تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/20 - 14:32
کد خبر: 206894

محمدعلی کول

چرایی نامه احمدی‌نژاد به اوباما

چرایی نامه احمدی‌نژاد به اوباما

تجربه تلخ برجام آنقدر مزه را از قلیه برده که دیگر شخص رئیس جمهور نیز به آمریکاییها بدبین شده و از بدعهدی هایشان مدام می نالد و این آخری را همه مردم ایران اسلامی در مصاحبه ایشان به نظاره نشستند که چگونه دکتر روحانی از اعتمادی که به آمریکایی ها کرده بود پیشمان و نادم می نمود.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدعلی کول// هنوز چندماهی به پایان دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد باقی مانده بود که رسانه های جمعی پر شد از تیترها و محتواهای درشتی که همگی اشاره به تغییر رویکرد دولت دهم داشتند.

«مذاکره مستقیم با آمریکا» در چندماه پایانی دولت دهم گوشواره سیاست خارجی دولت بود و این گوشواره در ویترینی جدید که توسط شخص رئیس جمهور چیده شده بود بسیار تلاءلو داشت. آگاهان امر اما از تلاش هایی می گفتند که حتی کمی پیش از این چندماه پایانی آغاز شده بود و حرف از دو سال پایانی دولت دهم بود. دو سالی که به گفته حاج حسین شریعتمداری «احمدی نژاد، اصلاح طلب شده بود.»

تجربه تلخ برجام آنقدر مزه را از قلیه برده که دیگر شخص رئیس جمهور نیز به آمریکایی ها بدبین شده و از بدعهدی هایشان مدام می نالد و این آخری را همه مردم ایران اسلامی در مصاحبه ایشان به نظاره نشستند که چگونه دکتر روحانی از اعتمادی که به آمریکایی ها کرده بود پیشمان و نادم می نمود.

حالا اما دکتر قبلی آمده و نامه زده به همان رئیس جمهور سفاک آمریکا که آی چرا پول ملت ایران را خوردید؟! و از گرگ طلب گوشت بره می نماید! و عجب آنکه خود طمع دارد به آن گرگ که بازپس بدهد سرمایه غارت شده را! حالا و پس از سه سال تجربه تلخ و تحمل جسارت های بیشمار از جانب دولت بدعهد، غیرقابل اعتماد و پیمان شکن آمریکا دکتر احمدی نژاد می خواهد از همان مسیری که دولت یازدهم پا به آن گذاشته و سه سال سرمایه های مردم را هدر داده، به احقاق حقوق ملت ایران بپردازد؟ اگر این راه نتیجه بخش بود چرا خودِ دولتی های محترم به نتیجه ای نرسیده اند و معتقدند عایدی برجام «تقریبا هیچ» بوده است!

ماجرا آنجا جالب تر می شود که دکتر احمدی نژاد در جمله ای تعجب برانگیز در این نامه ادعا می کنند اگر رئیس جمهور آمریکا این مبلغ را به ملت ایران بازگرداند می تواند جلوی تشدید بی اعتمادی میان ایران و آمریکا را بگیرد و این لکه ننگ بزرگ را از دامن دولت آمریکا پاک نماید. اما شاید آقای احمدی نژاد نمی بیند و یا نمی خواهد ببیند کارنامه دولت آمریکا تماما سیاه  است و به هرجایش که دست بزنی دستت نجس می شود. این دولت (دولت تدبیر و امید) هم زمانی که روی کار آمد عمیقاً معتقد بود باید اعتماد سازی صورت بگیرد و تنش زدایی به صورت حداکثری به یک راهبرد تبدیل شود.

آقای احمدی نژاد تا الان کجا بوده اند که این سه سال را تجربه نکرده اند؟ ملت ایران تجربه کرد معنای اعتمادسازی را و زیست، معنای تنش زدایی با استکبار را و نفس کشید در فضای رکودی عمیق که در پناه این مدل بر اقتصادش حاکم شد خواهش ما از ایشان این است که مجدد نخواهند تنگ تر شدن سفره مردم ایران اسلامی را.

* پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/05/21 - 01:11

اگر چه قصد تخریب دارید اما جهت اطلاع شده برجام سند امضا شده از سوی نظام جمهوری اسلامی است و هر رییس حمهوری هم که تا 15 سال آینده در ایران روی کار بیاید ناگزیر از اجرای برجام است چرا که با اصرار ظریف قرار شد در صورت شکسته شدن برجام از سوی هر یک از طرفی ایران به ذیل بند هفتم منشور ملل متحد برود و با حمله آمریکا و متحدانش مواجه شود.
بنابراین وقت خود را تلف نکنید. برجام خود بخود تغییرات در جمهوری اسلامی و حفظ سازشکاران در قدرت را تضمین کرده اسیت همانطور که ترکمانچای سلطنت در خاندان عباس میرزا را تضمین کرد.
آن وقت به احمدی نژاد گیر می دهید؟
ناشناس
1395/05/23 - 16:39

این نه جوابی به سئوال آمده در تیتر بود نه از زبان علمی یک پژوهشگر سیاسی قابل قبوله
ناشناس
1395/05/27 - 06:09

نویسنده اگر از خدا می ترسید از خود سوال می کرد پس چرا آمریکا اصلاح طلبان احمدی نژاد را حلوا حلوا نکردند؟
دروغ می گویی و حسین شریعتمداری هم دروغ گفت. احمدی نژاد فقط گفت چماق تهدید را از سر ملت ایران کنار برید تا در شرایط عادلانه مذاکره کنیم.
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top