رسانهها به نحوی آشکار یا ضمنی درصدد برساختن تصویری از یک بدن ایدهآل، یک اندام استاندارد و یک چهره معیار در زیباییاند. در برنامههای این رسانهها بدن ایدهآل برای مردان، بدنی با عضلات قوی و برجسته، موهای صورت و بدن اصلاحشده، قدبلند، توان جنسی بالا و مواردی از این دست و تنی ایدهآل برای زنان، تنی با پوست روشن، نرم، لطیف و شفاف، صورت روشن و بدون مو، بینی کوچک و ظریف، آرایش زیاد و... است. در همین راستا شبکههای جم لایف و جمتیوی برنامههای مضری نظیر دکتر لایف، فیت کلاپ، ساعت مد و تعدادی برنامههای ترکیبی را به روی آنتن بردهاند.
تولید برنامههای ترکیبی (صبح بخیر، عصر بخیر و برنامه شبدر) با محوریت مجریان فارسیزبان از سیاستهای جدید جملایف و جم تیوی است. بخشهای گوناگون و متنوعی از این برنامهها به معرفی چهرههای مشهور غربی میپردازد که سبب الگوسازی میشود. بهعنوان مثال در این برنامه تیزری برای معرفی پائولو کوئیلو پخش شده است که از وی بهعنوان یک الگوی مطلوب یاد میشود اما، هیچگاه گفته نمیشود که وی به دلایل گوناگون سه بار در بیمارستان بیماران روانی بستری و سه بار در برزیل نیز زندانی شده است.
سریالهای ساخت ترکیه بیشترین سهم را در برنامههای شبکه جم به خود اختصاص دادهاند. سریالهای ترکیهای 2 ویژگی رونمایی از ترکیهای مدرن و ثروتمند و جذب گردشگر خارجی برای ترکیه را همراه خود دارند اما در ورای تولیدات خود اشارات مستقیم و غیرمستقیمی هم به این موارد میشود؛ تطهیر پادشاهان عثمانی و ترسیم چهره قدرتمند از آنان؛ مثلث عشقی، سقطجنین، مخدوش کردن تصویر مسلمانان و افراد مذهبی، تجملگرایی و تنوعطلبی، خودکشی و پوچگرایی، پررنگتر کردن بعد فردی و تقابل با خانواده.
مجموعه رسانهای جم مدتی است به پخش اخبار در چهار حوزه عمومی، اقتصادی، بانوان و ورزشی میپردازد. یکی از راهکارهای اصلی مجموعه رسانهای جم در خبر، جلب فریبکارانه اعتماد مخاطبان و ورود نکردن به مسائلی است که ممکن است در آنها، بین مخاطبان و صاحبان این رسانه اختلافنظر وجود داشته باشد. جم با واگذار کردن مسائل سیاسی به دیگر شبکهها و پرداختن به حوزه فرهنگ ضمن جذب مخاطبان با سلایق سیاسی گوناگون سعی میکند به حوزه سبک زندگی بپردازد و کارایی و تأثیرگذاری خود را در این حوزه به بیشترین حد ممکن برساند. از راهکارهای دیگر بخشهای خبری جم این است که این مجموعه رویکرد مثبت به خبر دارد و بهشدت از اخبار منفی و مأیوسکننده پرهیز میکند. جم در بخش خبری خود با بهرهگیری از تصویر زیبا و چشمنواز، مجریان جوان و خوشچهره و موسیقیهای جذاب و نشاطآور و سایر ترفندهای غیراخلاقی، در تلاش است از بینندگان خود مخاطبانی وفادار بسازد.