تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/13 - 15:08
کد خبر: 206261

زائرین دانشجوی عتبات دانشگاهیان تهران، قبل از اعزام به همایش آمدند +تصاویر

زائرین دانشجوی عتبات دانشگاهیان تهران، قبل از اعزام به همایش آمدند +تصاویر

سخاوت و شجاعت مردم عراق مثال زدنی است. مسله اربعین را در نظر بگیرید. میلیون ها نفر در بزرگترین جمعیت بشری از ۶۰ کشور دنیا میهمان مردم عراق هستند. مردمی که از وضعیت اقتصادی خوبی هم برخوردار نیستند. اینها در طول سال تمام اندوختنی خود را جمع و برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) خرج می کنند و اگر حتی زائری منزل آنها حاضر نشود ناراحت می شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از زائرین دانشجوی استان تهران،حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،حجت الاسلام والمسلمین قمی عضو مجلس خبرگان رهبری، مسئولین ستاد و مدیران کاروان های دانشگاهی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پخش شعار عتبات دانشگاهیان در سال جاری با عنوان
"سبک زندگی فاطمی" آغاز شد.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران ضمن عرض خیر مقدم به زائرین دانشگاهی گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره موجب شناخت بیشتر نسبت به ائمه(علیهم السلام) می شود و در آن بیش از ۴۰۰ نام مشترک برای همه ائمه(ع) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) کسی است که حضرت آدم(ع) برای ایشان گریست، افزود: خوردن ذره‌ای خاک غیر از تربت امام حسین(ع) کراهت دارد، ولی تربت امام حسین(ع) شفا بخش است و روایت است که روی تربت امام حسین(ع) نباید بدون وضو دست کشید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تصریح کرد: ۹۳ هزار نفر برای پانزدهمین دور سفر به عتبات ثبت نام کردند که در نهایت تلاش توانستیم برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر مقدمات سفر را مهیا کنیم.

وی یکی از اماکن استجابت دعا را زیر قبه امام حسین(ع) دانست و افزود: زیارت ابی عبدالله(ع) موجب طول عمر می شود. سعی کنید خواسته های دنیوی و اخروی تان و آنچه به صلاح شماست را از سیدالشهدا(ع)بخواهید و برای دیگران هم دعا کنید.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به ضرورت شناخت و معرفت نسبت به امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا تقدیم کرد و به این سبب است که زیارت امام حسین(ع) ثواب زیادی دارد.

وی با توصیه به اینکه افراد خداحافظی و طلب حلالیت را جدی بگیرند، افزود: زائران قبل از رفتن اگر با کسی قهر کردند حتما آشتی کنند.

وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت، گفت: زائران از برنامه‌های نجف، کربلا و زیارت حر و بسته‌های فرهنگی که حاوی کتاب های سودمند است نهایت بهره را ببرند.

در ادامه، حجت الاسلام محسن قمی عضو شورای خبرگان رهبری با اشاره به مسائل فرهنگی و سیاسی عراق گفت: کشوری که عازم سفر به آن هستید یعنی عراق، کشوری است که ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد، مردم با فرهنگی هستند و کشوری با تمدن قدیمی، دارای دانشگاه ها و حوزه های علمیه می باشند. عراق و ایران، دو ملت اما در حقیقت یک ملت هستند و کربلا، نجف، کاظمین و سامرا این ها را با یکدیگر جمع می کند.

وی افزود: شجاعت جوانان عراقی در ایستادگی در مقابل داعش قابل تحسین است و یکی از رموز مشترک بین مردم ایران و عراق، محبت به اهل بیت(ع) است. هم اکنون سالیانه یک میلیون و ۵۰۰هزار زائر عراقی به ایران می آید و ایرانی ها هم در اربعین چند میلیون نفر به عراق سفر می کنند که این تعداد زائر را در ایام عاشورا، نیمه شعبان، عرفه و ایام دیگر سال هم باید در نظر بگیریم که فوج فوج ایرانی ها در مراسم مختلف مذهبی در عراق شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: سخاوت و شجاعت مردم عراق مثال زدنی است. مسله اربعین را در نظر بگیرید. میلیون ها نفر در بزرگترین جمعیت بشری از ۶۰ کشور دنیا میهمان مردم عراق هستند. مردمی که از وضعیت اقتصادی خوبی هم برخوردار نیستند. اینها در طول سال تمام اندوختنی خود را جمع و برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) خرج می کنند و اگر حتی زائری منزل آنها حاضر نشود ناراحت می شوند.

وی ادامه داد: به چنین سرزمینی سفر می کنید و به عنوان سفیران انقلاب اسلامی، قشر فرهیخته دانشجو و بیشترین تماس فکری را با جهان معاصر دارید، با کوله باری از آرزوها به این سفر می روید. نکته مهم این است که این سفر، سفری عادی نیست از اول مبنای سفر را به گونه ای دیگر قرار دهید. بدانید کجا می روید، البته شما خودتان نمی روید، دعوتتان کرده اند و شما را دارند می برند. چند مسله را رعایت کنید؛ اول اینکه طهارت داشته باشید. پیامبر(ص) فرمود:" طهارت بگیرید با استغفار" از همین ابتدا تصمیم بگیرید با گناه خداحافظی کنید. قدر سفر را بدانید فرصت خوبی است برای اینکه خودتان را بسازید . اولین قدم آن است که خودتان را پیدا کنید. توبه هم مسئله مشکلی نیست و حالت درونی است که آدم پشیمان می شود از کارهایی که کرده است. اگر حق کسی را ضایع کردید قبل از سفر آن را ادا کنید و اگر از حق الله نماز و روزه بر گردن دارید، تصمیم به ادای آن بگیرید که سفر شما ارزشمند شود.

با اهتمام بیشتر به نماز، دعا و خواندن احکام مربوط به زیارت، خودتان را آماده کنید تا وقتی به نجف و کربلا ورود پیدا می کنید پرواز روحی خوبی داشته باشید. وقتی زیارت می روید، بدانید اصلش مربوط به قلب است و وقتی قلبتان آنجا باشد، زیارت کرده اید.

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هم گفت: اسکان در کربلا و نجف متمرکز است؛ برای قشر دانشگاهی طی تفاهم نامه با بانک ملت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای زائران پروازی و یک میلیون تومان نیز برای زائران سفر از طریق زمینی تسهیلات تعلق می گیرد.

از حاشیه های این مراسم، پخش کلیپ عتبات دانشگاهیان و مداحی بود که فضای معنوی خاصی به مراسم بخشید.

در پایان مراسم هم بین حاضرین در جلسه قرعه کشی شد و به تعدادی از دانشجویان هدایایی تعلق گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top