تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/05 - 12:23
کد خبر: 210974

ادامه واکنش ها به بخش نامه فرهنگی دانشگاه آزاد

مشاور رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن تشکر از دانشگاه آزاد برای اهمیت به نقد منتقدین بیان داشت: امیدواریم دیگر شاهد بخشنامه‌های محدود کننده در فضای دانشگاه آزاد اسلامی نباشیم. مسئولین بسیج دانشجویی خواهان تعامل با مسئولین دانشگاه آزاد هستند مگردر صورتی که سازمان مرکزی نیز علاقه ای به این تعامل نداشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد با تاکید بر اینکه باید به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه شود، گفت: بخشنامه فرهنگی تیر‌ماه دانشگاه آزاد، خلاف منویات رهبری در جهت تسهیل کردن تشکل‌های انقلابی بود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس؛ وحید شورابی مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در گفت‌وگویی، در مورد بخشنامه فرهنگی جدید این دانشگاه تصریح کرد:‌ بخشنامه جدید به شدت از محدودیت‌های بخشنامه قبلی که 27 تیرماه منتشر شد کاسته است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: بخشنامه‌ای که در تیرماه با عنوان «نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها» از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده بود غیر منطقی و غیر عملی بود.

وی افزود: پس از ابلاغ این بخشنامه طی رایزنی‌هایی که با مسئولین دانشگاه آزاد انجام شد به دانشجویان قول دادند جای نگرانی وجود نداشته باشد. لذا دانشجویان هم مدتی منتظر ماندند تا شاهد باشند در عمل چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما شاهد بودیم این بخشنامه محدودیت‌های بسیاری را برای تشکل‌های دانشجویی و اقدامات فرهنگی ایجاد کرد.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی اضافه کرد: طی بخشنامه «نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها» هر برنامه‌ای را که قصد اجرا داشتیم باید پس از تأیید شورای فرهنگی دانشگاه به تصویب کمیته بودجه معاونت فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نیز می‌رساندیم و این مسئله زمان انجام کار را بسیار بالا می‌برد و غیرمنطقی بود.

شورابی با تأکید بر اینکه بخشنامه قبلی دانشگاه آزاد خلاف منویات رهبری در جهت تسهیل کردن تشکل‌های انقلابی بود، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده دانشگاه آزاد بخشنامه جدیدی را در اول مهرماه صادر کرده‌اند که در توضیح و تشریح بخشنامه تیرماه است.

مشاور رئیس سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: بخشنامه جدید به شدت از محدودیت‌های بخشنامه قبلی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد کاسته است. البته هنوز هم معتقدیم شورای فرهنگی دانشگاه دارای استقلال است و مصوباتش لازم به تایید نهاد دیگری ندارد.

شورابی تأکید کرد: در بخشنامه جدید هنوز مشکلاتی وجود دارد مثلا در بند یک آن آمده است « برنامه‌ای در سطح استان باید پس از تأیید معاونت فرهنگی دانشگاه به تصویب شورای تخصصی فرهنگی استان هم برسد» اولا باید مشخص شود چه برنامه‌هایی در حد استانی تلقی می‌شوند، ثانیا همانطور که گفتیم ما هیچ جای قانون نداریم مصوبات شورای فرهنگی پس از تصویب به تایید نهاد دیگری برسد.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مسئولین دانشگاه آزاد همینطور همکار‌ی‌های خود را با نهادهای دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی ادامه دهند. مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه‌ها تنها در سه صورت مخالفت شورای تأمین استان، اعتراض مدیر مسئول نشریه به رای شورای فرهنگی در خصوص تخلفات و مخالفت بدون دلیل شورای فرهنگی با تشکیل کانون‌های فرهنگی قابل رد شدن و ابطال است.

وی اضافه کرد: در بقیه موارد نیاز به رد و تایید هیچ مقام و نهادی نیست و استقلال دانشگاه باید حفظ شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه‌ای اختیاراتی را به هیئت امنای واحد‌های دانشگاه آزاد داده است که از تمرکز مدیریت در سازمان مرکزی کم می‌کند و بر اختیارات واحد‌ها می افزاید. باید به این آیین نامه عمل شود.

شورابی با تاکید بر اینکه باید مسئولین دانشگاه آزاد به مسئولین واحدهای دانشگاهی خود اعتماد کنند، اظهار داشت: اگر به دانشگاه و مسئولین دانشگاهی استقلال داده شود با توجه به فرهیخته بودن جامعه دانشگاهی و متدین و انقلابی بودن کارکنان و مسئولین دانشگاه‌ها مطمئنا نوع همکاری ها نیز بهتر خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن تشکر از دانشگاه آزاد برای اهمیت به نقد منتقدین بیان داشت: امیدواریم دیگر شاهد بخشنامه‌های محدود کننده در فضای دانشگاه آزاد اسلامی نباشیم. مسئولین بسیج دانشجویی خواهان تعامل با مسئولین دانشگاه آزاد هستند مگردر صورتی که سازمان مرکزی نیز علاقه ای به این تعامل نداشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top