تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/03 - 10:12
کد خبر: 210764

دانشجوی رفسنجانی از مطالبات بر زمین مانده رهبری در مبارزه با فساد می‌گوید؛

توســعه «عـدالـت محــور» یا «لیبــرالـی»

توســعه «عـدالـت محــور» یا «لیبــرالـی»

در سال اقدام و عمل چرا باید باز هم شاهد اینگونه همایش های بدون بازده باشیم؟! مگر نه آنکه مسئولان معتقدند که منویات رهبری را اجرا می‌کنند؟ پس چرا فقط حرف و همایش؟ مگر توسعه رفسنجان صرفا با حرف و نظریات عملی انجام می‌شود؟

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی معتقدند که تحریم‌ها فشار کشورهای خارجی به دولت ایران، تاثیر به مراتب کمتری نسبت به ناکارمدی‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف مدیریتی از جمله اقتصاد دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از نهیب رهبر انقلاب به مسئولین اجرایی کشور در خصوص صرف برگزاری همایش‌های مبارزه با فساد، باز هم این روند ادامه پیدا کرد و همایش و کنفرانس پشت یکدیگر برگزار شد و تغییر چندانی در خروجی این امر حاصل نشد.

اخیرا همایشی تحت عنوان "تدبیر، تلاش و توسعه" در رفسنجان برگزار شده است که به راحتی و با یک حساب سرانگشتی، می‌شود آن را در راستای همان سیستم قبلی که احتمالا نه عملی پشت آن است و نه اقدامی، دانست.

در همین راستا، صادق بخشی سخنگوی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، ضمن انقاد از مسئولین دست‌اندر کار، گفت: مگر وضع توسعه نامطلوب شهرستان برای آقایان مسئول روشن نیست؟

دو سال پیش بود که "همایش ملی ارتقای نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد" با حضور مسئولان سه قوه و سایر مسئولین عالی رتبه کشوری برگزار شد. آنجا بود که رهبری وارد ماجرا شده و صریحا در طی پیامی اظهار داشتند که: «نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لیکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند؟».

حالا اما این فعال دانشجویی معتقد است که بعد از این توصیه رهبر انقلاب تا به امروز بارها شاهد اینگونه همایش‌های بی‌خاصیت بوده‌ایم که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

بخشی در ادامه با اشاره به همایش اخیری که در رفسنجان تحت عنوان "تدبیر، تلاش و توسعه" برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تا آنجا که معلوم است این همایش هم مانند سایر همایش‌ها فقط کارایی رسانه‌ای دارد اما در تشریح ما وقع این همایش چند نکته قابل توجه است.

دانشجوی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در تشریح نکاتی پیرامون این همایش، تاکید کرد: عده ای از مسئولین و صاحبان مشاغلی حضور پیدا کردند و به سخنرانی پرداختند که خود قرار است توسعه رفسنجان را با کمک سایر اقشار عملی کنند. حالا به نظر می‌رسد به زعم مسئولین شهری افراد دیگری قرار است که توسعه رفسنجان را عملی کنند و خود این بزرگواران در جایگاه تئوریک و خط دهی به این مهم هستند!

سخنگوی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) همچنین تصریح کرد: در سال اقدام و عمل چرا باید باز هم شاهد اینگونه همایش های بدون بازده باشیم؟! مگر نه آنکه مسئولان معتقدند که منویات رهبری را اجرا می‌کنند؟ پس چرا فقط حرف و همایش؟ مگر توسعه رفسنجان صرفا با حرف و نظریات عملی انجام می‌شود؟ وضع توسعه نامطلوب شهرستان برای مسئولین محترم روشن نیست؟ هنوز وقت اقدام و عمل نرسیده است؟

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به حضور شخصیت‌های سیاسی از احزاب و جریانات مختلف در این همایش،  ابراز عقیده کرد که این به یک میتینگ سیاسی بیشتر شبیه بود تا یک همایش آن هم با هدف توسعه رفسنجان!

بخشی درباره محتوای همایش و برنامه‌های آن نیز تاکید کرد که دقیقا مشخص نبود ما می‌خواهیم توسعه عدالت محور اجرا کنیم که توزیع فرصت ها بین اقشار گوناگون جامعه بر اساس ظرفیت‌ها باشد یا توسعه لیبرالی که توزیع ثروت‌ها را به یک طبقه خاص اختصاص دهیم؟

وی همچنین خاطرنشان کرد که مشخص نیست مردم کف جامعه، بطن این توسعه هستند یا قشر مرفه؟ همه این گفته ها بر آن صدق می‌کند که مسئولین دچار خطای استراتژیک شده‌اند و متاسفانه با این وضع موجود، نباید هم شاهد اجرای اقتصاد مقاومتی به طور عملی باشیم!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top