تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/05/25 - 13:55
کد خبر: 207220

یوسین بولت دقیقا کیست؟!

نمایش میگ میگ در ادوار مختلف المپیک همواره سه مدال بیشتر از همه به چشم آمده است، مدال هایی که به سریع ترین، قوی ترین و بالاترین پرش کننده اعطا می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  نمایش میگ میگ در ادوار مختلف المپیک همواره سه مدال بیشتر از همه به چشم آمده است، مدال هایی که به سریع ترین، قوی ترین و بالاترین پرش کننده اعطا می شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ورزش‌سه، آیا شک داشتید که صاحب مدال طلای دو 100 متر کسی جزء یوسین بولت باشد؟ مردی که حالا به افسانه رقابت های المپیک تبدیل شده و برای سومین بار متوالی قهرمان دوی 100 ازخط پایان زودتر از همه عبور کرد تا مثل دو دوره قبلی ژست آشنایش را برای تماشاگزان حاضر در ورزشگاه المپیا تکرار کند. او در پایان مسابقه گفت: حالا جاودانه شده ام.

ورزشگاه محل برگزاری رقابت های دوومیدانی تا یکی، دو ساعت قبل از آغاز فینال دوی 100 متر خالی از تماشاگر بود صحنه ای که اصلا به مذاق اعجوبه جامائیکایی خوش نیامد و او تصمیم گرفت از طریق توئیتر خود از علاقمندان و طرفدارانش بخواهد که خود را برای دیدن نمایش او به ورزشگاه برسانند. همین توئیت کافی بود تا طرفدارانش از محله های پایین شهر با اتوبوس و ترن خود را به دهکده المپیک رسانده و تماشاگر نمایش بولت افسانه ای باشند.

یوسین بولت دقیقا کیست؟!

بولت متولد 21 آگوست 1986 در خانواده نسبتا فقیر در شهر شروود کانتنت از توابع استان ترلاونی در جامائیکاست که با گذشت دو دهه از تولدش به بزرگ ترین افتخار ورزش کشورش تبدیل و در رقابت های المپیک القاب بسیاری برای خود پیدا کرد. یوسین بولت با یک متر و 95 سانتی متر قد و 94 کیلوگرم وزن در المپیک 2008 پکن توانست اولین مدال طلا را بر گردن آویخته و در لندن هم عنوان خود را تکرار کند و این بار در ریو او با هت تریک در کسب طلا نامش را برای اولین بار به عنوان دونده ای سه بار متوالی قهرمان دوی 100 متر شده است جاودانه کرد.

یوسین بولت دقیقا کیست؟!

یوسین بولت بعد از قهرمانی در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی حاضر در ریو گفت: «این مسابقه ایده آل من نبود چون تنها برای بردن مدال دویدم و دنبال ثبت رکورد جدید نبودم». بسیاری از کارشناسان دو و میدانی دنیا اعتقاد دارند بولت که رکورددار 100 متر دنیا است حالا قصد دارد در دوی 200 متر هم بدود و رکورددار این رشته هم بشود، رقابتی که امشب برگزار می شود و بولت برای دومین طلا هم نقشه های زیادی کشیده است. او گفت: اعتماد به نفس بالایی دارم. رقابت 100 متر سخت‌ترین آزمون برایم بود. حالا می‌خواهم طلای 200 متر را هم بگیرم.

یوسین بولت دقیقا کیست؟!

یوسین در حالی فینال 100 متر را به عنوان نفر اول به پایان رساند که تا ثانیه 6.1 گاتلین آمریکایی از بولت پیش بود اما اعجوبه جامائیکایی در ثانیه 8.7 توانست از رقیب خود پیشی گرفته و بعد هم با حالتی مغرورانه بدون این که به خط پایان بنگرد تنها با تماشای دوربین های تلویزیونی  و لبخندی خرد کنننده و حاکی از اعتماد به نفس ،فاتح جذاب ترین رقابت دوومیدانی المپیک شد.

او درباره اینکه در ابتدای مسابقه بامداد امروز از «جاستین گاتلین» عقب افتاده بود، عنوان کرد: حقیقت این است آنچه در پخش تلویزیونی دیده می شود، بدتر از آن چیزی است که من احساس می‌کردم. می‌دانستم این اتفاق رخ می‌دهد. گاتلین همیشه خیلی خوب شروع می‌کند، اما آنچه من انجام می‌دهم، نیازمند زمان است.

یوسین بولت دقیقا کیست؟!

او درباره ادامه کارش در این المپیک می گوید: هدف من کسب سه طلاست و هرچه غیر این ناکامی است. پس، هیجان با میگ میگ ادامه دارد. ما دو رکورد دیگر از او طلب داریم، چیزی که قطعا به ما اهدایش خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top