تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/04/30 - 11:51
کد خبر: 205078

رانــت آمــــوزشـــی فریـدون؛ از تایید تا تکذیب!

رانــت آمــــوزشـــی فریـدون؛ از تایید تا تکذیب!

ادعاهای متقاض مسئولین مربوطه پیرامون پذیرش برادر رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی، ابهامات زیادی را برای افکار عمومی ایجاد کرده است؛ حال باید منتظر امند و دید که جنجال پذیرش توصیه‌ای حسین فریدون در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور به کجا ختم می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: ماجرای تحصیل توصیه‌ای فریدون در دانشگاه شهید بهشتی برای برادر رئیس جمهور دردسرساز شد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دو روز پیش بود که ماجرای قبولی مبهم حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی برای تحصیل در دکتری روابط بین‌الملل منتشر شد و فضای سیاسی و آموزشی کشور را درگیر به خود کرد.

ماجرا از پالس‌های اعتراضی اعضای هیئت علمی و چند تن از اساتید گروه علوم سیاسی در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد که این خبر را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند و از پذیرش جنجالی برادر رئیس جمهور در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های حوزه علوم انسانی کشور پرده برداشتند.

روایت‌های مختلفی از قبولی فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری طی دو روز اخیر، فضای رسانه‌ای کشور را متوجه خود کرده است اما آنچه از سوی داوود طالبی، مشاور رئیس دانشگاه شهید بهشتی در امور ایثارگران مطرح شده، به نظر می‌رسد که ابعاد بیشتری از این ماجرا را روشن می‌کند، به ویژه اینکه سازمان سنجش نیز شب گذشته در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر کرده و تحصیل برادر رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی را کاملا قانونی عنوان کرده است.

ماجرا چیست؟
ظاهرا سه سال پیش حسین فریدون در دوره شبانه دکتری دانشگاه گیلان پذیرفته می‌شود اما برای مصاحبه نمی‌رود و بعدا ماجرای انتقالش به دانشگاه شهید بهشتی صورت می‌گیرد و به گفته برخی از اساتید علی‌رغم رد اولیه این درخواست از سوی دانشگاه شهید بهشتی، بالاخره وی در این دانشگاه معتبر کشور پذیرش می‌شود.

حسین فریدون پرونده ایثارگری ندارد!
مشاور رئیس دانشگاه شهید بهشتی در امور ایثارگران با رد ادعاهای رئیس سازمان سنجش مبنی بر قانونی بودن تحصیل فریدون در این دانشگاه به دلیل ایثارگر بودن وی، تاکید کرد: هیچ مدرکی مبنی بر ایثارگر بودن حسین فریدون به دانشگاه شهید بهشتی ارائه نشده است.

طالبی گفت: اصلاً در مقطع دکتری امکان انتقال حتی برای ایثارگران نیز وجود ندارد، این حرف بی‌معناست. ما در دانشگاه شهید بهشتی جانباز 70 درصد دو دست قطع داشتیم که نتوانستیم او را از  پردیس که قبلاً در دوبی بود و در حال حاضر به ایران منتقل شده، منتقل کنیم، چون قانون اجازه نمی‌دهد.

وی درباره اینکه مسئولان سازمان سنجش می‌گویند در مقطع شبانه دانشگاه گیلان قبول شده است و به پردیس دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده است نیز گفت: تبصره و آیین‌نامه مربوطه را به افکار عمومی و جامعه نشان دهند چگونه است دانشجوی فرزند شهید و جانباز دو دست قطع نمی‌تواند انتقال انجام دهد اما ایشان ‌می‌تواند؟(اینجـــــا)

