تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/07/01 - 10:08
کد خبر: 210612

پاسخ به ابهامات قبول شدگان آزمون سراسری؛

شرایط انتقال و یا انصراف از تحصیل دانشجویان روزانه

شرایط انتقال و یا انصراف از تحصیل دانشجویان روزانه

اگر شما مثلا در کنکور سراسری 94 شرکت کنید و انتخاب رشته را نیز انجام دهید و در یک دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید سال بعد یعنی برای کنکور سال 95 از شرکت در کنکور سراسری و قبولی محرومید حتی اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید:

خبرنامه دانشجویان ایران: دوشنبه شب هفته جاری بود که نتایج دانشگاه سراسری اعلام شد، و نزدیک به 398 هزار و 832 نفر از هفته اول مهر در رشته های مختلف سرکلاس های خود حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری بسیاری از قبول شدگان سوالات متعددی درباره این آزمون و شرایط آموزشی و ثبت نام خواهند داشت. که خبرنگار ما در ادامه به مهمترین این ابهامات پاسخ داده است:

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی روزانه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری

*** سوال: اگر شخصی دانشجوی دوره‌های روزانه دانشگاه‌های دولتی باشد و بخواهد اتصراف از تحصیل دهد آیا می‌تواند مجددا در کنکور سراسری شرکت کند خیر؟

حالت اول:
اگر شما مثلا در کنکور سراسری 94 شرکت کنید و انتخاب رشته را نیز انجام دهید و در یک دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید سال بعد یعنی برای کنکور سال 95 از شرکت در کنکور سراسری و قبولی محرومید حتی اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید:

1- در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید ولی در دانشگاه ثبت‌نام انجام ندهید.

2- در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید و در دانشگاه ثبت‌نام نیز انجام دهید ولی بعد از مدتی انصراف دهید.

3- در دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید و در دانشگاه ثبت‌نام نیز انجام دهید و در حالی که دانشجو هستید در کنکور 95 شرکت کنید و انتظار داشته باشید که بتوان به دلیل شرکت در کنکور 95 در یک دانشگاه دیگر قبول شوید و پس از شنیدن خبر قطعی قبولی در یک دانشگاه دیگر، از دانشگاه اولیه خود انصراف دهید.

بطور خلاصه اگر در کنکور یک سال شرکت کنید و در نهایت در یک رشته محل روزانه دولتی قبول شوید دیگر به هیچ عنوان حق شرکت در کنکور سال بعد را نخواهید داشت.

حالت دوم:
اگر شما دانشجوی روزانه یک دانشگاه دولتی باشید در یکی از ترم‌های بیشتر از 1 یا 2 یعنی اینکه دانشجوی سال اولی نیستید، در این حالت اگر از رشته خود یا دانشگاه خود ناراصی هستید و قصد دارید در کنکور سال بعد شرکت کنید قانونا باید حتما تا 30 بهمن سال قبل از کنکور از دانشگاه فعلی‌تان انصراف داده باشید یا حداقل درخواست انصراف خود را تسلیم دانشگاه کرده باشید.

برای مثال شخصی کنکور سال 93 شرکت کرده و خرداد سال 94 پس از اینکه امتحانات ترم 2 را داد تصمیم می‌گیرد برای کنکور سال بعد شرکت کند و در یک رشته بهتر و یا دانشگاه بهتر قبول شود. قانون در مورد این افراد می‌گویند این شخص به شرطی می‌تواند در کنکور 95 شرکت کند و در صورت قبولی در یک دانشگاه بتواند در رشته قبولی خودش ثبت‌نام کند که حتما تا بهمن 94 درخواست انصراف خود را تسلیم دانشگاه کند وگرنه درصورتی که تخلف آن شخص محرز شود سازمان سنجش می‌تواند ثبت‌نام و قبولی‌اش را در کنکور 95 ملغی کند.

چند نکته مهم در مورد انصراف:
1- هر کسی از دبیرستان تا دکتری فقط یک بار حق دارد از دانشگاه روزانه انصراف دهد و مجددا حق شرکت در کنکور سراسری همان مقطع را داشته باشد.

2- آقایانی که مشکل نظام وظیفه دارند، به شرطی که در ترم‌های مجاز انصراف دهند و اگر در مقطع کارشناسی هستند پس از انصراف مدرک کاردانی معادل دریافت نکنند می‌توانند با انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور و قبولی مجدد(چه در دانشگاه دولتی چه غیردولتی) از معافیت تحصیلی مجدد بهره‌مند شوند.

3- محرومیت از کنکور سال بعد فقط برای کسانی است که دانشگاه دولتی روزانه قبول شده‌اند و قبول شدن در دانشگاه دولتی شبانه و هر دانشگاه غیردولتی دیگر هیچگونه محرومیتی برای شما ایجاد نمی کند.

