تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/04/28 - 09:59
کد خبر: 204850

در دانشگاه امام خمینی(ره) چه می‌گذرد؟

استفاده از علامت تعجب برای تشکل‌های دانشجویی جرم است؛ تدریس هتاک به اسلام نه! +سند

استفاده از علامت تعجب برای تشکل‌های دانشجویی جرم است؛ تدریس هتاک به اسلام نه! +سند

در این میان شاید در وحله اول این اتفاقات اخیر دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین را یک حرکت سلیقه ای یک معاون در نظر گرفت. اما با مرور این دست اتفاقات و فشارهایی که از سوی مسئولین بر تشکل های دانشجویی طی دو سال گذشته رخ داده است، تذکرات رهبری انقلاب بیش از پیش درباره حمایت از تشکل های انقلابی در دانشگاه ها نشان میدهد که این مسئله در دانشگاه ها «سازماندهی» شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که دانشجویان در تعطیلات تابستانی  به سر می‌برند و حاشیه های این روز دانشگاه ها کمتر شده است، اما خبرهایی قابل تامل از قزوین منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزی است نامه ای در فضای مجازی منتشر شده است که سه تشکل دانشجویی به دلایل عجیب از جمله "استفاده از علامت تعجب مکرر برای دولت" با واکنش هایی روبرو شده است.

ماجرا چیست؟
طبق گزارش خبرگزاری های محلی استان قزوین، شکایت نامه ای از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، در تاریخ ۶ تیرماه سال جاری به بهانه نگاه انتقادی به دولت، بر علیه فعالیت تشکل های دانشجویی این دانشگاه، تنظیم و به ریاست این دانشگاه به عنوان رئیس هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی ارسال می شود.

در این نامه که واکنشی نسبت به بیانیه اخیر تشکل های دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) در خصوص جنایات خان طومان با عنوان «تسلط حرامیان بر خان طومار، بی آبرویی معتمدان به مستبران» است تلاش شد تا در ۸ بند شکایتی علیه این تشکل ها تنظیم شود و نکته جالب تر آنکه این نامه به امضای معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امام رسیده و وی مدعی اصلی این شکایت نامه است.

در بخش هایی از این نامه چنین آمده است:
این شکایت بر علیه ۳ تشکل جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه ین المللی امام خمینی(ره) با عنوان فعالیت علیه دولت و نیز فعالیت غیرقانونی خارج از دانشگاه تنظیم شده است.

آنچه که به عنوان موارد توهین آمیز در این نامه ذکر شده بسیار قابل توجه و گاه خنده دار است بدین شرح می باشد:
۱- متهم کردن دولت یازدهم به اعتماد به آمریکا

۲- استفاده از علامت تعجب! مکرر برای دولت
۳- القای نا امیدی نسبت به دولت با استفاده مکرر از این تعبیر: به احتمال قریب به یقین این دولت اولین دولت چهارساله ایران است.
۴- متهم کردن دولت به منحرف کردن افکار عمومی
۵- القای نا امیدی کامل نسبت به برجام به عنوان امری که موضع نظام است
۶- متهم کردن دولت به نقض خطوط قرمز و پایمال کردن خون شهدای هسته ای
۷- استفاده از این تعبیر ساختار شکنانه و محرک آشوب: این هشدار جدی است
۸- استفاده از تعبیر توهین آمیز «افتضاحات بی شمار» و «ناکامی های بسیار» برای دولت

در بیانیه «تسلط حرامیان بر خان طومان، بی آبرویی معتمدان به مستبران» چه آمده بود؟!
در بیانیه این سه تشکل دانشجویی که با انتقاد مسئولان دانشگاه روبرو شده است، محوریت آن تحلیل وضعیت منطقه است، اما شاید قسمتی که با واکنش معاونت فرهنگی این دانشگاه روبرو شده است، شایدآنجایی است که این سه تشکل با انتقاد از وضع دولت آورده اند:  دولت یازدهم که از ابتدای روی کار آمدن خود ، مبنای کار را بر اعتماد به آمریکا بنا نهاده و علیرغم همه هشدارها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر خوشبین نبودن به مذاکره با آمریکا و قابل اعتماد نبودن آمریکا، تمامی وقت و انرژی کشور را صرف مذاکرات به اصطلاح هسته ای نمود و به جای پرداختن ریشه ای به مشکلات ساختاری اقتصاد کشور، با خردمندی تمام!!! حل همه مشکلات مملکت از جمله بهبود آب آشامیدنی مردم را در گرو حل و فصل پرونده هسته ای می دانست و سراسیمه به اجرای تعهدات مندرج در برجام و نابود کردن دستاوردهای علمی جوانان این مرز و بوم و بتن پُر کردن افتخارات ملت بدون دریافت تضمین های لازم پرداخت ، اکنون که علیرغم اجرای یک طرفه و زودتر از موعد تعهدات ایران، آمریکا به همان تعهدات مبهم و ناچیز خود عمل ننموده و حتی در برخی موارد تحریم ها را تشدید نموده است، دولت تدبیر!!! و امید!!! تحت فشار افکار عمومی ملت قرار گرفته و بیش از هر زمان دیگر خود را در معرض خطر چهارساله شدن می بیند که صد البته تصور درستی است چرا که به واسطه افتضاحات بیشماری که طی سه سال اخیر پدید آورده و با ناکامی های بسیاری که در تحقق وعده های انتخاباتی خویش مواجه شده است «به احتمال قریب به یقین این دولت اولین دولت چهارساله ایران خواهد شد.»