اطلاعیه سازمان سنجش
سازمان سنجش اما در اطلاعیه خود ضمن تاکید بر قبولی اولیه حسین فریدون در مقطع دکتری رشته روابط بین‌الملل دوره شبانه دانشگاه گیلان، آورده است: دانشگاه شهید بهشتی در سال 1392 براساس مجوزهای اخذ شده از وزارت علوم تحقیقات و فناوری نسبت به برگزاری آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو برای پردیس دانشگاهی(پرداخت هزینه تحصیل توسط دانشجو) اقدام می کند که در این خصوص ذکر نکات ذیل ضروری است.
...
در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان سنجش نیز تاکید شده است: باتوجه به موارد مذکور و به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می شودکه نامبرده طی درخواستی به سازمان سنجش آموزش کشور درخواست معرفی برای شرکت در  آزمون اختصاصی پردیس خودگردان در دانشگاه شهید بهشتی را باتوجه به معرفی اولیه و داشتن حدنصاب در دانشگاه گیلان می‌کند که این سازمان نیز نسبت به اعلام دارا بودن حدنصاب معرفی دوره شبانه دانشگاه گیلان به دانشگاه شهید بهشتی اقدام می کند و هیچگونه معرفی رسمی درخصوص ایشان برای ثبت نام و ادامه تحصیل در پردیس دانشگاهی صورت نمی‌پذیرد و اعلام می‌شود با توجه به سهمیه ایثارگری  و وضعیت علمی نامبرده آن دانشگاه می‌تواند از نتایج آزمون نیمه متمرکز استفاده‌ کند و ایشان اگر حداقل شرایط و ضوابط ان دانشگاه را کسب نماید و از مرحله مصاحبه و ارزیابی علمی قبول شوند این سازمان با پذیرش نامبرده موافق است ( این اجازه عمومیت داشته و همه دانشگاه‌های پذیرنده پردیس به توجه به کمی اقبال داوطلبان می‌توانند برای پذیرش از نتایج آزمون دکتری نیمه متمرکز استفاده کنند).

متن کامل اطلاعیه سازمان سنجش را می‌توانید از اینجــــا بخوانید.

 دانشگاه گیلان ادعای سازمان سنجش را تکذیب کرد
درست چند ساعت بعد از انتشار این اطلاعیه، مدیر گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان، ادعای سازمان سنجش را تکذیب کرد.

سیدامیر نیاکویی گفت: مسئولیت گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل تا پایان مردادماه سال 92 بر عهده دکتر سیم‌بر بود و پس از آن به من واگذار شد، اما نه در آن دوره و نه در زمان حضور بنده چنین فردی به گروه مبنی بر قبولی در مقطع دکتری دانشگاه گیلان معرفی نشده و اسم این فرد(حسین فریدون) را اولین بار است که می‌شنوم.(اینجـــــا)

اصرار به انتخاب استاد راهنمای دلخواه!
انتخاب استاد راهنما دلخواه حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی نیز چالش جالبی را به وجود آورده است. یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سؤالی درباره پایان‌نامه و استاد راهنمای فریدون به تسنیم گفت: دکتر سریع‌القلم قرار است برای فرصت مطالعاتی مدتی در گروه نباشد، فریدون برای این مسئله اعلام تمایل کرده تا این استاد دانشگاه استاد راهنمای وی شود، اما دانشکده به ‌خاطر فرصت مطالعاتی دکتر سریع‌القلم با آن مخالفت کرده، اما دو طرف برای این کار تمایل دارند. (اینجــــا)

پای مجلس هم به تحصیل فریدون باز شد
حالا اما پای مجلس هم به ماجرای تحصیل غیرقانونی فریدون در دانشگاه شهید بهشتی باز شده است.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این کمیسیون به‌طور جدی و تخصصی موضوع تخلف تحصیل برادر رئیس‌جمهور را بررسی می‌کند، گفت: نتایج بررسی‌ها را به‌اطلاع افکار عمومی و مردم می‌رسانیم.(اینجـــــــا)

ادعاهای متقاض مسئولین مربوطه پیرامون پذیرش برادر رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی، ابهامات زیادی را برای افکار عمومی ایجاد کرده است؛ حال باید منتظر امند و دید که جنجال پذیرش توصیه‌ای حسین فریدون در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور به کجا ختم می‌شود.

این اولین بار نیست که حسین فریدون در مسئله‌ای جنجالی پیرامون دولت یازدهم مطرح می‌شود؛ جریانشانسی رفتاری برادر رئیس جمهور بسیاری را بر این باور داشته که حسین فریدون در دولت یازدهم دقیقا همان نقشی را بازی می‌کند که اسفندیار رحیم مشایی در دولت احمدی نژاد بازی می‌کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1395/05/03 - 02:02

آقای سریع القلم، شما راست می گویید، دروغگو کم حافظه است:
http://kayhan.ir/fa/news/80858/
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top