*** سوال: تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بعد از اعلام شدن نتایج نهایی کنکور و ثبت نام دانشجویان و آغاز کلاس‌ها، زمان اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه‌هاست؛ اما همیشه این سوال در ذهن جدیدالورودها وجود داشته که تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌ها به چه معناست؟

وقتی تعداد ثبت نام‌های دانشگاه‌ها کم باشد، این کمبود توسط سازمان سنجش با تکمیل ظرفیت پر خواهد شد؛ مثلا یک دانشگاه از تعداد 35 پذیرش داشته است اما 30 نفر ثبت نام کردند و هنوز 5 جای خالی در این دانشگاه باقیست؛ این 5 جای خالی در قالب تکمیل ظرفیت پر می‌شود.

سایر کسانی که در همان آزمون شرکت کرده بوند می‌توانند دوباره انتخاب رشته کنند تا اگر قبول شدند (طبق رتبه کشوری) برای ثبت نام اقدام کنند؛ البته داوطلبینی که قبل از تکمیل ظرفیت قبول شده باشند نیز میتوانند شانس خود را برای قبول شدن در دانشگاه‌های دیگر امتحان کنند.

کلیه داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز شدند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، چه آنهایی که در انتخاب رشته اولیه قبول شده باشند و چه قبول نشده باشند؛ در واقع فقط مجاز شدن مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مبحث «تکمیل ظرفیت» اینجـــــــــــــــــــا کلیک کنید.

*** سوال: من دانشجوی پیام نور هستم و در آزمون 95 شرکت کردم حال اگر انتخاب رشته کنم و قبول نشوم و در رشته‌های دارای شرایط خاص و فرهنگیان که دارای مصاحبه هستند در چند برابر ظرفیت پذیزفته نشوم آیا رشته تحصیلی‌ام در پیام نور به قوت خود باقی است؟

پاسخ: بله مشکلی وجود ندارد.

*** سوال: روند رسیدگی به اعتراضات در خصوص بازبینی کارنامه چگونه است و در صورت قبولی اعتراض و تصحیح احتمالی کارنامه از سوی سنجش انتخاب رشته متقاضی به چه نحوی خواهد بود؟

پاسخ: به ندرت پیش می آید که اعتراض‌ها درست باشد و سازمان سنجش اشتباه کرده باشد. اگر در اعتراض معلوم شد که احیانا اشکال از طرف سازمان سنجش بوده است، به داوطلب  بلکه اجازه داده می‌شود که به صورت دستی انتخاب رشته کند.

*** سوال: من هر کاری می کنم نمی توانم کارنامه ام را ببینم؟

پاسخ: چنین چیزی امکان ندارد مگر این که اطلاعات را درست وارد نکردید در صورت مشکل می توانید با روابط عمومی سازمان سنجش مکاتبه کنید.

*** سوال: می خواستم سوال کنم اگر از 100 تا کد رشته ای که وارد می کنی هیچ کدوم رو قبول نشی سال بعد هم می تونی شرکت کنی؟

پاسخ: بله هیچ محدودیتی ندارد.

*** سوال: من داوطلب رشته تجربی هستم اگر در تربیت معلم قبول شوم می توانم در کنکور 96 شرکت کنم؟

پاسخ: خیر، زیرا این دوره روزانه است.

*** سوال: من دیپلم تجربی دارم اما گروه علوم انسانی شرکت کردم اگر در رشته علوم انسانی قبول شدم از نظر آموزشی مشکلی برایم ایجاد نمی شود؟

پاسخ: از نظر مدرک دانشگاهی مشکلی پیش نمی‌آید.

*** سوال: آیا دانشگاه شهید رجایی تهران فقط مخصوص بومیان تهران است؟ فرهنگیان چطور؟

بله، دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم و رجایی بومی هستند.

*** سوال: آیا انتقالی برای معلولین مجاز است یا نه؟

پاسخ: هر گونه نقل و انتقال بین دانشگاه ها بر اساس آئین نامه نقل و انتقال دانشجویی وزارت علوم است.

*** سوال: آیا دانشگاه های پیام نور در رشته های هنر دارای گزینش بومی است یا کشوری؟

پاسخ: در دانشگاه پیام نور 70 درصد از ظرفیت بومیان شهر و موسسه پذیرنده اختصاص دارد و 30 درصد از میان انتخاب کنندگان واحد های تحت پوشش آن مرکز تعلق می گیرد.

*** سوال: می خواستم بپرسم با قبولی در رشته های دانشگاه فرهنگیان، قبولی در دیگر رشته ها به قوت خود باقی است؟

پاسخ: بله هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

*** سوال: سلام من رشته تجربی هستم امسال کنکور دادم و الان هم مشمول خدمت هستم میخواستم بپرسم آیا بنده که امسال کنکور دادم و رتبه ام بد شده، آیا وقت دارم یک سال دیگر بخوانم یا باید سربازی بروم؟

پاسخ: این را باید از قانون نظام وظیفه سوال کنید اگر مشمول نظام وظیفه عمومی نباشید مشکلی وجود ندارد

*** سوال: اگر داوطلب گروه ریاضی باشیم در رشته ای قبول شویم که دارای مصاحبه است و به مرحله مصاحبه برویم اما قبول نشویم آیا اولویت های بعدی حذف می شود؟

پاسخ: خیر به هیچ عنوان حذف نمی شود

*** من دانشجوی ترم 2 رشته معماری هستم دانشگاه غیرانتفاعی امسال در کنکور شرکت کردم و رتبه 500 را کسب کردم می خواستم بپرسم در صورت قبولی در دوره روزانه آیا می توانم واحدهایی که گذراندم تطبیق دهم؟

پاسخ: طبق آئین نامه و ضوابط آموزشی در دانشگاه عمل می شود.

