تاریخ انتشار: شنبه 1395/05/30 - 09:12
کد خبر: 207528

در هفته سوم اعتراض دانشجویان به خلف وعده؛

دانشجویان 15 ماه است سرکارند!

دانشجویان 15 ماه است سرکارند!

در کمیسیون صنایع بیان کردید فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت معدل ۱۲ دارند در صورتی که طبق قانون دانشگاه صنعت نفت معدل زیر ۱۴ در گروه C قرار گرفته و حق هیچگونه استخدامی ندارند و همچنین معدل بالای ۱۴ به دو گروه A و B تقسیم شده و باز فقط گروه A حق استخدام دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت ضمن صدور نامه ای، از ادامه تجمع اعتراضی خود در روز یکشنبه گفتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این دانشجویان که هفته سومین است اعتراض خود را مقابل ساختمان مجلس برگزار خواهند کرد، نوشتنه اند:  شما در اظهاراتی بسیار عجیب تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را 200000 (دویست هزار) نفر!!؟ اعلا کرده بودید که با شنیدن این موضوع آه از نهاد ما برخاست که وزیر چقدر نسبت به موضوع ما نااگاه است. در طول تاریخ ۷۷ ساله دانشگاه صنعت نفت مجموع فارغ التحصیلان ان به ۲۰ هزار نفر هم نمی‌رسند، آنهم به مدت ۷۷ سال.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب اقای زنگنه، وزیر نفت؛
متاسفانه تنها خواسته ی ما عمل کردن وزارت نفت به وعده ها و ایین نامه های خود وزارت نفت است در صورتی که باید این شما باشید که بر اجرای دقیق ایین نامه های وزارت نفت اصرار داشته باشید.

جناب اقای وزیر در دفترچه کنکور و آیین نامه های شرکت نفت به طور واضح استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت ذکر شده است به چه علت از عمل کردن به ان طفره می روید؟ در ۲۷ دی ماه ۹۴ نامه ای با موضوع استخدام فارغ التحصیلان ممتاز گروه الف دانشگاه صنعت نفت به کلیه شرکت های تابع وزارت نفت ارسال شد اما تا کنون به مرحله اجرا در نیامده است؟

چرا از اجرای ان جلوگیری کردید؟ شما در کمیسیون انرژی به حق استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اذعان نمودید اما چند روز بعد در کمیسیون صنایع ان را انکار کردید؟ به نظر می رسد که خود شما نیز سردرگم و کم حافظه شده‌اید.

بهتر نیست بجای آسمان ریسمان بافتن غرور را کنار گذاشته و دستور استخدام فارغ التحصیلان را صادر کرده و در صدد جبران برآمده و از آنها دلجویی کنید تا خدایی نکرده غرورتان باعث نشود حق الناسی بر گردنتان باشد. مطمئن باشید در اجرای عدالت هیچ زمانی دیر نیست.

جناب اقای وزیر شما در کمیسیون انرژی بیان کردید که:« وزارت نفت مقررات و دستورالعمل هایی برای جذب فارغ التحصیلان دانشکده صنعت نفت دارد، که بر همین اساس تعدادی از فارغ التحصیلان ممتاز دانشکده صنعت نفت استخدام می‌شوند و وزارت نفت مقررات در این زمینه را رعایت کرده و بر اساس آن عمل می‌کند» اما این بیان شما یک امر بدیهی و صرفا یک روخوانی از قانون است و همه ما از آن آگاهیم که فارغ التحصیلان گروه الف(A) دانشگاه صنعت نفت حق استخدام در وزارت نفت را دارند.

اما ظاهرا رواخوانی شما خوب اما عمل کردنتان بسیار ضعیف است.
جناب اقای وزیر شما در کمیسیون صنایع بیان کردید فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت معدل ۱۲ دارند در صورتی که طبق قانون دانشگاه صنعت نفت معدل زیر ۱۴ در گروه C قرار گرفته و حق هیچگونه استخدامی ندارند و همچنین معدل بالای ۱۴ به دو گروه A و B تقسیم شده و باز فقط گروه A حق استخدام دارد.

البته عجیب نیست که شما از این گروه بندی ها اطلاعی نداشته باشید چرا که شما رئیس دانشگاه صنعت نفت را به حضور نمی‌پذیرید. همچنین به نظر میرسد مشاورانتان اطلاعات صحیحی به شما انتقال نمی‌دهند.

