تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/05 - 01:02
کد خبر: 210921

استقبال دانشجویان خارجی از نهمین جشنواره حرکت

مسئول بخش بین الملل جشنواره حرکت گفت: ۲۵ طرح از کشورهای خارجی برای حضور در بخش بین الملل نهمین جشنواره حرکت پیشنهاد شد که در نهایت ۶ طرح پذیرش شد و ۵ طرح به جشنواره رسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول بخش بین الملل جشنواره حرکت گفت: ۲۵ طرح از کشورهای خارجی برای حضور در بخش بین الملل نهمین جشنواره حرکت پیشنهاد شد که در نهایت ۶ طرح پذیرش شد و ۵ طرح به جشنواره رسید.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، نهمین جشنواره حرکت دانشجویی در دانشگاه کرمان در حال برگزاری است در این جشنواره انجمن های دانشجویی از دانشگاه های مختلف کشور دستاوردهای خود را ارائه کردند. یکی از بخش های فعال این جشنواره بخش بین الملل است که از سال گذشته استارت آن زده شده است.

 ملیحه سادات موسوی، مسئول بخش بین الملل جشنواره حرکت در خصوص چگونگی شکل گیری بخش بین الملل توضیحاتی ارائه کرد و گفت: امسال اولین سالی بود که به صورت بین‌المللی تبلیغات جشنواره انجام شد.

وی ادامه داد: در این تبلیغات بین المللی بروشورهایی تهیه شد و نامه های رسمی برای حدود صد کشور ارسال و در این نامه ها جشنواره حرکت به خارجی ها معرفی شد. ۲۵ اثر از کشورهای پاکستان، مجارستان، بوسنی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مسئول بخش بین المللی جشنواره حرکت ادامه داد: آثار رسیده در کمیته علمی جشنواره بررسی شد بیشتر آثار در زمینه نانو و پهباد بود که توسط مخترعین ما در کمیته علمی بررسی شد. برخی از آنها به علت ساده بودن رد شدند و در آخر یک گروه دانشجویی ایرانی از تایلند که دیکشنری تایپ فارسی طراحی کرده بودند و در راستای ترویج زبان فارسی فعالیت می کردند پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: این گروهی این دیکشنری را برای نرم افزار موبایل و کامپیوتر طراحی کرده بودند.

وی ادامه داد: گروه دیگری که برای شرکت در جشنواره دعوت شدند از سارایوو بودند و گروهی نیز از کشور پاکستان که گروه کشور پاکستان دارای اختراعات بسیار جالبی بودند اما به علت تأخیر خودشان نتوانستند به جشنواره برسند.

موسوی ادامه داد: البته یک مشکلی که ما در جشنواره با آن برخورد کردیم این بود که فعالیت های ما در زمینه بین الملل از اواخر خرداد ماه شروع شد و به یک ماه تعطیلی دانشگاه ها منتهی شد برای همین ما نتوانستیم افراد زیادی را برای جشنواره جذب کنیم و در نهایت از ۲۵ طرح پیشنهادی ۶ طرح پذیرش شد و ۵ طرح موفق به شرکت در جشنواره شدند. از جمله این طرح ها می توانیم به موتورسیکلت جدید احتراقی از دانشگاه سارایوو، دستگاه نرم افزار دیکشنری تایپ فارسی از کشور تایلند، استفاده رایانه با پلک چشم برای افرادی که ناتوانی در حرکت دست های خود دارند و سطل آشغال غیرقابل اشتغال اشاره کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top