*** سوال: اگر کسی یکی از رشته های خاص مثلا پزشکی بورسیه ارتش را انتخاب کند و در مصاحبه رد شود آیا انتخاب های بعدی او مورد بررسی قرار می گیرد؟

پاسخ: بله بررسی می شود توصیه می کنیم تا الویت دهم را انتخاب کنید البته جواب دیرتر اعلام می شود.

*** سوال: می خواستم بدونم آیا امکان ادامه تحصیل از لیسانس پیراپزشکی به پزشکی وجود دارد؟

پاسخ: پزشکی یک مقدار محدودیت دارد باید به دفترچه راهنما مراجعه کنید و همچنین رشته های مرتبط را نیز ببینید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهدی
1395/09/21 - 01:03

سلام
من در کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۹۵ در رشته کامپیوتر دوره روزانه ورودی بهمن ماه سنندج قبول شدم و ثبت نام هم کردم.
اکنون بنا به دلایلی میخواهم انصراف بدم و در زنجان دانشگاه آزاد ثبت نام کنم.
شرایط و مراحل انصراف به چه گونه است؟
آیا می‌توانم سال بعد دوباره در کنکور شرکت کنم یا خیر؟
و اینکه من با انصراف مشمول پرداخت جریمه می شوم؟
مرتضی
1395/10/22 - 09:41

با سلام من ورودی سال 93 کارشناسی دوره شبانه دانشگاه دولتی هستم آیا میتونم بدون انصراف از دانشگاه در کنکور 96 شرکت کنم و اگر رتبم خوب شد از دانشگاه قبلی انصراف بدم و مجددا در دانشگاه دولتی پذیرفته بشم؟ و اینکه مشکل نظام وظیفه برام پیش نمیاد؟
فرهنگ
1395/10/25 - 15:40

سلام ببخشید من در دانشگاه روزانه درس میخوانم و سال اول هستم. می توانم بدون انصراف و با گرفتن مرخصی یک بار دیگر کنکور بدهم و دانشگاه بین الملل یا آزاد بروم!؟
sepide
1395/10/26 - 08:56

سلام
من دانشجوی ترم ۱ ارشد روزانه هستم، خواستم بدونم اگه بعد از ۱ ترم یعنی قبل از شروع ترم جدید انصراف بدم باید چه مبلغی برای خسارت پرداخت کنم؟ آیا از کنکور ۹۷ محروم هم میشم؟
فاطمه
1395/10/28 - 18:00

من ورودی مهر 94 بودم و دو ترم خوندم و از ترم 3 دیگه نرفتم و یه ترم مرخصی گرفتم برای کنکور بخونم! برای انصراف بهم گفتن باید پول بدی حتما تا انصرافت قطعی بشه
حالا من اگه تا 30 بهمن درخواستمو رد کنم ولی کارای انصراف و تصفیه حساب با وزارت بهداشت و دانشگاه بیشتر از 30 بهمن طول بکشه میتونم بازم کنکور شرکت کنم برای دانشگاه دولتی؟؟؟
پریسا
1395/10/30 - 00:05

من میخوام از پیام نور انصراف بدم و کلا ترک تحصیل کنم... بازم باید جریمه پرداخت کنم؟
فائزه
1395/11/06 - 17:15

سلام من در حال حاظر ترم یک شیمی محض هستم می خواستم بدونم میشه از شیمی به تربیت معلم انتقالی گرفت؟؟؟و شرایطش چطوره؟؟؟
f..
1395/11/13 - 19:44

سلام من در کنکور فنی حرفه ای سال 95 شرکت کردم با دیپلم ریاضی و این غیر ممکن بود و روزانه ام قبول شدم ولی اجازه ثبت نام نداشتم و امسال تصمیم دارم در کنکور سراسری هنر (96)شرکت کنم محروم هستم یا نه ؟
فاطمه
1395/11/16 - 02:48

سلام من دانشجوی ترم 3 دانشگاه دولتی هستم میخواستم بدونم ک برای شرکت در کنکور سراسری امسال باید از دانشگاه انصراف دهم
رومینا
1395/11/18 - 14:50

سلام من دانشگاه دولتی شبانه قبول شدم و مبلغ اولیه هم پرداخت کردم ولی الان پشیمون شدم میتونم انصراف بدم و مبلغی که واریز کردم پس بگیرم؟؟؟
شاپور
1395/11/23 - 16:26

با سلام و احترام من دانشجوی ترم 4 کارشناسی پیام نور هستم اگر بخواهم انصراف بدهم تا مدرک فوق دیپلم بگیرم مشمول جریمه انصراف میشوم؟ با تشکر.
محمد
1395/11/24 - 16:11