بنابراین با فرض عدم اگاهی شما به طور خلاصه مزایای هر گروه در دانشگاه صنعت نفت به شرح زیر اعلام می گردد:

گروه    امریه    استخدام
C    خیر    خیر
B    بلی    خیر
A    بلی    بلی

کسانی که نزدیک ۱۵ ماه است خواهان عمل کردن وزارت نفت به وعده های خود می باشند فقط و فقط گروه A می باشند.

همچنین شما در اظهاراتی بسیار عجیب تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را 200000 (دویست هزار) نفر!!؟ اعلا کرده بودید که با شنیدن این موضوع آه از نهاد ما برخاست که وزیر چقدر نسبت به موضوع ما نااگاه است. در طول تاریخ ۷۷ ساله دانشگاه صنعت نفت مجموع فارغ التحصیلان ان به ۲۰ هزار نفر هم نمی‌رسند، آنهم به مدت ۷۷ سال.

جناب وزیر تعداد ما فقط ۶۰۰ نفر است که آن هم بخاطر ممنوعیت جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت طی چندین سال بر روی هم انباشته شده اند. و چقدر تفاوت است بین عدد ۶۰۰ و 200000 نفر. جناب وزیر چنانچه جهت نابودی دانشگاه صنعت نفت عزم خود را جزم نموده‌اید لااقل به تعهدات خود نسبت به فارغ التحصیلان پیشین عمل کرده و سپس دانشگاه را ویران کنید چرا که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود. متاسفانه این اظهارات خلاف واقع و متناقض شما عدم اراده جدی جهت حل مشکل را نشان می دهد و اعتماد فارغ التحصیلان را خدشه دار کرده است.

جناب وزیر چنانچه در جهت حفظ غرور خود بر عدم استخدام فارغ التحصیلان پافشاری می کنید بدانید که ما نیز در جهت گرفتن حق خود بسیار استوار و خستگی ناپذیریم و به تحصن خود روبروی مجلس تا گرفتن حق قانونی خود ادامه خواهیم داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/05/30 - 11:32

وقتی با IPC ، دولت های استعماری مملکت ایران را غارت می کنند، دیگر خرانه خالی است و برای داشجویان چیزی باقی نمی ماند که آنها را استخدام کنند.
ناشناس
1395/05/30 - 12:31

خدا خودش به داد این مملکت برسه با وجود این وزیر...
مهدی
1395/05/30 - 12:44

وفای عهد به خارجی ها بسیار واجب تره
جناب وزیر فرافکنی میکنن با امار نادرست
Baran
1395/05/30 - 12:48

حق و عدالت چیزهایی شیرین و سنگین هستند.پرداختشون برای پرداخت کننده هزینه ی سنگین داره ولی برای گیرنده گواراست...این افراد حق دارن که طلب حق کنند
ایمان
1395/05/30 - 12:51

متاسفانه اقای وزیر اطلاعات نادرستی در مورد دانشگاه صنعت نفت در رسانه ها بیان میکنند. عوام فریبی تا کی
علی
1395/05/30 - 13:01

کافیست اطلاعاتی از میادین نفتی ک در دست خارجی هاست دست پیدا کنید و متوجه میشوید ک حتی ساده ترین کارگرهای ساخت و ساز را نیز از چین و خارج میاورند...اقای زنگنه نفت این کشور متعلق به جوانان این کشور است ن اجنبی...چرا کسی جلودار این وزیر نیست؟؟
سجاد ام
1395/05/30 - 13:52

والا اقای وزیر برای خودشون قانون یه شبه ویا قراردادای نفتی دلخواه خودشون رو انعقاد میکنن کسی هم جلوشو نمیگیره دانشجو ها چه گناهی کردن
ناشناس
1395/05/30 - 14:58

آیا کسی نیست که جلوی قانون گریزی های جناب وزیر را بگیرد
مهدیه
1395/05/30 - 15:03

ما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تا گرفتن حقوقمون از پا نمینشینیم،از فردا هفته سوم تجمع جلوی مجلس آغاز خواهد شد
بابک کرمی
1395/05/31 - 20:50

آقای وزیر با سخنان خلاف واقع دانش اموختگان نفت را به سخره گرفته و سعی در انحراف موضوع و ذهن نمایندگان مجلس دارد با این قراردادهای نفتی عجیب جناب وزیر.............چه باید گفت
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top