تاریخ انتشار: شنبه 1395/04/26 - 12:47
کد خبر: 204717

رد پای ایرانیان در صفحات مجازی ستارگان معروف جهان؛

عطرافشانی در صفحه «سِلِبریتی‌ها»؟!

عطرافشانی در صفحه «سِلِبریتی‌ها»؟!

حضور ایرانی ها از صفحه "مالـیا اوبـاما" دختر "بـاراک اوبـاما" گرفته تا دیمیتری پایت بازیکن فرانسوی نمایانگر حضور فعال ایرانی در فضای مجازی است اما باید به آسیب شناسی این موضوع پرداخته شود چرا که هر کامنت و واکنشی از ایرانی ها با زبان فارسی در سطوح بین الملل پوشش داده می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: زندگی از نوع مجازی‌اش در ایران هر روز ابعاد اجتماعی تازه‌تری پیدا می‌کند. با وجود فرصت‌هایی که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جدید برای جامعه ایران به همراه آورده‌اند، از سوی دیگر بازنمایی بخشی از بدفرهنگی‌ها در همین فضای مجازی شکلی از آسیب‌های نوپدید اجتماعی را به نمایش گذاشته است. جامعه‌شناسان می‌گویند که آنچه در فضای مجازی می‌گذرد و ازجمله رفتارهای خشن کلامی که در سال‌های اخیر و در مقاطع زمانی مختلف تکرار شده بازنمایی بخشی از آشفتگی و بی‌نظمی‌های جامعه است. جامعه‌ای که از سویی شاید حساسیتش را به کاربرد الفاظ رکیک و بددهنی از دست داده و از سوی دیگر در فضای مجازی احساس امنیت بیشتری می‌‎کند که با استفاده از نام و نشان جعلی عقده‌گشایی کند و خشونت، کینه و نفرت را به اشتراک بگذارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حضور ایرانی ها از صفحه "مالـیا اوبـاما" دختر "بـاراک اوبـاما" گرفته تا دیمیتری پایت بازیکن فرانسوی نمایانگر حضور فعال ایرانی در فضای مجازی است اما باید به آسیب شناسی این موضوع پرداخته شود چرا که هر کامنت و واکنشی از ایرانی ها با زبان فارسی در سطوح بین الملل پوشش داده می‌شود و قطعا این واکنش ها به سود فرهنگ و تمدن اسلامی-ایرانی ما نخواهد بود البته که حضور مثبت در این فضا میتواند در راستای انتقال فرهنگ غنی ایران باشد.

هجوم ایرانی ها به اینستاگرام اردوغان!
برخی از کاربران ایرانی پس از شنیدن خبر حضور نظامیان در خیابان های ترکیه، اینستاگرام اردوغان را کامنت باران کردند.

بازتاب حمله کاربران ایرانی به صفحه شخصی ضارب رونالدو
روزنامه معتبر «آس» اسپانیا در مطلبی به واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به مصدوم شدن کریستیانو رونالدو، فوق ستاره رئال مادرید توسط دیمیتری پایت فرانسوی در ابتدای فینال رقابت‌های یورو 2016 پرداخت.  پس از مصدوم شدن رونالدو، عده‌ای از کاربران ایرانی با هجوم به صفحه شخصی پایت او را بابت مصدوم کردن رونالدو مورد شماتت قرار دادند و برخی هم به بازیکن فرانسوی فحاشی کردند.  روزنامه «آس» در این باره نوشت:رونالدو در ایران یک قهرمان و نماد فوتبال محسوب می شود و هواداران فوتبال این کشور با حضور گسترده خود در صفحه شخصی پایت، ناراحتی خود را از اقدام منجر به مصدومیت ستاره پرتغالی از سوی بازیکن فرانسوی ابراز کردند. هواداران ایرانی توهین‌های زیادی  به پایت کردند و حتی خانواده او را هم بی‌نصیب نگذاشتند. با این حال عده‌ای هم با این حرکت مخالفت  و از پایت تقاضا کردند  توهین ها را ببخشد.