سلام من 95 کنکور دادم و الان دانشجوی پیام نور هستم و مرخصی گرفتم میخوام 96 دوباره کنکور بدم اگه پرستاری قبول شم کی باید از دانشگاه پیام نور انصراف بدم.
ممنون.
محسن
1395/11/24 - 18:06

با سلام من سال 93 کنکور کاردانی فنی دادم روزانه دانشگاه فنی اوردم بعد از یک ترم انصراف دادم الان رشته تجربی هستم ایا میتوانم کنکور96 تجربی شرکت کنم آیا باید خسارت بدهم.
Zhilav
1395/11/26 - 12:04

سلام.من دانشجو ترم ٧ دانشگاه سراسري روزانه م .براي شركت در كنكور سراسري بايد تا بهمن انصراف بدم .ورودي ٩٢ ام و ميخوام كنكور ٩٦رو شركت كنم.
مهدی
1395/11/30 - 20:20

سلام من در دانشگاه طبرستان در رشته کامپیوتر با کنکور 95 ترم بهمن ماه ثبت نام کرده ام ولی مرخصی گرفتم که ترم بعد یعنی مهر 96 شروع کنم میخواستم بدونم آیا میتونم دوباره در کنکور 96 شرکت کنم؟
مهدی
1396/01/17 - 21:57

سلام من دانشجوی ترم دو رشته علوم قرآن هستم در نوبت روزانه می‌خواستم بگم که برای انصراف و کنکور مجدد بايد چیکار کنم و دانشگاه هم باید جریمه انصراف بدم یا نه؟
متین
1396/01/19 - 23:33

سلام دوستان کسی میدونه که آیا راهی وجود داره که شخصی برای دومین بار انتقالی دانشگاه سراسری بگیره؟ خواهشا اگه میدونید جواب بدید خیلی مهمه...
محمد
1396/01/20 - 20:09

اگر بخوام از دانشگاه دولتی روزانه برم دانشگاه ازاد باید هزینه انصراف بدم؟ ترم دوم هستم.
S
1396/01/28 - 00:46

سلام
من ترم دوم ارشد برق میخونم میخوام انصراف بدم یا نمیخوام ادامه تحصیل بدم چیکار باید بکنم ؟ البته 500 تومن هم وام گرفتم ترم اول
مرتضی
1396/01/30 - 15:29

با سلام و خسته نباشید یک سوال دارم ممنون میشم کمک کنید.. من در کنکور 95 ثبت نام کردم و دانشگاه دولتی یزد قبول شدم رشته برق قدرت و یک ترم خوندم برای ترم 2 مرخصی گرفتم الان میخوام انصرف بدم آیا هزینه ای دارد و انصراف من از نظر ادامه تحصیل در اینده آیا مشکل دارد؟
لطفا جوابتون را از طریق ایمیل برایم ارسال کنید با تشکر
منصور
1396/02/01 - 20:11

من یک ترم از اموزشکده خوندم میخواهم انصراف بدم ایا واحدهایی که پاس کردم تطبیق میدن یا جریمه چنده
منصور
1396/02/01 - 20:16

من یک ترم از اموزشکده خوندم میخواهم انصراف بدم برم دانشگاه ازاد ایا واحدهایی که پاس کردم تطبیق میدن یا جریمه چند؟
مریم
1396/02/11 - 20:50

ببخشید میشه لطف کنین بگین هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان چقدره؟
امیر
1396/02/17 - 14:26

من در کنکور ۹۵ شرکت کردم و روزانه قبول شدم میخواستم بدونم میتونم کنکور ازاد ۹۶ شرکت کنم بعدم من دانشگاهی که قبول شدم نرفتم حتما باید انصراف میدادم
Fatima
1396/03/26 - 15:02

سلام، من سال ٩٤ روزانه قبول شدم و ارديبهشت ٩٥ تغييررشته داخلي دادم به شبانه
و مهر سال ٩٥ در رشته جديد همان دانشگاه شبانه ثبت نام شدم، اگر بخوام انصراف بدم بايد هزينه انصراف از تحصيل دوره روزانه بدم؟
علي
1396/03/29 - 15:11

سلام خسته نباشيدمن دانشجوي روزانه بيوتكنولوژي ازدانشگاه سراسري مراغه هستم،الان هم تازه امتحانات ترم٢روتموم كردم،الان هم ميخوام تويه رسته بدون كنكوردانشگاه آزادثبت نام كنم.....ميخواستم بدونم كي بايدازدانشگاه سراسري مراغه انصراف بدم؟؟؟ودرضمن هزينه ي انصراف من ازاين ٢ترم چه قدرميشه؟؟؟ممنون
بهنام
1396/04/22 - 01:58

