تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/05/27 - 12:54
کد خبر: 207399

اعتراض دانشجویان روزانه و تک رقمی دانشگاه تهران به پرداخت شهریه اجباری؛

شهریه اجباری برای دروس جبرانی!

شهریه اجباری برای دروس جبرانی!

دانشجویان این رشته بیان داشته ­اند که در طول دوره کارشناسی ارشد 12 واحد (6 درس) از طرف گروه مدیریت رسانه به عنوان دروس جبرانی مشخص شده است که با اعمال این قانون، دانشجویان روزانه این رشته موظف به پرداخت شهریه­ای معادل سه میلیون تومان می­باشند. هم­چنین واحد آموزش این دانشکده تا قبل از پرداخت این وجه و تسویه کامل اجازه دفاع از پایان نامه را به دانشجویان نمی­دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان روزانه رشته مدیریت رسانه دانشگاه تهران در اعتراض به پرداخت اجباری شهریه برای بعضی از دروس گذرانده شده تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دلیل اصلی این اعتراض؛ اجبار واحد آموزش تحصیلات تکمیلی این دانشکده به دانشجویان روزانه کارشناسی ارشد مدیریت رسانه برای پرداخت شهریه ­ای معادل پانصد هزار تومان بابت هر درس جبرانی می­باشد.

دانشجویان این رشته بیان داشته ­اند که در طول دوره کارشناسی ارشد 12 واحد (6 درس) از طرف گروه مدیریت رسانه به عنوان دروس جبرانی مشخص شده است که با اعمال این قانون، دانشجویان روزانه این رشته موظف به پرداخت شهریه­ای معادل سه میلیون تومان می­باشند. هم­چنین واحد آموزش این دانشکده تا قبل از پرداخت این وجه و تسویه کامل اجازه دفاع از پایان نامه را به دانشجویان نمی­دهد.

علاوه ­بر این، شهریه سنوات تحصیلی این رشته نیز مبلغ سیصد هزار تومان مشخص شده است که به دلیل برنامه ­ریزی ضعیف دانشکده در ارائه واحدها و کمبود اساتید، بیش از 90 درصد دانشجویان این رشته مشمول سنوات تحصیلی خواهند شد.

طبق ماده 5 آیین­ نامه دوره کارشناسی ارشد وزارت علوم برای دروس جبرانی اینطور بیان شده است که؛ «چنان‌چه رشته دوره کارشناسی با رشته دوره تجانس نداشته باشد دانشجو باید به تشخیص گروه آموزشی، تعدادی از دروس را تحت عنوان جبرانی بگذراند»، که گروه مدیریت رسانه این دانشگاه حداکثر تعداد مجاز اعلام شده (12 واحد) را به عنوان دروس جبرانی مشخص کرده است.

اما در این آیین­ نامه هیچ اشاره­ای به پرداخت اجباری شهریه برای دروس جبرانی تا قبل از دفاع پایان نامه و میزان این شهریه نشده است. هم چنین طبق ماده 7 این آیین­نامه؛ «تعداد واحدهای درسی را که دانشجو باید در هر نیمسال تحصیلی در این دوره اخذ نماید حداقل 8 و حداکثر 12 است».

درحالیکه بنابر گفته ­های دانشجویان معترض انتخاب واحدهای این رشته همواره با نظر واحد آموزش و بدون دخالت دانشجو انجام می­شده و این موضوع باعث شد که ترم 4 این دانشجویان فقط با یک درس سه واحدی سپری بشود و این موضوع دلیل اصلی به تاخیر افتادن زمان تصویب پروپوزال و موعد دفاع پایان نامه و در نهایت مشمولیت سنوات تحصیلی برای دانشجویان بوده است.

با چنین وضعیتی معلوم نیست دانشجویانی که با رتبه­ های تک رقمی و برتر کنکور وارد دوره روزانه این دانشگاه شده ­اند اکنون در پایان دوره کارشناسی ارشد خود باید دغدغه به پایان رساندن پایان نامه و دفاع از آن را دشته باشند یا اینکه زیر فشار تسویهِ شهریهِ تحمیلیِ میلیونیِ خود تا قبل از موعد دفاع باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top