آغاز واکنش ها
اما این مسئله با واکنش های اساتید این دانشگاه روبر شده است، عضو هیات علمی دانشگاه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه سه تشکل انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی همان تشکل های انقلابی دانشگاه امام هستند که در مقابل فتنه ایستادگی کردند گفت: زیر سوال بردن فعالیت های تشکل های انقلابی نقض کامل ادعای آزادی بیان در دولت است.

دکتر محمدحسین سرداغی عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در گفت وگویی، با اشاره به اینکه دانشگاه امام خمینی بعد از دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های سیاسی کشور مطرح است اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد حضور افرادی در شورای راهبردی دانشگاه هستیم که در فتنه سال ۸۸ نقش پر رنگی داشته و حتی پرونده ای نیز به سبب اقدامات هنجار شکنانه و ایجاد آشوب در استان و دانشگاه برای آنها ایجاد شده در دانشگاه برای آنها باز شده بود.

وی با انتقاد از حضور این افراد در مراکز تصمیم گیری دانشگاه گفت: این افراد در نقاب اصلاح طلبی با به چالش کشیدن تصمیم های گرفته شده توسط مدیریت و نیروهای ارزشی در صدد فتنه انگیزی های جدید در دانشگاه هستند.

محمدرضا خانلری عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز درباره این مسئله  با اشاره به انتقادات اخیر آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص نفوذ فتنه در این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه اغلب مدیران و مسئولان این دانشگاه نگاهی اصلاح طلبانه دارند و بر این اساس به ویژه در ماه های اخیر دانشگاه را اداره می کنند امیدی نمی توان به مدیریت عالی دانشگاه داشت.

وی با نگران کننده دانستن وضعیت دانشگاه امام تصریح کرد: آیت الله عابدینی به سبب سال ها مسئولیتی که در این دانشگاه داشت از نزدیک در جریان حوادث و اتفاقات این دانشگاه است و شناخت خوبی در خصوص نفوذ فتنه در این دانشگاه دارد لذا باید هشدار ایشان را جدی گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حقیقت این معاونت خواهان جذب رضایت مدیریت و مسئولان اصلاح طلب است لذا اگر اختیار با خود وی بود شاید بدین گونه عمل نمی کرد عنوان کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه امام خمینی(ره) اقتدار و اختیار لازم را ندارد و حرکات وی در مسیری جذب رضایت نیروهای اصلاح طلب و عدم دلخوری آنها است.

تدریس مخفیانه «هاشم آغاجری» در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) لو رفت
اما همزمان با این اتفاقات سندی بر تدریس هاشم آغاجری، هتاک به اسلام در رسانه های محلی قزوین منتشر شد.

صبح قزوین با انتشار این اسناد نوشت: خبر کاملا آشکار و واضح است، تدریس مخفیانه هاشم آغاجری در دانشکده علوم و تحقیقات اسلامیِ دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین به همت گروه آموزشی تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی این دانشگاه.

تدریسی که البته به مدت یکسال از سوی مسئولان دانشگاه به صورت محرمانه! بایگانی شد. ضمن اینکه طی این مدت مسئولان دانشگاه امام خمینی(ره) با محمدتقی رهنمائی نیز در قالب درس جغرافیای تاریخی جهان اسلام همکاری کرد تا جمع اساتید اخراجی، سیاسی و ضد نظام در دانشگاه امام خمینی(ره) کامل شود.

اما موضوع تاسف بارتر در این میان این است که مسئولان دانشگاه طی یکسال این همکاری خود را مخفی و بعضاً منکر می‌شده‌اند و همواره مدعی بودند که سیاسی کاری و سیاست زده کردن دانشگاه جایی در برنامه‌های آنها ندارد اما با دعوت مخفیانه و کاملا مشکوک از دو استاد حاشیه ساز، نشان دادند که باید در سخنان خود تجدید نظر کنند و قطعا پیامدهای این اقدام غیرقانونی را متوجه مدیریت خود بدانند.

تدریس آغاجری در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ و تدریس رهنمائی نیز در همان سال تحصیلی انجام شده است و در این بین مسئولان دانشگاه یکسال این خبر را مخفی نگاه داشتند چنانکه مشخص نیست که در حد فاصل این یکسال نوع همکاری‌های دانشگاه با این دو شخصیت به چه ترتیب ادامه داشته و یا همکاری های جدیدی با اساتید اخراجی و ضد نظام آغاز شده است.

برخورد سلیقه ای یا...؟
در این میان شاید در وحله اول این اتفاقات اخیر دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین را یک حرکت سلیقه ای یک معاون در نظر گرفت. اما با مرور این دست اتفاقات و فشارهایی که از سوی مسئولین بر تشکل های دانشجویی طی دو سال گذشته رخ داده است، تذکرات رهبری انقلاب بیش از پیش درباره حمایت از تشکل های انقلابی در دانشگاه ها نشان میدهد که این مسئله در دانشگاه ها «سازماندهی» شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top