سلام
ببخشید
من دانشجوی ترم ۶ عمران روزانه دانشگاه دولتی هستم
میخواستم کنکور تجربی بدم،سربازی نرفتم
میگن باید انصراف بدم
حالا من تو چه شرایطی میتونم هزینه انصراف رو پرداخت نکنم
دانشگاه میگه اگه انصراف بدی و تو کنکور سراسری هم از روزانه قبول شم،جریمه پرداخت نمیکنی.ولی اگه شبانه قبول شم باید جریمه ۶ ترمی که خوندم رو بدم
ولی بعضیا میگن اینطوری نیست.
قوانین هم سال به سال عوض میشه
یه طرف ماجرا وزارت علوم،یکی دیگه هم بهداشت،میگن باید اول با وزارت علوم تسویه کنم بعدا برم تو وزارت بهداشت بخونم
حالا اگه من انصراف بدم و حالت های زیر اتفاق بیافته تکلیفم چیه؟
۱)اگه قبول نشم چی میشه؟
۲)شبانه قبول شم چی میشه؟
۳)روزانه قبول بشم چی میشه؟
فازمه
1396/04/25 - 22:35

سلام خواستم بگم اگه از دانشگاه دولتی دوره روزانه از دانشگاه انصراف بدیم تا چند وقت دیگه میتونیم دوباره در کنکور سراسری شرکت کنیم و آموزش رایگان در دانشگاه علوم پزشکی داشته باشیم؟
من آذر 95 مترجمی روزانه انصراف دادم تا چند کنکور میتونم دوباره شرکت کنم و رشته دلخواهم در دانشگاه علوم پزشکی قبول شوم؟
محمد
1396/05/03 - 02:19

سلام...کسی که کارشناسی مهندسی روزانه در دانشگاه دولتی میخونه و درسش در 9 ترم تموم میشه (به جای 8 ترم) ، آیا مجاز هست در ترم 9 انصراف از تحصیل بده؟
مریم **
1396/05/21 - 09:24

سلام روز بخیر
ببخشید
میخواستم بدونم اگرامسال پرستاری دولتی روزانه بیارم و برم،بدون انصراف،میتونم 97هم کنکور بدم که اگر رتبه آوردم پزشکی دانشگاه آزاد برم،یا پردیس؟
شما اطلاعی در این مورد دارید
مهدی
1396/05/21 - 19:25

سلام من ماه اذر معافیت سربازیم تموم میشه و رشته که میخوام برم ورودی بهمنه چه دانشگاهی یا رشته ای برم که راحت بتونم انصراف بدم

Erfan
1396/05/22 - 17:25

با سلام. من دانشجوی دانشگاه دولتی روزانه و کارشناسی هستم.
قصد دارم انصراف بدم و در کنکور ۹۷ رشته تجربی شرکت کنم..
چقدر بابت غرامت باید بپردازم و اینکه در مورد نظام وظیفه مشکل خاصی پیش نمیاد؟ ترم سوم هستم
علی
1396/05/24 - 13:23

سلام، من مهر۹۱ کارشناسی ارشد روزانه پذیرفته شدم ولی باتوجه ب اینکه با استاد راهنما ب مشکل بر خوردم برای پایانامه حق دفاع ب من نداد و من اخراج آموزشی شدم و من از سال ۹۴ تا حالا سراغ دانشگاه نرفتم امسال دوباره کنکور ارشد دادم و با رتبه خیلی بالا قبول شدم ولی هنوز کارای انصراف دانشگاه قبلی رو انجام ندادم آیا من میتونم الان انصراف بدم و دوباره در دوره روزانه پذیرفته بشم؟
علی
1396/05/24 - 13:25

سلام، من مهر۹۱ کارشناسی ارشد روزانه پذیرفته شدم ولی باتوجه ب اینکه با استاد راهنما ب مشکل بر خوردم برای پایانامه حق دفاع ب من نداد و من اخراج آموزشی شدم و من از سال ۹۴ تا حالا سراغ دانشگاه نرفتم امسال دوباره کنکور ارشد دادم و با رتبه خیلی بالا قبول شدم ولی هنوز کارای انصراف دانشگاه قبلی رو انجام ندادم آیا من میتونم الان انصراف بدم و دوباره در دوره روزانه پذیرفته بشم؟
فاطمه
1396/05/27 - 20:55

سلام. میخواستم بپرسم کسی که در دانشگاه فرهنگیان قبول شده باشد و بخواد در تکمیل ظرفیت ترم بهمن هم شانس خود را امتحان کند باید قبل از مصاحبه ی بهمن از دانشگاه و رشته ی فعلی خود انصراف دهد؟ چون ممکن است در مصاحبه قبول نشود و از رشته ی فعلی خود هم انصراف داده باشد و ریسک زیاد میشود
soroush
1396/06/06 - 11:57

