تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/05/19 - 10:52
کد خبر: 206767

انتقاد شدید روزنامه نزدیک به هاشمی از عارف

روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی از سخنان اخیر محمد رضا عارف مبنی بر حمایت فراکسیون امید مجلس از نامزد نهایی اصلاح طلبان در سال ۹۶ به شدت انتقاد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی از سخنان اخیر محمد رضا عارف مبنی بر حمایت فراکسیون امید مجلس از نامزد نهایی اصلاح طلبان در سال ۹۶ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم آنلاین، افشین علاء از فعالان اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان از سخنان اخیر عارف انتقاد کرده و نوشت: «سخن اخیر عارف مبنی بر اینکه فراکسیون امید در انتخابات ۹۶ از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند منجر به تشکیک و دو دستگی در جبهه اصلاح‌طلبان خواهد شد و در این صورت گرفتار همان سرنوشتی خواهیم شد که اصولگرایان در سال ۹۲ به آن دچار شدند»

نویسنده آرمان در ادامه تاکید کرد: «نباید اصلاحات فرصتی به نام روحانی را از دست بدهد»

افشین علاء همچنین ادامه داد:« اگر فراکسیون امید و در راس آن آقای عارف بخواهد، آقای روحانی را تنها بگذارد این مساله تنها عبور از روحانی نیست، بلکه از دست دادن فرصتی بسیار بزرگ برای اصلاح‌طلبان است که پس از سال‌ها برای فعالیت آنها فراهم شده است.»

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

سخن اخیر عارف مبنی بر اینکه فراکسیون امید در انتخابات ۹۶ از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند منجر به تشکیک و دو دستگی در جبهه اصلاح‌طلبان خواهد شد و در این صورت گرفتار همان سرنوشتی خواهیم شد که اصولگرایان در سال ۹۲ به آن دچار شدند؛ چراکه اصولگرایان از هر ابزاری برای جلب آرای مردم استفاده خواهند کرد. بنابراین نباید اصلاحات فرصتی به نام روحانی را از دست بدهد. البته اتحاد، انسجام اصلاحات و رای یکدست آنها در سبد روحانی بدین مفهوم نیست که اصلاح‌طلبان از دولت هیچ انتقادی نداشته باشند اما رای روحانی برابر با شکست جریان مخالف اعتدال و اصلاحات است. جریان اصلاحات و اعتدالگرا ناگزیر به اتفاق نظر در رابطه با آرای منسجم خود به روحانی هستند. دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی دوره‌ای است که باید رئیس‌جمهور در کنار اصلاح طلبان و جریان اعتدال نتیجه تلاش‌های چهار ساله خود را ببینند. اگر فراکسیون امید و در راس آن آقای عارف بخواهد، آقای روحانی را تنها بگذارد این مساله تنها عبور از روحانی نیست، بلکه از دست دادن فرصتی بسیار بزرگ برای اصلاح‌طلبان است که پس از سال‌ها برای فعالیت آنها فراهم شده است. اکنون روزنه‌ای از امید بیشتر پیش روی اصلاحات پدید آمده است، گرچه بعید به نظر می‌رسد، عارف به فکر عبور از روحانی باشد. جریان اصلاح‌طلبی تلخی‌های فراوانی طی سال‌های اخیر تجربه کرده است، آن چنان که امروز آنها بیش از هر زمان دیگری دریافته‌اند که تنها انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان آنها را پیروز می‌گرداند و همچنین آنها به این مهم پی برده‌اند که برای رسیدن به یک نقطه مشترک و ایده‌آل نباید اشتباه رقیب را تکرار کنند. تعدد آرا همان مساله‌ای است که پس از شکست اصولگرایان در سال ۹۲ همه را به یک نتیجه مشترک رسانده که اگر این جریان همگی بر روی یک کاندیدا اتفاق نظر داشتند، به شکست و ناکامی آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نمی‌انجامید. از سویی برای اینکه هر‌گونه تغییری در انتخاب گزینه رخ دهد بدون نظر بزرگان اصلاحات بعید به نظرمی‌رسد که این پروژه کلید بخورد، مگر اینکه عارف بخواهد از جریان اصیل اصلاح‌طلبی انشعاب کند. البته امید می‌رود آقای عارف دلایل خود را در رابطه با انتخاب گزینه دیگر و عبور از اصلاح‌طلبی برای جریان اصلاحات اعلام کند یا توضیح بیشتری به افکار عمومی بدهد و بگوید منظورش از این مساله که فراکسیون امید در انتخابات سال ۹۶ از کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند، چیست! در حالی که اصلاح‌طلبان بارها علنا اعلام کردند که گزینه اول و آخر ما در انتخابات سال ۹۶ روحانی است و همه اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top