هفته‌نامه فرانسوی «لکسپرس»
در گزارشی با عنوان «ایرانی‌ها به پایت به‌دلیل مصدومیت رونالدو توهین کردند»، نوشت: «پایت پیام‌های توهین‌آمیزی را از هواداران ایرانی فوتبال دریافت کرد. صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام این بازیکن بین‌المللی مالامال از پیام‌های انتقادی و گاه توهین‌های بسیار تند کاربران ایرانی است.»

شبکه خبری «BFM»
نیز گزارشی با عنوان «حمله کاربران ایرانی به دیمیتری پایت» منتشر کرد. روزنامه ورزشی «دیرکت مَتَن» هم با تیتر «ایرانی‌ها از پایت خشمگین شدند»، به بررسی این موضوع پرداخت. حجم توهین‌های ایرانی‌ها به‌قدری زیاد بود که حتی برخی از هموطنان شوکه شدند و به دلجویی از پایت پرداختند و از او خواستند این اتفاق تلخ را فراموش کند.

حمله 300 هزار نفری ایرانی ها به "پایت" صدای مهراب قاسم خانی را درآورد!
مهراب قاسم خانی در واکنش به توهین های مجازی به دیمیتری پایت، تصاویر برخی از کسانی که به این بازیکن اهانت کردند را منتشر کرد.

یکشنبه شب و در جریان دیدار فینال رقابت های یورو 2016 بین دو تیم فرانسه و پرتغال، ضربه دیمیتری پایت موجب مصدومیت فوق ستاره پرتغالی ها شد، مصدومیتی که دامن تیم رئال مادرید را هم گرفت و احتمالا رونالدو مسابقه سوپر کاپ اروپا را از دست خواهد داد. به دنبال مصدومیت روتالدو، کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام پایت هجوم بردند و از خجالت این بازیکن درآمدند؛ این اقدام کاربران واکنش برخی از چهره ها را به دنبال داشت.

مهراب قاسم خانی در واکنش به این اقدام با انتشار تصاویر برخی از کسانی که به دیمیتری پایت توهین کردند، نوشت: دیشب توى فینال مسابقات یورو، دیمیترى پایه بازیکن فرانسه باعث میشه که کریس رونالدو آسیب ببینه و بازى رو از دست بده... از اینجاى کار تازه نقش جوانان خوش غیرت نسل کوروش و دوستان تیریپ بانمکى و خفنى آغاز میشه. دوستان حمله میکنن به صفحه دیمیترى پایه و یک حماسه ملى با بیش از سیصد هزار کامنت حاوى انواع عنایات به اعضاى خانواده پایت و اعضاى خودش رقم میزنن و یک بار دیگه باعث سربلندى این مرز و بوم میشن. باور کنید امروز با خوندن این کامنت ها اشک شوق از چشمانم جارى شد.

پ.ن اول: تصاویر فقط بخش کوچکى از این غیور مردان و دلاور زنانه

پ.ن دوم: از همه عزیزانى که به هر دلیلى رگ غیرتشون به جوش میاد و زیر صفحه هر کسى از این هنر نمایى ها میکنن خواهش میکنم زیر همین پست هم خودشون رو نشون بدن که بتونم بلاکشون کنم.

فیگارو: ایرانی ها حتی از مادر رونالدو هم نگران ترند!
بازتاب جهانی کامنت های شرم آور کاربران ایرانی در پیج اینستاگرام دیمیتری پایت همچنان ادامه دارد. اینبار نشریه معتبر فیگارو به این موضوع پرداخته است.

سایت فرانسوی فیگارو در واکنش به حمله کاربران ایرانی به ملی پوش این کشور نوشت تعجب آور است که ایرانی ها حتی از مادر رونالدو هم بیشتر نگران ستاره پرتغال شده اند.

فیگارو در این خصوص نوشت: دیمیتری پایت در فینال یورو رونالدو را مصدوم کرد، مصدومیتی که مانع قهرمانی پرتغال نشد اما در پی آن انتقادات فراوانی را پذیرا شد. پایت در این خصوص گفت: "من در این ماجرا عمدی نداشتم و برای تصاحب توپ با رونالدو دوئل کردم و اگر او مصدوم شده تقصیر من نیست، این در مرام من نیست که عمدا کسی را مصدوم کنم."