سلام ممنون از سایت خوبتون
من دانشجویی کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور ورودی 94 هستم و امسال در کنکور 96 انسانی شرکت کردم و احتمال زیاد در دانشگاه روزانه قبول می شوم و برای ثبت نام در دانشگاه باید از دانشگاه آزاد انصراف بدم، سوالم اینه ک من میتونم در سال 97 در کنکور تجربی شرکت کنم؟؟
فقط و فقط قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد رشته های پزشکی و پیرا پزشکی را دارم، میدونم برای شرکت در کنکور باید انصراف بدم، آیا میتونم یک بار از دانشگاه آزاد و یکبار هم از دانشگاه دولتی انصراف بدم؟ اگه میتونم چه زمانی باید انصراف بدم؟
سوال بعدیم اینه ک یکی از دوستام در دانشگاه آزاد تحصیل میکرد و ایشون از دانشگاه انصراف داد و رفت یک رشته ی دیگه در یک دانشگاه آزاد دیگر، ولی دانشگاه ازش جریمه انصراف گرفت، براساس قانون نباید می گرفتند، آیا دوستم میتونه پولشو پس بگیره یا نه؟؟؟؟
با تشکر
زهرا
1396/06/21 - 06:46

سلام. ببخشید من مجازی شهید بهشتی قبول شدم. میخواستم ببینم اگر امروزدانشگاهمو ثبت نام کنم، میتونم تو تکمیل ظرفیت ۹۶شرکت کنم؟ هزینه انصراف نباید بدم؟
ا
1396/07/05 - 17:41

سلام میخواستم بپرسم من یکبارازدانشگاه ازادانصراف دادم رفتم شهردیگه ثبت نام کردم الان ترم سه ام میتونم دوباره بیام شهرخودمون البته انتقالی بگیرم
علی
1396/07/11 - 08:01

سلام.من امسال کنکورداده و به دوره ی مجازی دانشگاه سهندتبریز قبول شدم وبعد ازمدت اندکی انصراف دادم میخواستم ببینم میتونم سال بعددرکنکور ثبت نام کنم یانه
ساناز پانته
1396/07/13 - 15:11

سلام من دانشجوی روزانه ورودی بهمن ۹۵ بودم و الان‌میخوام انصراف بدم و برای کنکور ۹۷ بخونم. حالا بم گفتن ب غیر از جریمه ب کنار ک باید خسارت بدم . گفتن دو سال از تمام دانشگاه های روزانه محرومم یعنی من اگه کنکور بدمو روزانه بیارم نمیتونم برم محرومم؟
محمد مهدی
1396/07/14 - 05:24

سلام.
من دانشجوی ترم یک دانشگاه روزانه دولتی هستم.
میخواستم بدونم میتونم برا تکمیل ظرفیت دوباره انتخاب رشته کنم که برم یه دانشگاه دیگه با یه رشته دیگه و انصراف بدم از این دانشگاهی که هستم؟؟؟
علیرضا
1396/07/14 - 17:21

سلام.خسته نباشید.من دانشجوی کارشناسی دانشگاه قم(روزانه) هستم.بعد از ثبت نام در دانشگاه مشکلی برام پیش اومد و انصراف دادم.میخواستم بدونم بعد از انصراف می تونم تو دانشگاه پیام نور شهر خودم ثبت نام کنم?در ضمن تکلیف پرداخت جریمه ی انصراف چی میشه?باید پرداخت کنم یا معاف میشم?
alireza
1396/07/18 - 13:08

سلام.من ميخوام ابان تو تكميل ظرفيت پيام نور ثبت نام كنم.بعد از دانشگاه اشتغال به تحصيل بگيرم براي معافيت تحصيلي.بعد بشينم بخونم براي كنكور ٩٧.قبول كه شدم از دانشگاه انصراف بدم براي اولين بار بعد تو دانشگاهي كه قبول شدم ثبت نام كنم..مشكلي وجود نداره الان؟خواهشا جواب بديد.مرسي
امیر
1396/07/21 - 12:30

سلام.
من الان دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد در یک دانشگاه دولتی در مقطع روزانه هستم. خواستم بدونم اگه بتونم انتقالی بگیرم یا اینکه تکمیل ظرفیت شرکت کنم و از ترم 2 وارد یه دانشگاه روزانه دولتی دیگه بشم، آیا بعدا اجازه دارم که اگر بخوام از اونجا انصراف بدم؟
علیرضا
1396/08/08 - 13:11

سلام من ورودی ۹۶ هستم میخوام بدونم میتونم سال بعد انتقالی بگیرم و شبانه بخونم و بعدش سال ۹۸ کنکور بدم و اگه رشته‌ای قبول شدم درسای عمومیه قبلیم رو تطبیق بدم؟
Ali
1396/08/14 - 12:42

سلام من دانشجو دوره روزانه دانشگاه صنعتی سیرجان هستم و یک ترم مهمانی گرفتم دانشگاه صنعتی سیرجان و الان به دلایلی میخام انصراف بدم برم دانشگاه ازاد میخاستم ببینم چجوریه اگه کسی میدونه راهنمایی کنه مرسی
پوریا
1396/09/03 - 02:58

سلام دانشجوی ترم یک ارشد برای دانشگاه روزانه هستم ولی نه انتخاب واحد کرده ام و نه دانشگاه رفته ام می خواستم بپرسم الان من جز اخراج شده ها هستم؟
Mehran Ahmadi
1396/09/20 - 14:11

