابت و قدرت دارند خصومت ر‌ژیم آل سعود با ایران را بر همگان روشن می‌کند، اما این امر از روی استیصال عربستان است.

خطیب جمعه تبریز بابیان اینکه دانشی‌ها بلای جان غربی‌ها شده‌اند، اظهار داشت: عربستان منافقین را پناه داده و اظهار محبت می‌کند بداند که قطعاً به ریسمان پوسیده چنگ زده و نمی‌تواند به ایران ضرر بزند و آرزوی براندازی و تضعیف ایران اسلامی را به فضل الهی به گور خواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات میدانی سوریه به‌ویژه حلب اشاره کرد و گفت: حلب در محاصره نیروهای مردم سوریه بوده و در آستانه آزادی قرار دارد و کارشناسان پایان جنگ حلب را پایان جنگ سوریه می‌دانند.

امام‌جمعه تبریز به سالروز تشکیل شورای نگهبان که با سه هدف نظارت بر انتخابات و تعیین صلاحیت‌ها، مطابقت قوانین با شرع و اسلام و قانون اساسی اشاره کرد و تأکید کرد: هر کس با شورای نگهبان مخالفت کرده و بخواهد کارشکنی در برابر صلابت دستگاه نظارتی که مورد تائید امام و رهبری بوده بکند از نظر اکثریت ملت ایران مطرود و منزوی می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top