تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/07/06 - 11:52
کد خبر: 211075

وزیر ارتباطات مطرح کرد:

تنها ۱۰ درصد مراجعه کنندگان سامانه سرشماری موفق شدند

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در روز نخست اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ هزار خانوار ایرانی به سایت سرشماری مراجعه کردند که به دلیل عدم آمادگی دیتابیس مرکز آمار تنها حدود ۱۰ درصد مراجعه کنندگان موفق به انجام این کار شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در روز نخست اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ هزار خانوار ایرانی به سایت سرشماری مراجعه کردند که به دلیل عدم آمادگی دیتابیس مرکز آمار تنها حدود ۱۰ درصد مراجعه کنندگان موفق به انجام این کار شدند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، محمود واعظی امروز در حاشیه هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات در جمع خبرنگاران در مورد اختلال پیش آمده در اجرای طرح سرشماری اینترنتی گفت: پیش بینی مرکز آمار این نبود که مردم در نخستین سرشماری اینترنتی کشور اینگونه اقبال به خرج دهند و به همین دلیل دیتا بیس مرکز آمار ایران در خدمت این کار قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه در جلسه دو هفته گذشته ما به مرکز آمار اعلام کردیم با توجه به پیش بینی اقبال گسترده مردم از ثبت نام اینترنتی در سرشماری از دیتابیس وزارت ارتباطات استفاده کنند ادامه داد: اما برخلاف پیش بینی ما نظر مرکز آمار بر این بود که در نخستین سرشماری تعداد کمتری به اینترنت مراجعه می کنند لذا به دلیل استفاده زیاد مردم از این طرح در روزهای نخستین مشکلاتی در ظرفیت پیش بینی به وجود آمد.

واعظی گفت: روز یکشنبه بعدازظهر رئیس جمهور در جلسه ای دستور داد تا این مشکل برطرف شود و بر این اساس طرح مرکز آمار با استفاده از دیتابیس وزارت ارتباطات ادامه پیدا خواهد کرد به همین دلیل مشکل به وجود آمده با هماهنگی هایی که روز گذشته با این مرکز داشتیم برطرف شده و پیش بینی می کنیم از امروز دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه این خدمت روی شبکه ملی اطلاعات استقرار یافته است ادامه داد: برای حل مشکلات امنیتی نیز دسترسی به خارج را به این شبکه مسدود کردیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در روز نخست اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ هزار خانوار ایرانی به سایت سرشماری مراجعه کردند که به دلیل عدم آمادگی دیتابیس مرکز آمار تنها حدود ۱۰ درصد مراجعه کنندگان موفق به انجام این کار شدند.

وی اضافه کرد: همانند تمهیداتی که برای طرح هدفمندی یارانه ها اندیشیدیم و پهنای باند خوبی اختصاص دادیم در این طرح نیز امیدواریم از امروز به هر آنچه که کاربران مراجعه می کنند پاسخ دهیم و این مشکل از امروز برطرف شود.

وزیر ارتباطات در مورد تشویق مردم به استفاده از طرح اینترنتی سرشماری تاکید کرد: بر اساس پیشنهاد مرکز آمار و با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات مقرر شده است که به هر فردی که از اینترنت برای سرشماری استفاده می کند یک گیگابیت اینترنت رایگان از سوی اپراتورها اختصاص یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top