سلام من دانشجو روزانه گرگان ورودی بهمن 95 هستم و الان بعد از گذروندن یه ترم و گرفتن مرخصی تحصیلی برای ترم مهر 96 در دانشگاه علمی کاربردی رشته حسابداری ثبت نام کردم و هنوز از دانشگاه روزانه انصراف ندادم الان بهم گفتن باید جریمه بدم 2 میلیون تا انصراف بزنند برام. میخواستم ببینم راه دیگه ای نداره برای جریمه الان چون متاهلم اومدم رباط کریم ثبت نام کردم و کار هم میکنم... ممنون میشم زودتر جواب بدید...
تشکر
Fateme
1396/10/07 - 01:52

سلام من ترم ۳ هستم میخام ترم بعدو مرخصی بگیرم میتونم واسه ترم بعدش درخواست انتقالی بدم؟؟
علی گراوند
1396/10/09 - 14:30

هرکی سوالی داره بزنگه جوابشو میدم.
علی گراوند
1396/10/09 - 14:32

باسلام هرکی سولی داره بزنگه تا راجب مشکلش کمکش کنم.علی گراوند دکترای حسابداری.09165596859
سهیل محمدخانی
1396/11/08 - 12:17

خیلی ممنونم از راهنمایی شما
حسین عمرانی
1396/11/08 - 12:17

سلام لطفا بخوانید و جواب بدهید
1: قوانین دفترچه سنجش قسمت مربوط انصراف از دانشگاه پیام نور عوض شده؟
2: من دانشجویه ورودی 96 و دو ترم مرخصی(البته ترم دو هنوز شروع نشده) دانشگاه پیام نور روانشناسی هستم خب حالا اگه امسال(کنکور 97) به رشته روزانه ای که میخوام به احتمال کم درصد نرسم و این ترم دوم رو انصراف بزنم که ظاهرا قبلا مهلتش بعد کنکور و اعلام نتایج در شهریور بوده و اما دوره هایه روزانه تا حدودا 12/20 همون سال الان دفترچه نوشته بود روزانه و غیرروزانه تا 12/20 امسال وقت انصراف دارین خب میمونم من الان انصراف بزنم ترم دوم رو اونورم قبول نشدم روزانه چه کنم؟؟؟ چند حالت پیش میاد:
1: آیا میتونم دوباره پیام نور بزنم و از معفیت تحصیلی استفاده کنم؟
2: آیا فقط در سایر دوره ها مجاز به انتخاب رشته هستم تا بتونم از معافیت تحصیلی استفاده کنم
پوریا
1396/11/13 - 20:55

سلام من کنکور 96کاردانی برق بهمن قبول شدم بنا ب درخواست خودم اومدم مهر دوماه کلاس رفتم برگه انصرافمو تحویل دادم میخوام برم سربازی ب خاطر مشکلات مالی دارم ترک تحصیل میکنم میگن 1300بیار آیا باید چنین هزینه ایی بپردازم نظام وظیفه گفته حتما باید انصراف بدی تا بتونی سربازی بری دانشگاه روزانه ترم اول بودم خواهشا بگید چکار کنم من مشکل مالی دارم نمیتونم هزینه ایی بپردازم
مهتاب
1396/11/20 - 15:41

سلام.من دانشجوی ترم یک ارشد روزانه ۹۶ هستم و الان قصد دارم انصراف بدم اگر تا ۳۰ بهمن انصراف بدم میتونم در کنکور سراسری روزانه پزشکی ۹۷ شرکت‌کنم؟ کارشناسی یک بار روزانه بودم انصراف دادم و پیام نور خوندم مدرک کارشناشیم پیام نوره با این حال میتونم بازم کنکور سراسری روزانه شرکت‌کنم ؟ شنیدم که فقط یکبار حق انصراف داریم
مبینا
1397/02/01 - 09:24

سلام ببخشید من ترم 2 حسابداری تو دانشگاه ازاد هستم و میخوام از دانشگاه خودم انصراف بدم و به یه دانشگاه دیگه برم مبلغ جریمه برای ترم 2 چقدر میشه؟ و اینکه اصلا میتونم انصراف بدم یا نه؟
فریدون عباسی
1397/06/22 - 09:31

باسلام :دخترم امسال در رشته مهندسی پزشکی مجازی دانشگاه سهند تبریز پذیرفته شده است مخام انصراف بده آیا لازم به انصراف هست یا خیر (رشته اش مجازیه
فاطمه
1397/06/22 - 11:53

سلام من دانشگاه روزانه قبول شدم میتونم سال دیگه کنکور فرهنگیان اگه قبول شدم برم
فاطمه
1397/06/22 - 11:55

سلام من دانشگاه روزانه قبول شدم میتونم سال دیگه کنکور فرهنگیان اگه قبول شدم برم
طباطبایی
1397/07/03 - 21:08

با سلام آیا میتوان علی رغم قبولی در دوره روزانه دانشگاه فرهنگیان و تحویل دادن مدارک به پردیس اعلام شده به دانشگاه روزانه غیر فرهنگی منتقل شد؟لطفاً پاسخ ببندید با تشکر
احسان
1397/08/02 - 22:10