اما این صحبت های پایت هم جلوی انتقادات وسیع از او را نگرفت، دولورس آویرو مادر رونالدو پس از مصدومیت پسرش دست به قلم شد و بازیکن فرانسه را ملامت کرد اما تعجب آور اینکه ایرانی ها حتی بیشتر از مادر رونالدو نگران او شده و اینستاگرام پایت را لبریز از انتقاد و توهین کردند، گفته می شود ایران سرزمینی به شدت فوتبالی است و رونالدو در این کشور یک بت محسوب می شود اما با این حال مصدومیت رونالدو هیچ تاثیری در نتیجه نهایی نداشت و مانع از قهرمانی پرتغال و رونالدو نشد.

دختر اوباما‌ در واکنش به هجوم کاربران ایرانی به صفحه شخصی اش: من فهمیدم که ایرانیان افراد بسیار خوبی هستند‌!
هجوم برخی کاربران فارسی زبان به صفحه اینستاگرام "مالـیا اوبـاما" دختر "بـاراک اوبـاما" رئیس جمهور آمریـکا واکنش های زیادی را به دنبال داشت. برخی از کاربران فارسی زبان‌ با رفتن به صفحه دختر اوباما درخواست های خود را با زبان طنز و مزاح مطرح کردند.

بعد از مدت زمانی کوتاه، مالیا اوباما که از هجوم کاربران به صفحه اینستاگرامش شگفت زده شده بود، صفحه اش را پرایوت کرد. بسیاری از ایرانیان برای معذرت خواهی و دلجویی از او، در اینستاگرام به وی دایرکت ارسال کردند و مالیا اوباما این دایرکت ها را در صفحه شخصی اش به اشتراک گذاشت.

مالیا اوبا در جواب یکی او در واکنش به یکی از دایرکت هایی از از طرف ایرانیان برای او ارسال شده بود و از او بخاطر بی احترامی ها معذرت خواهی کرده بود گفت:" شما می توانید فردی را هیچ وقت نبخشید. بسیاری از مردم در این جهان فقیرند چون تنها چیزی که دارند پول است. من فهمیدم که ایرانیان افراد بسیار خوبی هستند چون آن ها از من عذر خواهی کردند و من پذیرفتم".

واکنش مهناز افشار به هجوم کاربران فارسی زبان به اینستاگرام دختر اوباما!
کامنت های برخی کاربران اینستاگرام در صفحه دختر "باراک اوباما" واکنش های زیادی را در پی داشت.

هجوم برخی کاربران فارسی زبان به صفحه اینستاگرام "مالـیا اوبـاما" دختر "بـاراک اوبـاما" رئیس جمهور آمریـکا واکنش های زیادی را به دنبال داشت.

برخی از کاربران فارسی زبان‌ با رفتن به صفحه دختر اوباما درخواست های خود را با زبان طنز و مزاح مطرح کردند. مـهناز افشـار هم با انتشار پستی در صفحه توییترش واکنش خود را نسبت به این اتفاق نشان داد.

وی نوشت: چه‌جوری میشه رفت زد رو شونه این عزیزان گفت الهی فداتون بشم از اکانت اینستاگرام دختر آقای اوباما بیا بیرون اینجا جای این رفتارها نیست.

هجوم هواداران تبریزی و خوزستانی به صفحه شخصی فرناندو خسوس !
هواداران تیم های استقلال خوزستان و گسترش فولاد به صفحه شخصی فرناندو خسوس هجوم برند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان فرناندو خسوس دروازه بان برزیلی تیم فوتبال استقلال خوزستان که عملکرد فوق العاده ای در این فصل داشت و از ارکان اصلی قهرمانی تیمش در لیگ محسوب می شد ، پس از شایعات پیوستنش به گسترش فولاد تبریز ، هواداران خوزستانی استقلال به صفحه شخصی وی هجوم بردند و خواستار ماندن فرناندو در جمع آبی پوشان شدند.

اما از سویی دیگر نیز هواداران تبریزی نیز به صفحه شخصی خسوس رفتند و پیوستنش به گسترش را تبریک گفتند.


نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top