سلام و خدا قوت
بنده دانشجوی روزانه ترم 2 کاردانی دانشکده فنی دولتی می باشم و قصد انصراف از تحصیل رو دارم و کلا بعد از انصراف قصد شرکت در کنکور یا ثبت نام در دانشگاه (چه دولتی ، چه آزاد ) رو ندارم. آیا در این صورت هم باید غرامت بدم بابت انصراف از دانشگاه؟ راهی برای ندادن غرامت وجود نداره؟
پویا
1397/10/26 - 01:48

سلام
دانشجو ترم ۴ کاردانی کامپیوترم ۳ ترم مشروط شدم و ممکنه این ترمم مشروط بشم اگه اخراج بشم میتونم دانشگاه ازاد ثبت نام کنم یا باید هزینه پرداخت کنم بعد آزاد میشه ثبتنام کرد؟
1397/10/28 - 11:55

سلام من کنکور ۹۷علوم ورزش روزانه قبول شدم کنکور ۹۸ نمیتونم ازمون بدم برای قبولی در تربیت معلم؟؟؟
زهرااا
1397/10/29 - 23:44

سلام. من دانشجوی دوره کاردانی هستم و به دلایلی 4ترم تمام نکردم و پنج ترمه شدم.کنکور کارشناسی ورودی بهمن ماه روزانه هم قبول شدم.میخواستم بدونم که باید لنصرلف بدهم و یا اینکه دوسال محروم میشم و یا اینکه میشه نامه اشتغال به تحصیل روی پروتده ام باشد
Farshid
1397/12/08 - 14:41

دانشجوی مقطع کاردانی رشته ی معماری در دانشگاه روزانه چمران رشت هستم ورودی مهر، اگه از دانشگاه انصراف بدم میتونم سال بعد در کنکور سراسری شرکت کنم؟
داریوش
1398/03/18 - 23:12

سلام بنده سال 97 انصراف دادم تا کنکور 98 شرکت کنم و معافیت تحصیلیمم تا مهر 98 هست ولی متاسفانه نتونستم بخونم خواستم ببینم واسه اینکه مشکلی تو نظام وظیفه پیش نیاد و بتونم کنکور 99 شرکت کنم راهی هست؟
زینب
1398/04/12 - 19:45

سلام‌من دانشگاه دولتی روزانه میخونم ترم ۲ روتازه تموم کردم آیا میتونم انصراف بدم ؟برای سال بعد کنکور بدم محرومیتی ک نداره؟
جریمه روزانه دولتی چنده ترم ۲ هستم
لطفا جواب بدید ممنون
Faezeh
1398/05/16 - 01:31

سلام من در کنکور 97شرکت کردم ودر دانشگاه روزانه مجاز شدم قصد انصراف از دانشگاه رو ندارم رشتم زبان انگلیسی منتها میخوام تو کنکور 99شرکت کنم تو رشته زبان واگر من رتبه تک رقمی بیارم تو کنکور می‌شود دانشگاهم رو عوض کنم یا انتقال بدم مثلا بهشتی
1398/08/13 - 20:49

سلام من درکنکور98 دولتی قبول نشدم ولی در رشته های برساس سوابق تحصیلی امسال دولتی قبول شدم باتوجه به قانون جدیدی که دیوان عدالت گذاشته ایا من هم می توانم در کنکور 99شرکت کنم
سبحان
1399/06/01 - 22:26

سلام من در دانشگاه رشته مهندسی برق خوندم انصراف دادم و الان میخام همون رشته برق رو در دانشگاهی دیگر بخونم امکانش هست؟؟
*
1399/07/02 - 04:37

سلام
انجام انتخاب رشته بدون آزمون در دوره روزانه باشد و تا قبل از ۳۰ بهمن درخواست انصراف داده شود ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ و انتخاب رشته با آزمون در دوره روزانه امکان دارد؟
آیا جریمه انصراف نیز خواهد داشت؟
مهدیه فولادی
1399/07/15 - 17:45

اگر در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی انصراف دهیم نمیتونیم سال بعد در کنکور شرکت کنیم؟برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چطور؟؟
محمد
1399/07/17 - 23:46

سلام. دخترم بورسیه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قبول شده و برای مصاحبه دعوت شده. در صورت قبولی در مصاحبه و اعلام اسم او در نتایج نهایی کنکور، و در صورت قبولی در اولویت های بعدی می تواند در یکی از اولویت های بعدی به تحصیل مشغول شود و به دانشگاه ارتش نرود؟
زهرا
1399/09/25 - 11:23

ایا کسی که از استعداد های درخشان دانشگاه روزانه قبول بشه و انصراف بده میتونه کنکور سال بعد شرکت کنه
؟
فاطمه طالبی
1399/11/23 - 22:25

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی رشته صنایع شیمیایی فنی هستم ،یک ترمم خوندم میخواستم بدونم امکانش هست،حالا میخوام رشته ی تجربی بتونم امتحان بدم ؟؟؟؟؟ یا باید درسای تخصصی پاس‌کنم؟؟؟؟ یا اگر انصراف بدم از دانشگاه دیگه لازم نیست پاس کنم درسای تخصصی؟؟؟؟!
میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top